• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

توسعه باید همسو با فرهنگ و سازگار با محیط زیست باشد / ایجاد اشتغال مولد مهمترین راهکار برای رفع بی‌عدالتی است / بدون شفافیت و کارآمدی نمی توان به توسعه رسید / کرمانشاه برای توسعه نیازمند خبرنگاران دلسوز و شجاع است

  • کد خبر : 4313
  • 06 مهر 1397 - 16:51

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در دیدار با اعضای مجموعه رسانه‌ای میلکان با اشاره به نظریه آمارتیاسن در‌ خصوص رابطه بین رسانه و نقش آزادی اطلاعات در توسعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش موثر و تاثیرگذاری در توسعه ایفا کنند. دکتر هدایت حاتمی با تاکید بر اینکه اگر خواهان آگاهی باشیم باید به رسانه […]

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در دیدار با اعضای مجموعه رسانه‌ای میلکان با اشاره به نظریه آمارتیاسن در‌ خصوص رابطه بین رسانه و نقش آزادی اطلاعات در توسعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش موثر و تاثیرگذاری در توسعه ایفا کنند.

دکتر هدایت حاتمی با تاکید بر اینکه اگر خواهان آگاهی باشیم باید به رسانه ها توجه کنیم؛ افزود: مردم یکی از ارکان مهم در نهادهای مرتبط با توسعه هستند. همراهی مردم باید همراه با آگاهی باشد و آگاهی با تولید محتوای خوب انجام می پذیرد. تولید محتوای مناسب نیز روزنامه‌نگار اندیشمند، منصف، دلسوز و در عین حال شجاع امکان پذیر است.

وی افزود: مردم محور اساسی توسعه هستند و باید خلاق و کارآفرینی را در جامعه تقویت کرد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛ توسعه را یک مقوله چند بعدی توصیف کرد و گفت: برخی برای ساده سازی، توسعه را به بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… تقسیم می کنند در حالی که توسعه یک مجموعه هماهنگ از این بخش‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید همسو با فرهنگ و سازگار با محیط زیست و زندگی مردم باشد تصریح کرد: جدا کردن این مقوله های بسیار مهم از توسعه، موجب پدید آمدن گرفتاری هایی شده است. این رویه باعث شده، شاهد رشد و رفاه باشیم اما رضایت نداشته باشیم.

حاتمی اظهار داشت: در برابر مشکلات موجود نباید ناامید باشیم. باید تلاش کنیم هماهنگی لازم را میان گروه‌ها و تیم‌های مختلف به وجود بیاوریم و این گره‌ها را باز کنیم.

وی با شاره به اینکه رسانه‌ها در این راه می توانند کمک کنند؛ گفت: در گفتمان توسعه کار تنها با دولت انجام نمی پذیرد و باید همراه با مجموعه دولت؛ تشکل‌ها، انجمن‌ها، اصناف، اتحادیه‌ها، مردم و خانواده‌ها نیز به حرکت درآیند.م

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطر نشان ساخت: برخی بی عدالتی‌ها وجود دارد که باید تا حد امکان کاهش پیدا کنند و به دنبال توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر باشیم.

وی ایجاد اشتغال را مهمترین عامل رفع بی‌عدالتی برشمرد و یادآور شد: برای دستیابی به به این امر مهم، مدیران باید پای کار بیایند و نگاهشان تغییر کند.

حاتمی افزود: در دوره قبلی که کرمانشاه بودم بخشهایی از طرح مهم استان مجازی عملیاتی شد و بخشهایی نیز باقی مانده که باید تکمیل و به‌روز شود. شفافیت، آگاهی، بلوغ اجتماعی با دیتا سنتر و ترانزیت دیتا و گسترس اینترنت به روستاها اتفاق خواهد افتاد.

حاتمی شفافیت و کارآمدی را دو رکن اصلی و جدایی ناپذیر برای توسعه یک جامعه عنوان کرد و متذکر شد: هر دولتی که یکی از این دو اصل را نداشته باشد، محکوم به شکست است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک جمعی بتوان شاهد تحول استان و در نتیجه افزایش درآمد سرانه، رشد اقتصادی و رضایتمندی بیشتر باشیم.

حاتمی در پایان گفت: کرمانشاه قابلیت‌های فراوانی دارد و خوشبختانه هنوز آب، خاک، موقعیت ژئوپولتیک و گردشگری ما نابود نشده است و بازارچه‌های مرزی مناسبی برای توسعه تجارت خارجی داریم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.