• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

در چهار سال گذشته حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۵۰ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 36786
  • 17 بهمن 1402 - 18:35
در چهار سال گذشته حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۵۰ درصد افزایش داشته است

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  با بیان اینکه مهم‌ترین درآمد سازمان تامین اجتماعی از راه وصول حق بیمه می‌باشد گفت:  سازمان تامین اجتماعی در کلان کشور در ۹ حوزه سرمایه‌گذاری شامل: نفت و گاز، پتروشیمی ،صنعت دارویی، انرژی، معدن و صنایع عمومی سرمایه‌گذاری کرده و با به کارگیری ذخایری که ناشی از پرداخت حق […]

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  با بیان اینکه مهم‌ترین درآمد سازمان تامین اجتماعی از راه وصول حق بیمه می‌باشد گفت:  سازمان تامین اجتماعی در کلان کشور در ۹ حوزه سرمایه‌گذاری شامل: نفت و گاز، پتروشیمی ،صنعت دارویی، انرژی، معدن و صنایع عمومی سرمایه‌گذاری کرده و با به کارگیری ذخایری که ناشی از پرداخت حق بیمه می‌باشد اکنون ۴۳ هزار میلیارد تومان حقوق مستمری بگیر را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار میلکان، اسکندر کاکایی در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر با اصحاب رسانه برگزار شد بیان داشت: در ۱۰ ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی موفق شد بدون استقراض از هیچ بانکی به ویژه بانک رفاه  ذخایر خود را ارتقا داده و علاوه بر پرداخت حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خود در این بانک را افزایش دهد.

به گفته وی بحث ناترازی منابع ناشی از استقراض‌های بیش از حد از سال ۹۴ تا انتهای سال ۴۰۰، بدهی‌های انباشته به مراکز درمانی و افزایش هزینه‌های ناشی از تغییر قوانین چالش‌هایی پیش روی سازمان تامین اجتماعی قرارداد که دراین راستا راهبردهایی در این مدت در سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  به توسعه پوشش همگانی بیمه، اصلاح و ساماندهی صندوق بیمه تامین اجتماعی با رویکرد توانمندسازی، توسعه کمی و کیفی تعهدات بیمه‌ای و درمان، هوشمندسازی، صیانت مالی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و مبارزه با فساد از جمله مهم‌ترین این راهبردها می‌باشد.

وی مبارزه با فساد با رونمایی از سه سامانه نظارتی رابه عنوان مهمترین راهبرد عنوان کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای دولت الکترونیک ۵۹ خدمت پر تردد خود را در اختیار شرکای اجتماعی قرار می‌دهد که از طریق سامانه tamin.ir  افراد می‌توانند برای آگاهی از وضعیت بیمه،میزان سوابق کاری و میزان دستمزد خود برخورداری از کمک‌های کوتاه مدت و بلند مدت به سامانه غیر حضوری مراجعه کرده و از این طریق از وضعیت شغلی سوابق و دستمزد خود باخبر شوند.

کاکایی در ادامه به بیان خدماتی که در راستای ارتقای خدمات تامین اجتماعی انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: در سازمان تامین اجتماعی موضوعاتی تحت عنوان بیمه فراگیر ایرانیان در دستور کار قرار دارد که در راستای آن و با هدف پوشش بیمه آحاد جامعه تمامی افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی افزود:در سنوات اخیر برای افزایش پوشش بیمه‌ای ما اقدام به بیمه زنان خانوار کردیم که تاکنون در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر و در کرمانشاه ۱۰ هزار نفر از این خدمات استفاده کرده اند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  بیمه دانشجویان، افزایش حقوق زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه به شرط پرداخت ۶۰ روز پرداخت حق بیمه و عدم ترک آن در زمان زایمان،افزایش وام‌های مختلف بازنشستگی از کار افتادگی و فوتی‌ها از ۷ میلیون به ۲۰ میلیون را از جمله اقدامات دیگری دانست که در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری۲۲۷ فقره وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان از کار افتادگان پرداخت شده است گفت: در استان بالغ بر ۲۰۰۰ وام تاکنون پرداخت شده است .

کاکایی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ تحت عنوان اطلاع رسانی استان گفت: این سامانه پاسخگوی همه شرکا در مورد مشکلات خود یا قوانین سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.

وی افزود: در کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۸۶ هزار مستمری بگیر با ضریب ۴۰ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته ۱۵۰ درصد حقوق مستمری بگیران افزایش داشته است گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ ،۲۵۷ هزار نفر بیمه شده اصلی  بوده که اکنون این میزان به ۲۶۷ هزار نفر افزایش یافته است تعداد مستمری بگیران در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز۷۵ هزار نفر بوده که در آذر ماه امسال این تعداد به ۸۶ هزار نفر افزایش یافته است. وی در خصوص بحث حمایت‌های دولت نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است که هم اکنون نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان تا آخر سال تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه   در پایان خاطرنشان ساخت: سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان نه پیامکی ارسال می‌کند نه از این طریق واریز پول در نظر می‌گیرد بنابراین افرادی که با ارسال اینگونه پیامک‌ها روبرو می‌شوند موردکلاهبرداری قرارگرفته اند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.