• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

راهبران آموزشی مسئولیت رصد برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مناطق روستایی و عشایری را به عهده دارند

  • کد خبر : 24176
  • 22 فروردین 1401 - 15:38
راهبران آموزشی مسئولیت رصد برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مناطق روستایی و عشایری را به عهده دارند

معاون آموزش ابتدایی در نشست کارگروه آموزش استان که با حضور روسای داخلی آموزش ابتدایی برگزار شد، عنوان کرد: راهبران آموزشی نقش بی بدیلی در اجرای عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی دارند و یکی از وظایف مهم آنها در دوران پسا کرونا، رصد و پایش یادگیری دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی […]

معاون آموزش ابتدایی در نشست کارگروه آموزش استان که با حضور روسای داخلی آموزش ابتدایی برگزار شد، عنوان کرد: راهبران آموزشی نقش بی بدیلی در اجرای عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی دارند و یکی از وظایف مهم آنها در دوران پسا کرونا، رصد و پایش یادگیری دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی آنهاست.

به گزارش میلکان، ناهید فضلی گفت: راهبران آموزشی ناظر و پیگیر عدالت آموزشی هستند و در ارائه راهکار برای حل مسائل آموزشی در مناطق روستایی و محروم بیشترین نقش را دارند.

وی افزود: مهمترین وظایف راهبران آموزشی در شرایط پسا کرونا  در شرایط کنونی و در فرصت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی شناسایی دانش‌آموزانی است که در نوبت اول نیاز به تلاش و آموزش بیشتری دارند و همچنین شناسایی دانش‌آموزانی که در سال قبل ارتقاء پیدا نکرده‌اند و همچین شناسایی دانش‌آموزانی که در مهرماه ثبت نام کرده‌اند اما نوبت اول در مدرسه حضور پیدا نکرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی استان تاکید کرد: راهبران آموزشی باید به صورت هفتگی گزارش وضعیت این دانش‌آموزان را به معاونین آموزشی نواحی و مناطق و شهرستان های خود ارسال کنند و علاوه بر گزارش برای این دانش آموزان برنامه داشته باشند  و این رصد و پایش راهبران آموزشی از وضعیت دانش آموزان یکی از نشانگرهای عملکرد خوب راهبران در استان خواهد بود.

فضلی اظهار داشت: معاونین آموزشی نواحی و مناطق  مسئولیت رسیدگی به وضعیت یادگیری دانش‌آموزان را دارند و ضمن تشکیل کارگروه ویژه‌ی اجرای عدالت آموزشی و تربیتی به تهیه برنامه خاص جهت وضعیت یادگیری دانش‌آموزان تحت پوشش، راهبران آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: رؤسای ادارات نواحی و مناطق نسبت به وضعیت شاخص‌های پوشش واقعی دوره‌ی ابتدایی، نرخ جذب ۶ ساله، نرخ تکرار پایه، نرخ ترک تحصیل، توجه ویژه داشته باشند تا جایگاه استان در سطح کشور حفظ شود و ارتقا یابد.

فضلی در پایان خاطر نشان کرد : با تمام توان و ظرفیت‌های موجود باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان آموزشی با کیفیت داشته باشند و در این راستا باید با کمک راهبران، کارشناسان و معاونان آموزشی و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق دانش‌آموزان ترک تحصیل و نیاز به تلاش را شناسایی کنیم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم و نقش حمایتی و نظارتی خود را در این راستا ایفا نماییم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=24176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.