• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
رئیس اتاق کرمانشاه خبر داد:

 برای اولین بار در سال‌های اخیر شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک شد

  • کد خبر : 25410
  • 29 اردیبهشت 1401 - 11:10
 برای اولین بار در سال‌های اخیر شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک شد

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در آخرین ارزیابی صورت گرفته از شاخص فضای کسب و کار کشور، کرمانشاه در جایگاه ۱۷ قرار گرفت و برای اولین بار طی سالیان اخیر به میانگین کشور نزدیک شدیم، گفت: یکی از مهمترین دلایل بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه رویه جدید کمیته فضای کسب و کار […]

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه در آخرین ارزیابی صورت گرفته از شاخص فضای کسب و کار کشور، کرمانشاه در جایگاه ۱۷ قرار گرفت و برای اولین بار طی سالیان اخیر به میانگین کشور نزدیک شدیم، گفت: یکی از مهمترین دلایل بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه رویه جدید کمیته فضای کسب و کار و تعیین اتاق بازرگانی به عنوان متولی این کمیته است.

به گزارش میلکان؛کیوان کاشفی با اشاره به انتشار جدیدترین شاخص فضای کسب و کار کشور و استان‌ها از سوی اتاق ایران، اظهار کرد: در این ارزیابی که مربوط به فصل زمستان سال ۱۴۰۰ است استان کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار در جایگاه ۱۷ کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: از آنجایی که طی چند سال اخیر به طور معمول جز سه، چهار استان آخر کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار بودیم، اکنون کسب جایگاه ۱۷ برای کرمانشاه جای امیدواری دارد.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، هم اکنون ۱۶ استان کشور وضعیت بهتر و ۱۴ استان وضعیت بدتری از نظر شاخص فضای کسب و کار نسبت به کرمانشاه دارند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، استان‌های مرکزی، آذربایجان غربی و فارس بهترین وضعیت و استان‌های سیستان و بلوچستان، قم و چهارمحل و بخیتاری بدترین وضعیت فضای کسب و کار کشور را داشتند.

کاشفی همچنین از بهبود ۲.۴۷ درصدی عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل قبل از آن هم خبر داد و تاکید کرد: در زمستان ۱۴۰۰ عدد شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه به ۵.۸۵ رسید که نسبت به فصل قبل از آن که عدد ۶.۰۵ را داشتیم وضعیت بهتر شده است ( هرچقدر عدد شاخص فضای کسب و کار به ۱۰ نزدیک شود، بیانگر بدتر شدن وضعیت است).

وی اضافه کرد: نکته مثبت دیگر درباره شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه این است که بعد از چند سال توانستیم به میانگین شاخص فضای کسب و کار که در فصل زمستان ۱۴۰۰ عدد ۵.۸۳ بود نزدیک شویم و با میانگین کشور تنها دو صدم درصد تفاوت داریم.

رئیس اتاق کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه را حاصل همراهی دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی کرمانشاه دانست و تاکید کرد: اواخر سال گذشته تغییر رویه‌ای در کمیته بهبود فضای کسب و کار استان داشتیم و بنا به درخواست ما، اتاق بازرگانی به عنوان متولی این کمیته تعیین شد که اکنون نتایج آن را در بهبود فضای کسب و کار استان شاهدیم.

کاشفی ابرازامیدواری کرد با ادامه این روند و برگزاری جلسات مستمر کمیته فضای کسب و کار شاهد ارتقا بیش از پیش جایگاه استان کرمانشاه در فضای کسب و کار کشور باشیم و یادآور شد: بهبود فضای کسب و کار نیازمند اعتبارات خاصی نسیت و با اقدامات نرم افزاری و روشن کردن ذهن مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی که صدور مجوز انجام می‌دهند میسر خواهد بود.

وی شاخص فضای کسب و کار را یک مولفه بسیار مهم در جذب سرمایه‌گذار دانست و عنوان کرد: عوامل موثر بر فضای کسب و کار از ید اختیار فعالان اقتصادی خارج است و معمولا از سوی دولت و حاکمیت به آنها تحمیل می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار کشور به صورت دوره‌ای و فصلی توسط اتاق ایران ارزیابی می‌شود، افزود: در این ارزیابی ۲۸ مولفه شامل مولفه‌های آماری و پیمایشی مد نظر قرار می‌گیرد که در مولفه‌های پیمایشی از فعالان بخش خصوصی کسب نظر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.