• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

ایران خودرو کرمانشاه واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه شد

  • کد خبر : 28758
  • 12 مرداد 1401 - 20:22
ایران خودرو کرمانشاه  واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه شد

در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن از مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه به عنوان واحد نمونه روز ملی صنعت و معدن ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که در اتاق بازرگانی صنایع ومعادن کرمانشاه و با حضور استاندار کرمانشاه، معاون اقتصاد ، جمعی از مدیران کل حوزه صنعت و معدن و اقتصادی استان، […]

در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن از مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه به عنوان واحد نمونه روز ملی صنعت و معدن ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد. در این مراسم که در اتاق بازرگانی صنایع ومعادن کرمانشاه و با حضور استاندار کرمانشاه، معاون اقتصاد ، جمعی از مدیران کل حوزه صنعت و معدن و اقتصادی استان، رئیس خانه صنعت و معدن، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صنعتگران و معدنکاران استان برگزار شد از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوي مقام معظم رهبري، عنوان كرد: از ابتدای سال، با تاکیدات مدیرعامل محترم گروه صنعتی ايران خودرو، مبنی بر اجرایی کردن شعار سال در اين شركت اهتمام ویژهای بر اجرای فرمایشات معظم له صورت گرفته است.
محمد ملکی، از اجرایی شدن چند طرح دانش بنیان با توان و دانش کاملا بومی در این شرکت خبر داد و افزود: تمامي اين طرح ها اثربخش و در عين حال كاربردي هستند.
وي تامین برق مورد نیاز جهت آماده سازی و تحویل خودرو به مشتریان در شرایط اضطرار و قطع برق و ساخت کشنده لوکوموتیو حمل بدنه توسط اداره تعمیرات و همچنین ساخت تجهیز تزریق اتوماتیک روغن گیربکس توسط اداره مهندسی تولید را از جمله مهمترین طرح‌های دانشبنیان اجرا شده در شرکت ایران خودرو کرمانشاه برشمرد و گفت: با توجه به کمبود فراگیر انرژی برق در سال های اخیر و خاموشی های متعدد در کشور، به منظور جلوگيري از بروز مشكل در تحويل محصولات به مشتريان، طي پروژه اي، سیستم برق سالن بازرسی قبل از تحویل (PDI) و پارکینگ های مرتبط با دانشي کاملاً بومی به سیستم تولید برق اضطراری وصل شد؛ به طوری که در صورت قطعی برق شبکه توزیع، به صورت خودکار در کمتر از یک دقیقه برق اضطراری در این سالن تامین می شود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه، با بيان اينكه یکی از معضلات و موانع در مسیر بهبود و کیفیت شرکت ایران خودرو کرمانشاه در سال‌های گذشته، عدم امکان رعایت دقیق میزان تزریق روغن گیربکس خودروهای تولیدی بود، تصريح كرد: به گونه‌ای که افزایش میزان روغن منجر به نشتی و کاهش آن نیز منجر به آسیب های جدی مانند عدم روانکاری و خنک کاری بهینه در مجموعه گیربکس می شد. لذا حل این معضل به یک مسئله و پروژه مهم و فوری تبدیل شد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: یکی از راه های حل این مشکل، خريد تجهیزات پیشرفته خارجی بود كه بار مالی زیادی را بر شرکت تحمیل می کرد.
به همين جهت، مهندسان شرکت ایران خودرو کرمانشاه، با توان و دانش کاملاً بومی و صرف هزینه‌ای حدود پنج درصد از نمونه خارجی، توانستند تجهیزی با عملکرد بسیار مناسب را در مجموعه راه اندازی کنند. این تجهیز می تواند کنترل میزان، ردیابی وضعیت تزریق و ردیابی محصول را در هر مرحله از تولید فراهم کند و نيز ریسک بروز مجدد مشکلات را به صفر می‌رساند.
ملكي، یکی دیگر از طرح های کاربردی و تاثیرگذار این شرکت را، طرح ساخت کشنده لکوموتیو حمل بدنه دانست و گفت: با توجه به لزوم افزایش ظرفیت تولید در اواخر سال ۱۳۹۸ و افزودن هفت ایستگاه کاری دیگر به ایستگاه های خط مونتاژ، انتقال بدنه خودرو از هر ایستگاه به ایستگاه بعد به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می شد كه مشكلات بسياري را به وجود مي آورد. به اين ترتيب با استفاده از ايده متخصصان اين مجموعه، استفاده از الکتروموتور، گیربکس و چرخ لاستیکی در طرفین اسکید هاي حمل بدنه پيشنهاد و عملياتي شد. اين اقدام علاوه بر حل مشکل، با سرمایه بسیار اندک و در کمترین زمان ممکن اجرایی شد.

