• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

خریدهای توافقی تعاون روستایی کرمانشاه از مرز ۱۶ هزار تن گذشت

  • کد خبر : 28790
  • 13 مرداد 1401 - 11:18
خریدهای توافقی تعاون روستایی کرمانشاه از مرز ۱۶ هزار تن گذشت

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از خرید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات کشاورزی به صورت توافقی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان در سال جاری خبر داد. fبه گزارش میلکان به نقل از ایرنا؛ «ایرج صفایی» گفت: در سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن محصولات زارعی نیز به صورت توافقی شامل […]

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از خرید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات کشاورزی به صورت توافقی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان در سال جاری خبر داد.

fبه گزارش میلکان به نقل از ایرنا؛ «ایرج صفایی» گفت: در سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن محصولات زارعی نیز به صورت توافقی شامل جو، کلزا و کاملینا از کشاورزان توسط مراکز تخصصی وابسته به تعاون روستایی استان خریداری شده است.

به گفته وی بیش از ۱۱ هزار تن نهاده دامی و طیور و یک هزار تن محصولات کشاورزی حوزه تنظیم بازار نیز خرید و توزیع گردیده است.

صفایی ارزش ریالی خرید های توافقی را بیش از هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه همچنین در ادامه گفت: خرید محصولات زارعی کشاورزی، خرید نهاده های دامی و کشاورزی در سایر محصولات در حوزه کشاورزی جزو خریدهای توافقی محسوب می گردد.

صفایی با اشاره به اینکه حفظ منافع کشاورزان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان از اولویت‌های شبکه تعاون روستایی است ادامه داد: با تقویت خریدهای توافقی، کشاورزان و تولید کنندگان می‌توانند با قیمتی بالاتر از نرخ خرید تضمینی محصول خود را بفروشند و این امر به مفهوم کاهش واسطه‌ها و دلالان است و از مزیت‌های مهم خرید توافقی به شمار می‌رود.

خریداری بیش از ۳۵۰۰ تن کلزا در استان

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه در ادامه سخنانش به خرید کلزا نیز اشاره کرد و گفت: میزان خرید تضمینی و توافقی کلزا در ۱۶ مرکز تخصصی خرید وابسته به تعاون روستایی از مرز سه هزار و ۵۰۰ تن گذشته است.

صفایی اظهار داشت: تمام محصول کلزای تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می شود.

به گفته وی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری کار خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت توافقی و تضمینی مباشرتی در سطح استان و در ۱۶ مرکز تخصصی خرید کلزا وابسته به تعاون روستایی آغاز شد.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد، عنوان کرد: شرایط جوی و خشکسالی تاثیر بسزایی در میزان تولید این محصول گذاشته است.

صفایی افزود: خرید دانه روغنی کلزا به ۲ صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان انجام می شود که در هر دو روش قیمت خرید ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کلزا است.

وی همچنین از کشت و همچنین خرید دانه روغنی کاملینا در استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار ۳۸ تن کاملینا در استان کرمانشاه، کشت و توسط تعاون روستایی از کشاورزان خریداری گردیده است.

این مقام مسئول به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خریدهای توافقی و همچنین کشت قراردادی با توجه به حمایت از تولید اشاره کرد و اظهار داشت: خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه های افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می شود.

فعالیت ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28790
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
  • 183 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.