• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

راه یافتگان به مرحله نهایی جایزه نرمه واران معرفی شدند

  • کد خبر : 26321
  • 23 خرداد 1401 - 8:46
راه یافتگان به مرحله نهایی جایزه نرمه واران معرفی شدند

سرویس فرهنگی – مدیر برگزاری دومین دوره جایزه گویندگی «نرمه واران» از معرفی اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی دومین دوره جایزه نرمه واران خبر داد. جلیل آهنگرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار میلکان ضمن اعلام استقبال نسبتاً مطلوب از دومین دوره جایزه نرمه واران، گفت: خوشبختانه اهدای جوایز معتبر فرهنگی غیر دولتی در کرماشان کم […]

سرویس فرهنگی – مدیر برگزاری دومین دوره جایزه گویندگی «نرمه واران» از معرفی اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی دومین دوره جایزه نرمه واران خبر داد.
جلیل آهنگرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار میلکان ضمن اعلام استقبال نسبتاً مطلوب از دومین دوره جایزه نرمه واران، گفت: خوشبختانه اهدای جوایز معتبر فرهنگی غیر دولتی در کرماشان کم کم به یک فرهنگ مقبول تبدیل شده و جایزه های بلوط (معرفی پدیده های ادبیات کوردی در کرماشان و ایلام) و نیز جایزه نرمه واران از سوی هفته نامه صدای آزادی و سایت بلوط از نمونه های چنین نگاه جریان سازانه ی موفقی است.
وی افزود: برپایی همایشها و اهدای چنین جوایزی با هدف شناسایی استعدادهای این رشته در جغرافیای استان‌های کرماشان و ایلام با گویش های مهمی همچون «کلهری» شکل گرفته و گردانندگان ضمن معرفی چهره‌های عمدتاً جوان ومستعد، امیدوارند از توانمندی کلامی آنها در جهت حفظ و اشاعه ادبیات غنی کوردی استفاده شود. آن هم در شرایطی که تکنولوژی امروز الزاماً صداهای ماندگار را به یاری طلبیده است.
مدیر برگزاری دومین دوره جایزه گویندگی «نرمه واران» به چگونگی داوری آثار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مثل دوره اول، این بار هم از هنر و توان داورانی زبده و خوشنام بهره گرفتیم و نام و سابقه آنها هم می‌تواند به وزانت چنین کاری یاری رساند. رضا موزونی، طاهره صیدمحمدی، رؤیا صنعتی و امین شیرزادی به عنوان هیأت داوران این دوره، پنج تن از شرکت کنندگان را برگزیدند که نامشان بر اساس حروف الفبا به شرح زیر است:
روناک اکابری از صحنه
نسرین باوندپور از ایلام
مهدیه قادری از سرپل ذهاب
امیر کبیریان از کرمانشاه
عباس هوشمند از تهران
مدیرمسؤول هفته نامه صدای آزادی افزود: در جای دیگری نیز اشاره کرده ام اکثر افرادی که در این مسابقه شرکت کرده بودند، استعداد و توان گویندگی دارند و می توانند در دوره‌های بعدیِ این جایزه مشارکت نمایند و کاملاً طبیعی است که داوران بر اساس نظر کارشناسانه خود و با محدودیتهای تعریف شده، باید تنها تعداد معدودی را معرفی نمایند. گاه تفاوت امتیازات بسیار اندک و دبیرخانه ملزم به رعایت دقیق نظر داوران بود.
آهنگرنژاد در پایان گفت: اولین دوره این جایزه در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و امسال سعی گردانندگان بر آن است که بخش معرفی نهایی و اهدای جایزه این مراسم در تابستان پیش رو برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.