• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
امام جمعه کرمانشاه:

دانشگاه‌ها باید مشکلات استان کرمانشاه را با تحقیقات دانش بنیان مرتفع کنند

  • کد خبر : 24081
  • 17 فروردین 1401 - 21:14
دانشگاه‌ها باید مشکلات استان کرمانشاه را با تحقیقات دانش بنیان مرتفع کنند

 نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه ها باید ضمن شناسایی مشکلات اقتصادی استان، با تحقیقات دانش بنیان در صدد رفع تنگناها برآیند. به گزارش میلکان به نقل  از  ایسنا؛ آیت الله مصطفی علما در نشست با روسا و مسوولان دانشگاه های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه بر اهمیت کار و تحقیقات […]

 نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه ها باید ضمن شناسایی مشکلات اقتصادی استان، با تحقیقات دانش بنیان در صدد رفع تنگناها برآیند.

به گزارش میلکان به نقل  از  ایسنا؛ آیت الله مصطفی علما در نشست با روسا و مسوولان دانشگاه های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه بر اهمیت کار و تحقیقات علمی از سوی دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: روایت از پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) است که همه چیز باید متکی به علم باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرماید اقتصاد دانش بنیان، اهمیت کار و اقتصاد را می رساند، زیرا کشور بدون اقتصاد پویا اداره نمی شود، لذا باید از تجربه کشورهایی نظیر چین استفاده کنیم که یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر را چگونه اداره می کند.

وی تأکید کرد: باید تعقل کنیم وقتی اقتصاد دانش بنیان شود یعنی کارهای ما بر اساس علم و بر مبنای تحقیق و پژوهش حرکت کند.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین از دانشگاه ها باید شروع شود، تصریح کرد: باید ببینیم امروز ایران در کجا قرار دارد و باید این عظمت را تبیین کنیم. تبیین قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بسیار مهم است، مردم باید بدانند قبل از انقلاب مردم به رغم داشتن رفاه نسبی، مستعمره آمریکا بودیم لذا حضرت آقا با اشرافیت عظیم خود و تفکر و تدبر در جهان، جهاد تبیین را مطرح فرمودند.

آیت الله علماء پیرامون دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز ما به برکت انقلاب این طرف میز هستیم آمریکا و غرب آن طرف میز و این موقعیت کمی نیست، زیرا آمریکایی ها قبل از انقلاب برای حضور خود در ایران از دولت وقت حق توحش می گرفتند، اما الان به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا قدرت آن را داریم که در عرصه های بین المللی آمریکا را تحقیر نماییم و این قدرت باید توسط دانشگاهیان تبیین شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با دعوت از دانشجویان و اساتید بری تدبر بیشتر درقرآن کریم خاطر نشان ساخت: اگر موفقیت، بهروزی، پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و علمی می خواهیم، همه را در قرآن جمع داریم.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=24081

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.