• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
تکرار وعده‌ها برای بیواتانول و بیو ایمپلنت کرمانشاه

بیواتانول دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد/ فاز اول بیوایمپلنت بهار ۱۴۰۲ راه اندازی می شود

  • کد خبر : 31320
  • 07 آذر 1401 - 11:14
بیواتانول دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد/ فاز اول بیوایمپلنت بهار ۱۴۰۲ راه اندازی می شود

حامد خاقانی – میلکان رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چندین واحد و پروژه صنعتی در استان کرمانشاه بازدید و در ادامه سفر یکروزه خود به استان کرمانشاه در ستاد تسهیل و رفع موانع استان کرمانشاه شرکت کرد. به گزارش خبرنگار میلکان در جریان سفر یکروزه دکتر نبوی؛ رییس سازمان گسترش و نوسازی […]

حامد خاقانی – میلکان

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چندین واحد و پروژه صنعتی در استان کرمانشاه بازدید و در ادامه سفر یکروزه خود به استان کرمانشاه در ستاد تسهیل و رفع موانع استان کرمانشاه شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار میلکان در جریان سفر یکروزه دکتر نبوی؛ رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) به استان کرمانشاه از چندین واحد و طرح صنعتی بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این پروژه ها را بررسی نمود.

دکتر نبوی در بازدید از واحد تولیدی ایران خودرو کرمانشاه آن را نماد محرومیت زدایی، اشتغالزایی و توسعه صنعتی عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم با استفاده از توان مالی بانک ها ظرفیت این واحد تولیدی را افزایش دهیم.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس گفت: عزم جدی مسولین استان برای تکمیل این پروژه و به ظرفیت رساندن این واحد تولیدی وجود دارد.

دکتر نبوی در بازدید از طرح بیوایمپلنت شرکت دانش بافت البرز تاکید کرد: این طرح صنعتی از عمده مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده و دانش بنیان است که باید مشکلات آن به زودی مرتفع شده و وارد مدار تولید شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ستاد تسهیل استان وعده راه اندازی شرکت سوخت سبز زاگرس تولید کننده بیو‌اتانول و نخستین واحد تولید سوخت سبز صنایع در دهه فجر را داد.

علی نبوی تاکید کرد: در سیاست های جدید این سازمان اولویت با پایان پروژه های نیمه تمام، صنایع هایتک و سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است.

او گفت: دو پروژه سوخت سبز زاگرس تولید کننده بیواتال و دانش بافت البرز با تولید محصولات دانش بنیان بیوایمپلنت متوقف شده بودند و با تأخیری که داشتند امیدواریم تا دهه فجر یکی از این طرح ها به بهره برداری برسد و دیگری نیز در بهار ۱۴۰۰ و فاز زرد آن راه اندازی و فازهای بعدی نیز در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد.

رئیس ایدرو، بیو اتانول کرمانشاه را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری و پیشرفت، مهمترین پروژه این سازمان برشمرد و گفت: این پروژه علی‌رغم تمام کاستی‌ها در حوزه مالی و دانش فنی واسطه تحریم ها با تلاش فراوان به انجام رسیده است و قسمت عمده پروژه ساخت داخل می باشد.

وی مشکل بیو ایمپلنت را ترکیب سهام سهامداران برشمرد و افزود: پس از تغییر میزان سهام با توجه به رایزنی هایی که با شرکا شده است پروژه فعال خواهد شد. ماشین‌آلات و تجهیزات آن سفارش گذاری شده است. با توجه به این که بخش اعظمی از این تجهیزات اروپایی و آمریکایی است علاوه بر مشکل تامین مالی فرایندهای خرید تجهیزات با توجه به تحریم ها سخت خواهد بود.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز با اشاره به اینکه پروژه بیواتانول کرمانشاه اولین پروژه‌ای است که در ایران در این حوزه به بهره برداری خواهد رسید گفت: برای انجام تست سرد و گرم و آغازفعالیت این پروژه نیازمند تامین مواد اولیه داخلی و خارجی، قراردادهای فروش، عرضه محصول و گذراندن مراحل آزمایشی این پروژه هستیم.

او با تاکید بر اینکه ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافتی برای احداث این پروژه تنها ۲۴ درصد از اعتباراتی‌ است که برای آن هزینه شده است بیان داشت: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای راه‌اندازی این طرح نیاز است که بخشی از آن از منابع داخلی سازمان تامین خواهد شد اما نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای این کار و شش ماه تنفس در بازپرداخت تسهیلات سرمایه ثابت می‌باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.