به گزارش میلکان آنلاین؛ ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی گفت: به منظور کیفیتبخشی به فرآیندهای آموزش و ارتقا سطح یادگیریهای ماندگار و لذتبخش در مدارس با عنایت به اهداف سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و برنامه سالانه وزارت متبوع، چارچوب اجرایی برنامهها و فعالیتهای آموزشی ابتدایی در قالب یک بسته تحولی با تاکید بر تربیت تمام ساحتی و ارتقای شایستگیهای بنیادین در دو بخش ارتقا صلاحیتهای حرفهای معلمان و ارتقا شایستگیهای علمی و مهارتی دانشآموزان با محوریت قرار دادن مدارس الگو است.
وی افزود: این بسته تحولی در قالب ۸ برنامه شامل: طرح کارآمد، بازماندگان از تحصیل، مهارتهای دانشآموزی، صلاحیتهای حرفهای معلمان، برنامه تدبیر، ارزشیابی کیفی- توصیفی، بازی و یادگیری و تولید محتوای علمی به شرح ذیل میباشد:
توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر ارکان مدرسه(مدرسه محوری)
افزایش بهداشت روانی محیط یادگیری دانشآموزان در کلاس، مدرسه و خانواده
توسعه فعالیتهای گروهی و مشارکتی و از بین بردن موقعیتهای رقابتزا در بین دانشآموزان
تقویت و توانایی دانشآموزان در انجام فعالیتهای مهارت محور
تاکید بر تربیت تمام ساحتی و ارتقای شایستگیهای بنیادین
فضلی اظهار داشت: طرحها و برنامههای ارتقا صلاحیتهای حرفهای معلمان در قالب ۷ عنوان برنامه شامل: درس پژوهی، اقدامپژوهی، خودارتقایی، ترجمه، تالیف، مقاله و تولید محتواهای آموزشی در قالب مدارس الگو در نظرگرفته شده که بر اساس برش استانی، شهرستانها و مناطق تابعه برای اجرای این برنامهها تقسیم بندی شدهاند.
این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: طرحها، برنامههای ارتقا شایستگیهای علمی و مهارتی دانشآموزان نیز در قالب ۵ برنامه محوری شامل: پژوهشهای علمی، توسعه سوادخواندن، نوشتن و حساب (مهارتهای ادبی و پایه) فرصتهای متنوع یادگیری (مهارت های هنری و آداب زندگی)، فعالیتهای یادگیری ایام نوروز (عید و داستان) وبازی و یادگیری میباشد که شیوه نامههای مربوطه و برش استانی این برنامهها نیز ابلاغ شده است.
معاون آموزش ابتدایی استان در پایان از تمامی زحمات معلمان که در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا همواره در جهت استمرا آموزش با تاکید بر تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین همواره تلاش مینمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و با تلاش و کوشش همه جانبه و مدیریت جهادی خواستار اجرای این برنامه و فعالیتها شدند.