• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
طرح منطقه آزاد قصرشیرین وارد فاز عملیاتی شد

تاکید استاندار کرمانشاه بر ضرورت توجه به فرهنگ و ظرفیت های استان در اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین

  • کد خبر : 31394
  • 09 آذر 1401 - 14:17
تاکید استاندار کرمانشاه بر ضرورت توجه به فرهنگ و ظرفیت های استان در اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین

استاندار كرمانشاه بر ضرورت توجه به فرهنگ و ظرفیت های استان در اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین تاکید کرد و گفت: با اجراي این طرح، تحول بزرگی در حوزه اشتغال و تجارت خارجی استان رخ خواهد داد. به گزارش میلکان؛ “بهمن اميري مقدم” در جلسه شوراي راهبردي منطقه آزاد اقتصادي و تجاري قصرشيرين كه […]

استاندار كرمانشاه بر ضرورت توجه به فرهنگ و ظرفیت های استان در اجرای طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین تاکید کرد و گفت: با اجراي این طرح، تحول بزرگی در حوزه اشتغال و تجارت خارجی استان رخ خواهد داد.

به گزارش میلکان؛ “بهمن اميري مقدم” در جلسه شوراي راهبردي منطقه آزاد اقتصادي و تجاري قصرشيرين كه با حضور معاونين استانداري و مديران اجرايي ذيربط در محل سالن جلسات شهيد سليماني استانداري برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مصوب شد كه براي پيگيري و تلاش ويژه و همچنين كمك به طرح منطقه آزاد قصرشيرين اين جلسه تشكيل شود و همه اعضا بايد به اين طرح يك نگاه راهبردي و عملياتي داشته باشند.

مقام ارشد استان با مهم خواندن طرح منطقه آزاد قصرشيرين اظهار داشت: اين طرح يكي از اولويت هاي مهم استان است و به همين دليل چند وقت پيش در هئيت دولت با پيگيري صورت گرفته خوشبختانه موفق شديم كه اساسنامه آن را نهایی و دریافت کنیم.

وي با بيان اينكه منطقه آزاد قصرشيرين بايد طوري طراحي و ساخته شود كه كاركرد آن جوابگوي حتي ۵۰ سال آينده نيز باشد، ادامه داد: پيشنهادات و نظرات بايد با در نظر گرفتن شرايط ۵۰ سال آينده در اين منطقه باشد تا براي آيندگان، برنامه ريزي مناسب با لحاظ كردن تمامي نكات صورت گيرد.

نماينده عالي دولت در استان بيان داشت: متاسفانه در گذشته به اين طرح مهم بي توجهي شده كه ما بايد ضمن رفع عقب ماندگي ها، تلاش و جديت خود را براي تسريع در اجراي طرح مضاعف كنيم.

وي با تاكيد بر انتخاب هر چه سريعتر مشاور اين طرح گفت: بايد به مشاور نكات و پيشنهادات مديريت استان در خصوص چگونگي اجراي طرح اعلام شود و براي تسريع در اجراي طرح ضروري است كه سه كميته زيرمجموعه اين شورا با حضور دستگاه هاي مرتبط تشكيل شود.

استاندار كرمانشاه عنوان كرد: مشاور طرح بايد ذهنيت صحيحي از منطقه آزاد قصرشيرين داشته باشد و اقدامات، برنامه ها و فرهنگ استان را هم در نظر بگيرد.

وي خواستار مشخص شدن الزامات و نيازمندي هاي هر دستگاه براي اجراي بهتر طرح شد و گفت: نيازمندي هاي و الزامات هر دستگاه بايد سريعاً مشخص شود و هر كدام از دستگاه ها به صورت فعال پيگير، برنامه ها و خواست هاي در نظر گرفته شده باشند.

مقام عالي استان خواستار پيگيري ويژه از سوي مديريت منطقه آزاد تجاري قصرشيرين براي گرفتن اعتبارات لحاظ شده در منطقه آزاد كشور در راستاي كمك به اجراي اين طرح شد و گفت: هر كدام از دستگاه هاي عضو اين شورا به ويژه دستگاه هاي خدمات رسان موظف هستند كه پيگيري و اهتمام ويژه اي براي گرفتن اعتبارات ملي به منظور تسريع در اجراي طرح هاي زيرساختي در اين منطقه داشته باشند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: با اجراي طرح منطقه آزاد قصرشيرين، تحول خوبي در بحث اشتغال و تعاملات بين المللي استان رخ خواهد داد كه بايد ظرفيت ها و مزيت هاي ويژه استان را براي كمك به اجراي اين طرح راهبردي به منظور كمك به توسعه و پيشرفت روزافزون استان بكار گيريم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31394
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 81 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.