معاون آموزش ابتدایی در نشست کارگروه آموزش استان که با حضور روسای داخلی آموزش ابتدایی برگزار شد، عنوان کرد: راهبران آموزشی نقش بی بدیلی در اجرای عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی دارند و یکی از وظایف مهم آنها در دوران پسا کرونا، رصد و پایش یادگیری دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی آنهاست.
به گزارش میلکان، ناهید فضلی گفت: راهبران آموزشی ناظر و پیگیر عدالت آموزشی هستند و در ارائه راهکار برای حل مسائل آموزشی در مناطق روستایی و محروم بیشترین نقش را دارند.
وی افزود: مهمترین وظایف راهبران آموزشی در شرایط پسا کرونا در شرایط کنونی و در فرصت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی شناسایی دانشآموزانی است که در نوبت اول نیاز به تلاش و آموزش بیشتری دارند و همچنین شناسایی دانشآموزانی که در سال قبل ارتقاء پیدا نکردهاند و همچین شناسایی دانشآموزانی که در مهرماه ثبت نام کردهاند اما نوبت اول در مدرسه حضور پیدا نکردهاند.
معاون آموزش ابتدایی استان تاکید کرد: راهبران آموزشی باید به صورت هفتگی گزارش وضعیت این دانشآموزان را به معاونین آموزشی نواحی و مناطق و شهرستان های خود ارسال کنند و علاوه بر گزارش برای این دانش آموزان برنامه داشته باشند و این رصد و پایش راهبران آموزشی از وضعیت دانش آموزان یکی از نشانگرهای عملکرد خوب راهبران در استان خواهد بود.
فضلی اظهار داشت: معاونین آموزشی نواحی و مناطق مسئولیت رسیدگی به وضعیت یادگیری دانشآموزان را دارند و ضمن تشکیل کارگروه ویژهی اجرای عدالت آموزشی و تربیتی به تهیه برنامه خاص جهت وضعیت یادگیری دانشآموزان تحت پوشش، راهبران آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی گفت: رؤسای ادارات نواحی و مناطق نسبت به وضعیت شاخصهای پوشش واقعی دورهی ابتدایی، نرخ جذب ۶ ساله، نرخ تکرار پایه، نرخ ترک تحصیل، توجه ویژه داشته باشند تا جایگاه استان در سطح کشور حفظ شود و ارتقا یابد.
فضلی در پایان خاطر نشان کرد : با تمام توان و ظرفیتهای موجود باید تلاش کنیم تا دانشآموزان آموزشی با کیفیت داشته باشند و در این راستا باید با کمک راهبران، کارشناسان و معاونان آموزشی و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق دانشآموزان ترک تحصیل و نیاز به تلاش را شناسایی کنیم و برای آنها برنامه داشته باشیم و نقش حمایتی و نظارتی خود را در این راستا ایفا نماییم.