• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
دبیر ستاد انتخابات استان:

نخبگان و جامعه دانشگاهی ضرورت و اهمیت مشارکت در انتخابات را تشریح و تبیین کنند

  • کد خبر : 19588
  • 22 اردیبهشت 1400 - 5:25
نخبگان و جامعه دانشگاهی ضرورت و اهمیت مشارکت در انتخابات را تشریح و تبیین کنند

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نقش آفرینی جامعه دانشگاهی و فرهنگی در گفتمان سازی، تبیین ضرورت ها و تشریح اهمیت انتخابات می تواند زمینه ساز مشارکت حداکثری شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ « جلیل بالایی» در نشست هم اندیشی و هم افزایی با جامعه دانشگاهی و دانش آموزی استان در خصوص عوامل […]

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نقش آفرینی جامعه دانشگاهی و فرهنگی در گفتمان سازی، تبیین ضرورت ها و تشریح اهمیت انتخابات می تواند زمینه ساز مشارکت حداکثری شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ « جلیل بالایی» در نشست هم اندیشی و هم افزایی با جامعه دانشگاهی و دانش آموزی استان در خصوص عوامل موثر بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: فضای انتخاباتی متاثر از بیماری جهانشمول کرونا در سال ۱۴۰۰ متفاوت از دوره های گذشته است و شکل گیری گفتمان و جریان های فکری عموماً در فضای مجازی رخ می دهد که توسط نخبگان هم مورد استقبال قرار گفته است.

دبیر و سخگوی ستاد انتخابات استان افزود: از جامعه دانشگاهی و فرهنگی استان انتظار داریم موضوع مشارکت در انتخابات را به عنوان نماد توسعه سیاسی کشور و تجلی اراده مردم در نشست ها و جلسات با دانشجویان و دانش آموزان به بحث و تبادل نظر بگذارند و در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ نقش آفرینی موثر داشته باشند زیرا شرکت در انتخابات تعیین کننده آینده و سرنوشت سیاسی و حق حاکمیت مردم است و می توان از ظرفیت نخبگان به عنوان چشم بینای مردم در آگاهی بخشی و استفاده کرد تا جامعه آگاه با مشارکت گسترده اقتدار ملی را رقم بزند.

وی در ادامه ضمن تشریح اقدامات انجام شده بر اساس روزشمار انتخابات گفت: ثبت نام انتخابات شوراهای شهر استان برای ۳۴ شهر و ۱۸۲ کرسی انجام شد که در مجموع ۱۱۱۱ نفر ثبت نام نمودند و با فرض تایید صلاحیت همه داوطلبان برای هرکرسی ۵٫۸ نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

بالایی خاطرنشان ساخت: هیأت نظارت در ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام نظر قطعی و نهایی بررسی شکایات داوطلبان شورای شهر را انجام خواهد داد و در تاریخ ۱۶ خرداد ماه نیز مراتب بررسی صلاحیت ها در هیات مرکزی نظارت به فرمانداران جهت صدور آگهی اسامی نامزدها ابلاغ می شود که بر این اساس تبلیغات از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی با اشاره به دستور وزیر محترم کشور در خصوص شروع انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزیر کشور امروز در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات دستور شروع را صادر کرد و بر این اساس هیأت های اجرایی در ۱۴ فرمانداری و ۳۲ شهر تشکیل می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان در ادامه بی طرفی و قانون مداری را سرلوحه کار مجریان انتخاباتی دانست و گفت: مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت ارکان اصلی انتخابات هستند و با ظرفیت ۵۰ هزار نفری تمام تلاش خود را به صورت برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند و قانونمند انجام خواهیم داد.

در این جلسه که روسا و معاونین ۸ دانشگاه استان و مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش نیز حضور داشتند مقرر شد کارگروهی جهت گفتمان سازی و بحث و تبادل نظر در خصوص حضور نخبگان در عرصه تولید فکر و آگاهی بخشی تشکیل و ارتباط مطلوبی را با جامعه ایجاد نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.