• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

توسعه ورزش همگانی نشاط و سلامت عمومی را به همراه دارد/ تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری هدیه دولت به مردم ورزش دوست استان میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی در اولویت قرار گیرد/ تحول صورت گرفته در ورزش قابل تقدیر است/ از حضور تیم های ورزشی در لیگ های کشوری حمایت می کنیم/ اهتمام جدی برای رفع مشکلات شغلی قهرمانان

  • کد خبر : 25236
  • 26 اردیبهشت 1401 - 9:00
توسعه ورزش همگانی نشاط و سلامت عمومی را به همراه دارد/ تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری هدیه دولت به مردم ورزش دوست استان  میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی در اولویت قرار گیرد/ تحول صورت گرفته در ورزش قابل تقدیر است/ از حضور تیم های ورزشی در لیگ های کشوری حمایت می کنیم/ اهتمام جدی برای رفع مشکلات شغلی قهرمانان

  استاندار کرمانشاه با اشاره به تاریخچه پرافتخار ورزش استان و تأکید بر ترویج فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی گفت: توسعه شاخص های کمی و کیفی حوزه ورزش همگانی و قهرمانی بر اساس سند آمایش سرزمینی نیازمند تلاش شبانه روزی و کوشش مستمر است. به گزارش میلکان؛ « بهمن امیری مقدم» در جلسه شورای ورزش […]

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاریخچه پرافتخار ورزش استان و تأکید بر ترویج فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی گفت: توسعه شاخص های کمی و کیفی حوزه ورزش همگانی و قهرمانی بر اساس سند آمایش سرزمینی نیازمند تلاش شبانه روزی و کوشش مستمر است.

به گزارش میلکان؛ « بهمن امیری مقدم» در جلسه شورای ورزش ضمن تبریک هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ورزشکار اظهار داشت: توسعه متوازن زیرساخت های ورزشی و توزیع عادلانه امکانات سبب دسترسی آحاد جامعه به فضاهای ورزشی مناسب می شود.

وی افزود: تبیین کارکردهای ورزش در سلامت و ایجاد شادی و نشاط برای جامعه امروز ضروری است و بی شک با فراهم نمودن زمینه لازم برای جذب و ترغیب مردم به فعالیت های ورزشی می توان جامعه ای سالم و پویا داشت.

رئیس شورای عالی ورزش استان که از پروژه های ورزشی، توسعه ای، اماکن و مجموعه های ورزشی نیز بازدید کرده بود؛ در سخنانی تصریح کرد: تحول صورت گرفته در ورزش را خوب می بینم و از تلاش های مدیرکل ورزش و جوانان و همکاران ایشان، قهرمانان و پیشکسوتان، مربیان و همه اهالی ورزش تشکر می کنم.

امیری مقدم توسعه زیرساخت های ورزشی را برای فراهم نمودن امکان میزبانی رویدادهای بزرگ با هدف توسعه ورزش قهرمانی خاطرنشان ساخت وگفت: میزبانی مسابقات ورزشی معتبر پیامدهای مثبت اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی به همراه دارد و اداره کل ورزش جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز علمی باید بتوانند در میزبانی رویدادهای ورزشی، دانش آموزی و دانشجویی پیشگام و فعال باشند تا کرمانشاه زیبا بیش از پیش معرفی شود.

وی تأکید کرد: برای هر رویداد باید برنامه ریزی استراتژیک صورت گیرد و منافع هدف در بخش های مختلف ترسیم شود که میزبانی رویداد بتواند به تحقق این اهداف کمک کند و البته نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی عضو شورا است.

استاندار کرمانشاه از حضور خیرین ورزش یار در احداث مجموعه های ورزشی در مناطق کم برخوردار ابراز رضایت کرد و گفت: خیرین با هزینه در ورزش به نوعی سرمایه گذاری مطلوبی برای پرورش استعدادهای این مرز و بوم انجام داده و ضمن کمک به سلامت عمومی جامعه زمینه معرفی قهرمانان را نیز فراهم کرده اند و باید اینگونه اقدامات تداوم یابد زیرا ورزش یکی از راهکارهای حل مشکلات اجتماعی است.

استاندار کرمانشاه رونق اقتصاد ورزش را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های ویژه استان به عنوان مهد و چشمه جوشان ورزش قهرمانی می تواند سبب توسعه اقتصاد شود و بر این اساس باید حمایت ویژه ای از بخش ورزش به دلیل دارا بودن کارکردهای چندگانه صورت گیرد.

