• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
صفدری در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان سنقر و کلیایی:

برای تغییر نگاه مردم به حوزه فرهنگ باید تلاش کنیم

  • کد خبر : 27569
  • 14 تیر 1401 - 12:40
برای تغییر نگاه مردم به حوزه فرهنگ باید تلاش کنیم

به گزارش میلکان، در جریان سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شهرستان سنقر و کلیایی نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان در محل سالن جلسات شهرداری سنقر برگزار شد. صفدری پس از استماع سخنان حاضرین در جلسه گفت: متاسفانه ما در […]

به گزارش میلکان، در جریان سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شهرستان سنقر و کلیایی نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان در محل سالن جلسات شهرداری سنقر برگزار شد.

صفدری پس از استماع سخنان حاضرین در جلسه گفت: متاسفانه ما در حوزه اطلاع رسانی طی سالیان گذشته عملکرد خوبی را در دستگاه های دولتی نداشته ایم و خدماتی که انجام می شود به اطلاع مردم نرسیده است. همین موضوع موجب می شود نگاه به فعالیت ها نگاهی سلیقه ای باشد. فعالیت های اداری کمی وکاستی هایی دارد اما کسی که مسئولیت می پذیرد همه این ها را باید بداند و با وجود مشکلات هیچگاه دست از تلاش برندارد. ۴۳ سال بعد از انقلاب را در نگاه مردم بخواهیم ببینیم جواب های متفاوتی به دست می آید. در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و… هم همین است که ناشی از همان شیوه های اطلاع رسانی است

وی ادامه داد: یک بودجه ای برای ارشاد تخصیص داده می شود و پس از آن این بودجه خرد می شود و در انجمن های مختلف می رود. هنر این شکلی یک هنر وابسته است و نمی توان امید داشت خروجی خیلی ویژه ای داشته باشد. این به معنای عدم حمایت نیست. اتفاقا ما خودمان را موظف به حمایت می دانیم اما عرض بنده این است که کاری که مردمی باشد و حاصل جوشش درونی هنرمند آن کار اثر گذار است. آن هنر ماندگار است. در همین راهپیمایی میلیونی اربعین شما می بینید هیچ حمایت دولتی در کار نیست اما کار ها با چه عظمتی انجام می شود. آثار بزرگ تاریخی بدون پشتوانه دولتی بوده اند. هنرمند باید مطالبه گر باشد و ما هم باید پاسخگو باشیم. ما امکاناتی داریم که در بعضی از جاها کم و در بعضی موارد مناسب است.

در همین شهرستان سنقر چند مسجد داریم؟ چندتا فعال و چندتا غیرفعال است؟ در برخی فقط نماز خوانده می شود و در برخی به امورات مردم هم رسیدگی می شود. در زمینه کتابخانه و… هم همینطور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تلاش ما باید برای تغییر نوع نگاه مردم به حوزه فرهنگ و هنر باشد. مردم باید به این نتیجه برسند که سهم هنر را در سبد زندگی شان قرار دهند. برای دیدن تئاتر حاضر باشند پول بدهند و به سینما بروند. تا وقتی نگاه مردم تغییر نکند هیچ اتفاقی در حوزه فرهنگ رخ نمی دهد. کل بودجه فرهنگ در کشور در حدود نیم درصد است. هنر اثر گذاری هنری نیست که دولت در آن دست بیاورد.

صفدری در پایان گفت: ما نیازمند حمایت شما هستیم و باید دست در دست هم بدهیم تا معضلات را برطرف کنیم. اگر در شهرستان سنقر آسیبی می بینید برا حل آن ورود کنید و حوزه های نشاط اجتماعی برنامه ریزی کنید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=27569
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 102 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.