• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

تسکین میگرن با عصاره بذر گیاه ریحان

  • کد خبر : 37048
  • 09 اسفند 1402 - 13:00
تسکین میگرن با عصاره بذر گیاه ریحان

یک مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان دادعصاره‌ی بذر گیاه ریحان در تسکین سردردهای میگرنی موثر است. به گزارش میلکان؛ براساس این بررسی که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه تحت عنوان پروژه طراحی،ساخت و ارزیابی فیزیکوشیمیایی امولسیون ژل موضعی از گیاه ریحان جهت تسکین دردهای میگرنی […]

یک مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان دادعصاره‌ی بذر گیاه ریحان در تسکین سردردهای میگرنی موثر است.

به گزارش میلکان؛ براساس این بررسی که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه تحت عنوان پروژه طراحی،ساخت و ارزیابی فیزیکوشیمیایی امولسیون ژل موضعی از گیاه ریحان جهت تسکین دردهای میگرنی توسط دکتر رضا تحویلیان صورت گرفت مشخص شد عصاره‌ی بذر گیاه ریحان در تسکین سردردهای میگرنی موثر است.

بر اساس مستندات علمی و مطالعات انجام گرفته طی این پژوهش محرز شد که عصاره ی بدست آمده از بذر گیاه ریحان میتواند سردرد های میگرنی را تا حد بسیار زیادی تسکین داده و به دلیل گیاهی بودن مواد موثره ی اصلی و عدم وجود عوارض جانبی در دوز های بررسی شده می تواند جایگزین مناسبی برای سایر داروهای مورد استفاده در میگرن باشد.

با توجه به شیوع گسترده میگرن در بین عموم مردم ارائه ی دارویی گیاهی و کم عارضه که علاوه بر تسکین درد سهولت در مصرف و پذیرش بالایی از سوی بیمار داشته باشد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.