• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
برگزاری اختتامیه جشنواره قصه‌گویی در پنجمین روز از هفته ملی کودک

برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون کرمانشاه معرفی شدند

  • کد خبر : 30777
  • 21 مهر 1401 - 22:04
برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون کرمانشاه معرفی شدند

بیست و چهارمین جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش برگزار و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای در بخش‌های ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره مشخص شدند. به گزارش میلکان، محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون کرمانشاه گفت: برای این جشنواره بیش از ۷۰۰ اثر در بخش‌های مختلف ارسال که بعد […]

بیست و چهارمین جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش برگزار و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای در بخش‌های ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره مشخص شدند.

به گزارش میلکان، محمد خیاط‌زنجانی، سرپرست کانون کرمانشاه گفت: برای این جشنواره بیش از ۷۰۰ اثر در بخش‌های مختلف ارسال که بعد از بازبینی و داوری اولیه ۵۷ اثر در بخش‌های مختلف به جشنواره استانی راه پیدا کردند، که بعد از اجرا و داوری نهایی برگزیدگان این جشنواره برای معرفی به مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.
بر همین اساس در بخش قصه‌های ملی، رحمت غلامی مربی فرهنگی با قصه‌ی «آرزوی هتاو» ، مریم محمدی شرکت کننده بخش آزاد با قصه‌ی «روز ملی المر» و مهناز افشاری مربی‌مسئول مرکز قصرشیرین با قصه‌ی «علامت سفید» برگزیده‌ی شرکت‌کنندگان بزرگسال شدند. همچنین خیام احمدی مربی‌مسئول مرکز روانسر با قصه‌ی «گرگ گر»، منا رضایی شرکت کننده بخش آزاد با قصه‌ی «جیگی جیگی ننه خانم» و وحید خواجوی مربی‌مسئول مرکز بیستون با قصه‌ی «هَرَکان و مَرَکان» در این بخش به عنوان قصه‌گویان  شایسته‌ی تقدیر معرفی گردیدند.  آران احمدی از مرکز روانسر با قصه‌ی «پسر کچل و خان ظالم»، شکیبا فرخی از مرکز بیستون با قصه‌ی «کلاغ خنزر پنزری»، و زهرا جمشیدی از مرکز شماره ۸ با قصه‌ی «فرشته‌ای از آسمون»، برگزیدگان نهایی شرکت‌کنندگان نوجوان بودند. فاطمه صفری با قصه‌ی «اردک کشاورز» و رها بشکوه با قصه‌ی «دامنم جهان پروانه‌هاست»، هر دو نفر از مرکز شماره ۲ به عنوان شایستگان تقدیر در این بخش معرفی گردیدند.

اما در بخش قصه‌های آیینی سنتی نیز فائزه امیری از مرکز شماره ۲ با قصه‌ی «رستم و اشکبوس»، پویا بازرگان شرکت کننده بخش آزاد با قصه‌ی «رستم و اسفندیار»، و نیوشا مرادی از مرکز شماره ۲ با قصه‌ی «زال و رودابه» برگزیدگان بزرگسال این دوره از جشنواره‌ی قصه‌گویی شدند. همچنین آرش فتاحی شرکت‌کننده بخش آزاد با قصه‌ی «گم شدن رخش» به عنوان شایسته‌ی تقدیر در این بخش معرفی گردید. سوگند میرزایی از مرکز شماره ۲ با قصه‌ی «زال و سیمرغ»، آنیسا برازی از مرکز مجتمع شماره ۱ با قصه‌ی «اکوان دیو»، و کیمیا مشکات از مرکز سنقر با قصه‌ی «رزم رستم و شغاد»، برگزیدگان بخش نوجوان قصه‌های آیینی سنتی شدند.

همچنین غزل محمدنژاد با قصه‌ی «ننه کلاغ و روباه» به عنوان قصه‌گوی برگزیده و فرشته انگزبانی با قصه‌ی «آهوی گردن دراز» به عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر، در بخش زبان اشاره معرفی گردیدند.
ملک‌آرا ترکمان نیز  با قصه‌ی «واسیلیس دانا» به عنوان  قصه‌گوی شایسته‌ی تقدیر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها معرفی شد.

داریوش خانه‌ئی، فرزانه لطیفی، اعظم کرمی، فاطمه کلاه‌چیان و زینب نوری داوری بیست‌ و چهارمین جشنواره قصه‌گویی استان کرمانشاه را در بخش‌های مختلف به عهده داشتند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=30777
  • نویسنده : عبدالله مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون
  • 100 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.