• امروز : دوشنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 7 July - 2025
9
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر مدرسه محوری در شرایط خاص شیوع کرونا با محوریت قرار دادن مدارس الگ

  • کد خبر : 17018
  • 11 بهمن 1399 - 8:24

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر مدرسه محوری در شرایط خاص شیوع کرونا با محوریت قرار دادن مدارس الگو می‌باشد. به گزارش میلکان آنلاین؛ ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به فرآیند‌های آموزش و ارتقا سطح یادگیری­‌های ماندگار و لذت‌بخش در مدارس […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر مدرسه محوری در شرایط خاص شیوع کرونا با محوریت قرار دادن مدارس الگو می‌باشد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به فرآیند‌های آموزش و ارتقا سطح یادگیری­‌های ماندگار و لذت‌بخش در مدارس با عنایت به اهداف سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و برنامه سالانه وزارت متبوع، چارچوب اجرایی برنامه­‌ها و فعالیت­‌های آموزشی ابتدایی در قالب یک بسته تحولی با تاکید بر تربیت تمام ساحتی و ارتقای شایستگی­‌های بنیادین در دو بخش ارتقا صلاحیت‌­های حرفه­‌ای معلمان و ارتقا شایستگی‌­های علمی و مهارتی دانش­‌آموزان با محوریت قرار دادن مدارس الگو است.

وی افزود: این بسته تحولی در قالب ۸ برنامه شامل: طرح کارآمد، بازماندگان از تحصیل، مهارت­‌های دانش‌آموزی، صلاحیت‌­های حرفه‌­ای معلمان، برنامه تدبیر، ارزشیابی کیفی- توصیفی، بازی و یادگیری و تولید محتوای علمی به شرح ذیل می‌باشد:

توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر ارکان مدرسه(مدرسه محوری)

افزایش بهداشت روانی محیط یادگیری دانش‌آموزان در کلاس، مدرسه و خانواده

توسعه فعالیت‌های گروهی و مشارکتی و از بین بردن موقعیت‌های رقابت‌زا در بین دانش‌آموزان

تقویت و توانایی دانش‌آموزان در انجام فعالیت­‌های مهارت محور

تاکید بر تربیت تمام ساحتی و ارتقای شایستگی‌های بنیادین

فضلی اظهار داشت: طرح‌­ها و برنامه­‌های ارتقا صلاحیت­‌های حرفه‌ای معلمان در قالب ۷ عنوان برنامه شامل: درس پژوهی، اقدام‌پژوهی، خود‌ارتقایی، ترجمه، تالیف، مقاله و تولید محتواهای آموزشی در قالب مدارس الگو در نظرگرفته شده که بر اساس برش استانی، شهرستان‌ها و مناطق تابعه برای اجرای این برنامه‌ها تقسیم بندی شده‌اند.

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: طرح‌ها، برنامه‌های ارتقا شایستگی‌های علمی و مهارتی دانش‌آموزان نیز در قالب ۵ برنامه محوری شامل: پژوهش‌های علمی، توسعه سواد‌خواندن، نوشتن و حساب (مهارت‌های ادبی و پایه) فرصت‌های متنوع یادگیری (مهارت های هنری و آداب زندگی)، فعالیت‌های یادگیری ایام نوروز (عید و داستان) وبازی و یادگیری می‌باشد که شیوه نامه‌‌های مربوطه و برش استانی این برنامه‌ها نیز ابلاغ شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان از تمامی زحمات معلمان که در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا همواره در جهت استمرا آموزش با تاکید بر تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین همواره تلاش می­نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و با تلاش و کوشش همه جانبه و مدیریت جهادی خواستار اجرای این برنامه و فعالیت­‌ها شدند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=17018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.