• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

روزهای ناخوش گردشگری

  • کد خبر : 33157
  • 11 بهمن 1401 - 9:09
روزهای ناخوش گردشگری

یاور عبیری- گروه سیران روزهای ناخوش گردشگری کشور دامن گردشگری داخلی را گرفته است و رکود ادامه‌دار و شکل نگرفتن جریان سفر، صاحبان اقامتگاه‌های بومگردی را به لبه ورشکستگی رسانده است. یاور عبیری رییس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت فعلی گردشگری ایران به چه شکل است به «جهان‌صنعت» گفت: […]

یاور عبیری- گروه سیران

روزهای ناخوش گردشگری کشور دامن گردشگری داخلی را گرفته است و رکود ادامه‌دار و شکل نگرفتن جریان سفر، صاحبان اقامتگاه‌های بومگردی را به لبه ورشکستگی رسانده است.
یاور عبیری رییس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت فعلی گردشگری ایران به چه شکل است به «جهان‌صنعت» گفت: متاسفانه در حال حاضر شرایط گردشگری کشور شرایط مناسبی نیست. می‌توانیم بگوییم فعالان حوزه بومگردی در این مدت به شکل صد درصد بیکار بوده و کسب‌و‌کار آنها تعطیل بوده است، بنابراین شرایط مناسبی وجود ندارد.
عبیری در توضیح اینکه افق گردشگری ایران را با توجه به نزدیک شدن به «های‌سیزن» گردشگری ایران و نوروز چگونه می‌بیند ابراز داشت: آنگونه که من پیش‌بینی می‌کنم برای نوروز نیز تحول مثبتی اتفاق نمی‌افتد. توجه داشته باشید آن‌طور که مسئولان حوزه بهداشت می‌گویند کرونا در نوروز اوج می‌گیرد و ماه رمضان نیز با ایام نوروز مصادف شده است و همین عوامل بر جریان سفر اثر می‌گذارد. به هر روی باید دید که چه اتفاقاتی می‌افتد اما آنچه که هست باید جریان سفر راه بیفتد و مردم باید سفر بروند اما این جریان سفر فعلا وجود ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که توقع فعالان حوزه گردشگری از مسئولان وزارت گردشگری در شرایط بحرانی موجود چیست؟ و انتظار دارند چه کمک‌هایی در این شرایط به بخش خصوصی ارائه شود ابراز داشت: انتظاری که از شخص وزیر (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) دارم این است که به بحث امهال وام‌های اختصاص داده‌شده به فعالان گردشگری توجه شود. به هر روی بانک‌ها نیز اقساطشان را می‌خواهند و الان فعالان حوزه بومگردی‌ بابت پرداخت قسط‌ها به مشکل خورده‌اند چراکه درآمدی نداشته‌اند که این امکان را داشته باشند قسط‌های خود را پرداخت کنند. رییس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران ضمن تشریح اقداماتی که دولت می‌تواند برای شکل‌دهی به جریان سفر صورت دهد به «جهان‌صنعت» گفت: دولت می‌تواند به مردم یارانه سفر بدهد.
یعنی حداقل به کارمندان دولت یارانه یا کارت‌هایی اختصاص دهد که مردم به سفر بروند. مشکل امروز مساله سفر نرفتن است یعنی بسیاری از مردم سفر نمی‌روند. بنابراین به نظرم حداقل می‌توانند این اقدام را انجام دهند.
عبیری با تاکید بر زیان‌های وارده به بومگردی‌ها به علت شکل نگرفتن جریان سفر ابراز داشت: مساله امروز حوزه گردشگری همین مساله سفر نرفتن مردم است و به هر روی باید این جریان سفر اتفاق بیفتد. به نظرم این مساله نیازمند اقدام مسئولان است چراکه فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری خصوصا در حوزه بومگردی وسایل و اقامتگاه‌های خود را می‌فروشند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع فعالان بومگردی که با حمایت وزارت گردشگری و دریافت وام و تسهیلات وارد این حوزه شده‌اند، امروز نمی‌دانند که باتوجه به شرایط موجود باید چه کنند.
برکسی پوشیده نیست که در ماه‌های اخیر به دلیل وضعیت اجتماعی کشور و هشدار برخی کشورها در خصوص سفر به ایران از میزان گردشگری ورودی به شدت کاسته شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.