• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

در قطع برق واحدهای تولیدی نباید همه استانها به یک شکل دیده شوند/ با توجه به جهش استقبال از سرمایه گذاری در کرمانشاه باید زیرساختها توسط دولت مهیا شود

  • کد خبر : 23402
  • 16 اسفند 1400 - 19:11
در قطع برق واحدهای تولیدی نباید همه استانها به یک شکل دیده شوند/ با توجه به جهش استقبال از سرمایه گذاری در کرمانشاه باید زیرساختها توسط دولت مهیا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه که  به صورت آنلاین با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر و معاونین این شرکت برگزار شد بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که بوده نیروگاه و زیرساختهای مورد نیاز متناسب با رشد مصرف کشور ایجاد نشده است و […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه که  به صورت آنلاین با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر و معاونین این شرکت برگزار شد بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که بوده نیروگاه و زیرساختهای مورد نیاز متناسب با رشد مصرف کشور ایجاد نشده است و این مشکلات گریبانگیر کل کشور است. همین امر موجب قطع برق واحدهای تولیدی و پیامدها و محدودیتها گریبانگیر کل کشور است. به گزارش خبرنگار میلکان، دکتر بهزاد باباخانی  گفت: وزارت نیرو همانگونه که درنرخ برق برای مناطق گرمسیر و سردسیر تفاوت قائل شده است باید فیلتر دیگری هم در نظر بگیرد و در خصوص قطع برق و اختصاص سهمیه کاهش پیک بار در مناطق توسعه یافته صنعتی و محروم نیز باید تفاوت قائل شد. استانی مثل کرمانشاه با نرخ بیکاری وحشتناک با استانی که پنج درصد نرخ بیکاری دارد نباید مثل هم دیده شوند.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از شرکت توانیر بابت انتصاب مهندس مرادی گفت: کرمانشاه استانی پرپتانسیل با موقعیت ویژه استراتژیک و مرزهای خوب تجاری می باشد که نیم قرن است با مشکل بیکاری مواجه است.
وی افزود:از نیمه دهه ۵۰ شمسی نرخ بیکاری استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری بود و مشکلات و معضلاتی که پس از آن کرمانشاه با آن دست به گریبان بود چون جنگ و زلزله باعث شد این مشکل همچنان ادامه داشته باشد.
معاون استاندار کرمانشاه خواستار توجه ویژه مسئولین به کرمانشاه به خاطر مشکلاتش شد و تصریح کرد: اگر بخواهیم عقب ماندگی را در بخش اقتصاد و توسعه جبران کنیم با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش دولتی شدنی نیست باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم، بخش خصوصی نیز در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که زیرساخت برایش فراهم باشد که متاسفانه نبود زیرساخت مشکل جدی و اصلی ما است.
باباخانی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت ها در شهرکهای صنعتی گفت:  با وجود همه معضلات ما هم اکنون با استقبال زیاد سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم که نسبت به چند سال گذشته ۵۰۰ درصد استقبال از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی کرمانشاه بیشتر شده است که این نشان دهنده جنب و جوش در کرمانشاه برای سرمایه گذاری می باشد. در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه همزمان ۳ کارخانه کاشی و سرامیک اعلام آمادگی کرده و در حال تسطیح و فضاسازی ،ایجاد و راه اندازی میباشند. این سه واحد با ایجاد اشتغال برای دو یا سه هزار نفر، بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ مگاوات برق نیاز دارند.
باباخانی با اشاره به وجود دو منطقه ویژه و یک منطقه آزاد در کرمانشاه و نیاز آنها به زیرساخت های برق تاکید کرد: مااگر زیرساخت‌های برق شهرک های کشاورزی را تامین کنیم جهش چشمگیری در بحث اشتغال زایی خواهیم داشت. بر اساس قانون ۸۱ ماده الحاقی۲، شرکت های دولتی و خدماتی موظف شده‌اند که زیرساخت‌های برق را تا ورودی شهرک ها و مناطق ویژه تامین کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=23402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.