• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بهترین روش و موثرترین زمان درمان لکنت زبان کودکان

  • کد خبر : 35136
  • 13 اردیبهشت 1402 - 12:54
بهترین روش و موثرترین زمان درمان لکنت زبان کودکان

یک متخصص گفتار درمانی گفت: لکنت زبان اختلال در روانی گفتار است و بیان راحت و روان کلمات برای افراد مبتلا به لکنت سخت است به همین دلیل در بیان عامه میگویند که فرد در گفتن کلمات گیر میکند. به گزارش میلکان؛ دکتر فاطمه سیاحی ، اقدام به موقع خانواده ها را برای درمان لکنت […]

یک متخصص گفتار درمانی گفت: لکنت زبان اختلال در روانی گفتار است و بیان راحت و روان کلمات برای افراد مبتلا به لکنت سخت است به همین دلیل در بیان عامه میگویند که فرد در گفتن کلمات گیر میکند.

به گزارش میلکان؛ دکتر فاطمه سیاحی ، اقدام به موقع خانواده ها را برای درمان لکنت زبان کودکانشان در سنین کودکی از طریق گفتار درمانی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: لکنت در کودکی و معمولا در سن سه تا هفت سالگی شروع میشود که شدت لکنت در ابتدا کم بوده و به تدریج شدیدتر میشود .

به گفته وی انواع لکنت معمولاً در سه حالت کلی تکرار هجاها(مانند مامامامان)، کشیده گفتن صداها (مانند مااااااااا مان) و قفل در بیان صدا (مانند ممممممممامان) دیده میشود.

وی اظهار داشت: در باورهای قدیمی اعتقاد داشتند که لکنت به دلیل ترس و اضطراب اتفاق می افتد اما الان میدانیم که لکنت به دلیل مشکلاتی در سیستم عصبی-حرکتی گفتار اتفاق می افتد و استرس، عصبانیت یا هیجان فقط باعث بدتر شدن لکنت میشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفتاردرمانی را تنها مرجع تخصصی برای تشخیص و درمان لکنت دانست و گفت: نمونه های موفق درمان لکنت در کودکان و بزرگسالان نشان میدهد که با اقدام به موقع گفتاردرمانی و پیگیری در انجام تمرینات، این عارضه درمان میشود و این افراد میتوانند به راحتی و روانی صحبت کنند.

دکتر سیاحی تاکید کرد: با توجه به اینکه لکنت به دلیل ضعف در سیستم عصبی-حرکتی اتفاق می افتد و نیازمند تمرینات تخصصی برای بهبود عملکرد این سیستم است، بهتر است خانواده ها از همان ابتدای بروز لکنت در سن کودکی به گفتاردرمانی مراجعه کنند و درمان لکنت را به هیچ عنوان به تاخیر نیندازند

این پزشک متخصص عنوان کرد: در صورتی که درمان لکنت به تاخیر بیفتد و یا از شیوه های درمانی غیرتخصصی استفاده شود، متاسفانه به عنوان یک عادت گفتاری در کودکان تثبیت شده و امکان درمان آن در سنین بزرگتر سخت میشود ، بنابراین خانواده ها در صورت مشاهده هرگونه ناروانی در گفتار کودکان به یکی از مراکز گفتاردرمانی مراجعه کنند تا مشکل کودک در سریعترین زمان ممکن حل بشود

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.