امیری مقدم ضمن بررسی برنامه راهبردی تدوین شده ورزش استان در سال ۱۴۰۱ بیان داشت: عملیاتی شدن این برنامه نیازمند تلاش شبانه روزی و عزم جدی متولیان است و باید در این زمینه کوشش مستمری صورت گیرد که بر این اساس اقدامات انجام شده را رصد، پایش و نظارت خواهیم کرد زیرا توسعه ورزش یکی از مطالبات اقشار مختلف جامعه است.

استاندار کرمانشاه ضرورت توسعه ورزش روستایی را یادآور شد و اظهار داشت: در تمامی سطوح، مناطق، بخش ها و روستاها می توان با برگزاری رقابتهای ورزشی فرآیند استعدادیابی را تسهیل و ضمن توسعه ورزش، شادی و نشاط را نیز در جامعه ایجاد کرد و بر این اساس توسعه بیشتر امکانات و فضاهای ورزشی باید در برنامه راهبردی از محل منابع ملی و استانی دیده شود.

رئیس شورای ورزش استان از توسعه ورزش همگانی و تقویت زیرساخت با مشارکت شهرداری ها به عنوان راهکاری عملیاتی برای تقویت سلامت عمومی نام برد و گفت: در این خصوص باید به مطالبات بانوان نیز توجه شود و برای ورزش همگانی بانوان در تمامی مناطق موضوع احداث پارک های بانوان مدنظر قرار گیرد تا بانوان با آرامش و شرایط بهتری به ورزش بپردازند.

امیری مقدم از ورزش همگانی به معنای ایجاد شرایطی برای دسترسی ساده و آسان عموم مردم به امکانات ورزشی نام برد و گفت: با اهتمام دولت سیزدهم شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی شهرها و بهبود شرایط برای برگزاری همایش های عمومی نشاط آفرین هستیم که زمینه ساز ترغیب و تشویق مردم به ورزش می شود؛ اما باید پیش بینی امکانات را نیز به صورت ویژه انجام داد.

وی یکی از راه‌های مهم کمک به ایجاد نشاط بین مردم را ورزش همگانی دانست و خطاب به مسئولین ورزش کرمانشاه گفت: ورزش را تنها به یک نقطه در سطح شهر و یا باشگاه‌های ورزشی محدود نکنید. برای توسعه ورزش در نقاط مختلف شهر برنامه ریزی داشته باشید، برای نمونه در روزهای تعطیل سه نقطه از شهر را به عنوان محلی برای انجام ورزش های همگانی تعیین کنید تا در مردم یک جنب و جوش و تحرکی بوجود آید.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: برنامه پیشرفت و توسعه کرمانشاه بر اساس اسناد بالادستی و سند توسعه استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید تجزیه و تحلیل شود و هم افزایی مطلوب برای تحقق این برنامه انجام شود.

وی تأکید کرد: دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه باید تایم های مازاد سالن های ورزشی در اختیار را به صورت رایگان به مردم هر محله اختصاص دهند تا شاهد توسعه ورزش همگانی به عنوان زیربنای ورزش قهرمانی باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وجود ۷۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برخی از این باشگاه های ورزشی برای جوانان داروها و مکمل های ورزشی تجویز می شود که جانشان را به خطر می اندازد، بنابراین بازرسی و نظارت ویژه ای را می طلبد.

وی مبارزه با پدیده مذموم و شوم دوپینگ را خاطرنشان ساخت و گفت: ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی با همکاری دیگر نهادهای ذی ربط باید بر فعالیت باشگاه های ورزشی نظارت مستمر داشته باشند و بازرسان هیأت های ورزشی در این زمینه سریعا اقدام کنند تا مردم در شرایطی امن و ایمن و بدون نگرانی فرزندان خود را به سمت ورزش هدایت کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: به نقش ورزش در توسعه استان باور و اعتقاد داریم و ضمن پشتیبانی از ورزش همگانی انتظار داریم با تدوین برنامه مناسب برای استعدادیابی مسیر پرورش قهرمانان با لحاظ داش مولفه های اخلاقی و آموزه های دینی با جدیت پیگیری شود تا شاهد سهم بیشتر استان در تیم های ملی رشته های مختلف باشیم.

