• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه

بیمه سلامت؛ شاهکاردولت سیزدهم

  • کد خبر : 36789
  • 18 بهمن 1402 - 7:52
بیمه سلامت؛ شاهکاردولت سیزدهم

به مناسبت دهه مبارک فجر نشست مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلکان؛ دکتر تحویلیان بیمه سلامت را شاهکار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در مجلس فعلی صندوقی به نام بیماران صعب العلاج مصوب و در دولت آیین نامه ای ابلاغ شد که به موجب آن […]

به مناسبت دهه مبارک فجر نشست مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار میلکان؛ دکتر تحویلیان بیمه سلامت را شاهکار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در مجلس فعلی صندوقی به نام بیماران صعب العلاج مصوب و در دولت آیین نامه ای ابلاغ شد که به موجب آن بودجه بسیار قابل ملاحظه‌ای برای درمان بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به اعتبارات ۱۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای درمان بیماران صعب العلاج افزود: تعداد این بیماران از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است که کلیه خدمات بیمه‌ای این بیماران رایگان می‌باشد.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۱ هزار بیمار صعب العلاج شناسایی و نشاندار شدند که بعد از شناسایی هزینه درمان این افراد از طریق سامانه هوشمند و با ارائه نسخه الکترونیکی در داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.همچنین در حال حاضر در کرمانشاه در سال جاری یک هزارو ۱۱۷میلیارد تومان برای جمیع این بیماری‌ها به مراکز دولتی پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های ۱ تا ۵ را به عنوان اتفاق خوشایند دیگر در بیمه سلامت دانست و گفت: درمان بیمه شدگان دهک‌های ۱ تا ۳ در مراکز دولتی نیز رایگان است تحویلیان در این رابطه از بیمه شدگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.
وی پرداخت بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان زوجین نابارور را به عنوان افتخار دیگر برای بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: بر این اساس تاکنون ۱۹۲۹ زوج در کرمانشاه شناسایی شده‌اند.
مدیر کل بیمه سلامت در ادامه از بحث پیشگیری به عنوان اقدام مهم دیگر این بیمه یادکرد و گفت: در این حوزه معاونتی به نام پیشگیری تشکیل شده که در راستای آن آموزش سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و تشویق مردم به ورزش و حفظ سلامتی از جمله شاخص‌هایی هستند که بیمه سلامت مایل است در جامعه از طریق پزشک خانواده در شهرها و مراکز بهداشتی در روستاها ترویج دهد.
وی تصریح کرد: در حال حاضربا ۱۸۶ پزشک خانواده قرارداد داریم که محدودیتی برای مراجعه به آنها وجود ندارد این پزشکان پلیس سلامت خانواده هستند بیمه شدگان در قالب صندوق بیمه به این پزشکان مراجعه می‌کنند که در صورت نیاز به سطح ۲ یعنی یعنی متخصصین مربوطه ارجاع می‌شوند و هزینه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.
تحویلیان در خصوص اقدامات بیمه سلامت در حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی نیز گفت: در سال جدید در قالب نیروی طرحی ۱۰ نفر نیروی جدید به کار گرفته و در خصوص جذب اعتبار برای ساختمان‌های اداری اعتبارات لازم را از سازمان جذب کرده‌ایم در خصوص اعتبارات عمرانی نیز ۳ برابر اعتبار مصوب شده امسال جذب شده است مرکز بیمه سلامت در دو شهرستان را راه اندازی کرده‌ایم و مرکز گیلان غرب نیز تا قبل از پایان سال جاری افتتاح می‌شود همچنین ۳شهرستان دیگر نیز در بهار سال ۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.