ورزشگاه ۶ هزار نفری در پروژه های پیشنهادی سفر رئیس جمهور قرار گرفت/ هدیه ارزشمند دولت به مردم ورزش دوست کرمانشاه

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در برنامه یک روزه بازدید از پروژه ها و زیرساخت های ورزش استان از ورزشگاه شش هزار نفری دهکده المپیک بازدید کرد.

وی در حین بازدید از این پروژه که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ گفت: برای این طرح بزرگ ورزشی تاکنون ۶٠ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نیاز به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

نماینده عالی دولت خاطرنشان ساخت: تکمیل پروژه شش هزار نفری دهکده المپیک به عنوان یکی از مطالبات جامعه ورزش و مردم استان با رویکرد توسعه ورزش قهرمانی و امکان میزبانی رویدادهای بزرگ جهانی و آسیایی در سفر ریاست جمهوری مطرح و ان شالله اعتبار لازم را مصوب خواهیم کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در حوزه تکمیل زیرساخت های ورزشی گفت: تلاش های مدیرکل ورزش و جوانان و همکاران ایشان قابل تقدیر است و در بازدید از مجموعه های ورزشی استان می توان تحول را مشاهده کرد

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تکمیل پروژه سالن شش هزار نفری یکی از مطالبات جامعه ورزش استان است و می تواند در زمینه توسعه ورزش و قهرمان پروری استان کمک کننده باشد، در سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل آن اعتبار خواهیم گرفت.

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این بازدید با اشاره به کلنگ زنی این پروژه در سال ۱۳۸۶، اظهار کرد: پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه سال ۱۳۹۰ درجریان سفر مقام معظم رهبری جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه کمبود اعتبارات طی سالهای گذشته باعث شده تا این پروژه علیرغم گذشت ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسد.

وی در ادامه از این پروژه به عنوان مهمترین پروژه ملی ورزش در کرمانشاه یاد کرد و افزود: متولی اجرای پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بازدید چندساعته خود از دیگر زیرساخت های ورزشی دهکده المپیک و استادیوم آزادی کرمانشاه بازدید کرد.

دیدار گرم و صمیمی استاندار کرمانشاه با قهرمانان، ورزشکاران و افتخارآفرینان استان

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در کنار برنامه های بازدید از امکانات و پروژه های زیرساختی و توسعه ای ورزش استان در جمع قهرمانان، ملی پوشان و ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف حضور یافت.

وی ضمن دیدار با اهالی ورزش در فضایی صمیمی پای درد و دل آنان نشست و به مشکلات ورزشکاران در حوزه های مختلف رسیدگی کرد.

بازدید استاندار کرمانشاه از بزرگترین و مجهزترین آکادمی پزشکی ورزشی کشور

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در ادامه برنامه بازدید از امکانات و پروژه های ورزشی از بزرگترین آکادمی پزشکی ورزشی کشور، کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی و توانبخشی، درمانگاه پزشکی ورزشی و خانه جوان «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» بازدید کرد.

مرکز پزشکی ورزشی کرمانشاه با ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره‌ای و توانبخشی امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات درمانی را فراهم نموده و خانه امن ورزشکاران و قهرمانان است.

این مرکز دارای بخش های فیزیوتراپی، پزشک ورزشی، ارتوپدی، حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی و سایر بخش های تخصصی مورد نیاز ورزشکاران و قهرمانان است.

همچنین در ادامه از پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان به عنوان مرکزی برای سنجش قابلیت های بدنی، آمادگی جسمانی و کمک به رشد و پرورش استعدادها بازدید شد و اقدامات مربیان تیم های ملی و قهرمانان در این مرکز توسط کارشناسان تشریح شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از خانه جوان شهید سلیمانی بازدید کرد و شیوه ارائه خدمات به سازمان های مردم را بررسی و دستور داد جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سریعتر تشکیل و با حضور سمن ها اقدامات لازم در راستای اجرای برنامه های راهبردی برای حل مشکلات جوانان تشریح شود.

استاندار کرمانشاه سپس با حضور در هیأت پزشکی ورزشی کارت عضویت کمیته خدمات درمانی را بر اساس سوابق ورزشی خود در رشته کشتی دریافت کرد.

شایان ذکر است استاندار کرمانشاه در برنامه ای یک روزه از پروژه‌های ورزشی سطح استان بازدید و ضمن دیدار گرم و صمیمی با قهرمانان، افتخار آفرینان و ملی‌پوشان رشته های ورزشی در جلسه شورای ورزش در محل سالن شهید هادیان شرکت کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25236
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی استانداری کرمانشاه
  • 682 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.