افزایش ۴۷ درصدی تحویل خودرو به مشتریان در شرکت ایران خودرو کرمانشاه
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه از افزایش ۴۷ درصدی تحویل خودرو به مشتریان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی خرداد۱۴۰۱ را بهترین ماه در عملکرد کلیه ادوار در خصوص حمل ناوگان جاده‌ای و تحویل حضوری و تیرماه را در حمل ناوگان ریلی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد.
محمد ملکی تعداد خودروهای خروجی از این شرکت در سه ماهه نخست امسال را ۱۲هزار و۱۲۸ دستگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۷۹ درصد به صورت جاده‌ای، ۱۷ درصد حضوری و ۴ درصد از طریق ریلی به مشتریان تحویل داده شده است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه ضمن قدردانی و ابراز رضایت از عملکرد کارکنان که در تمامی فصول سال حتی در روزهای تعطیل جهت نیل به اهداف گروه صنعتی ایران خودرو جهادگونه در حال تلاش هستند گفت: در حال حاضر تولید با تیراژ و کیفیت بالاتر از گذشته در این شرکت در حال انجام است.

اهداف یکساله ايران خودرو كرمانشاه محقق شد
مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه با اشاره به تحقق اهداف این شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: مطابق با راهبردهاي گروه صنعتي ايران خودرو توانستيم به اهداف تعيين شده دست يابيم.
محمد ملکی یکی از مهمترین دستاورد های یکسال گذشته شرکت ایران خودرو کرمانشاه را کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران عنوان کرد و گفت: اين جايزه ملي، نشان دهنده عملکرد درخشان و کارآمد در حوزه شفافیت مالی، مدیریت صحیح منابع، رعایت اصول و ضوابط حرفه ای، گزارش دهی مناسب اطلاعات و توجه ویژه به اثر بخشی حسابداری در حوزه مدیریت مالی شرکت ایران خودرو کرمانشاه است.
وی اخذ دو گواهینامه بین المللی ایزو ۴۵۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ را از دیگر توفیقات این شرکت در بخش‌های مدیریت ایمنی و مدیریت محیط زیست دانست و تصریح کرد: ایران خودرو کرمانشاه در سال گذشته علاوه بر کسب امتیاز برترین واحد تولیدی در استان ، در بخش های خانه بهداشت برتر، کارفرمای حامی کارگر و کارفرمای سلامت محور در سی و سومین جشنواره استانی امتنان نیز حائز رتبه نخست شده است.
مديرعامل ايران خودرو كرمانشاه رشد ۵ درصدی در تولید ، رشد حدود ۲۴ درصدی در تجاری‌سازی خودروها، رشد حدود ۵ درصدی در حمل جاده‌ای، رشد ۹۶۲ درصدی در حمل ریلی و رشد ۱۲۰۴ درصدی در تحویل حضوری محصولات را از دیگر موفقیت های کسب شده در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.
وي افزود: در سال ۱۴۰۰ معادل حدود ۹۹ درصد پرسنل این شرکت با تزریق دو دز واکسن در برابر ويروس كرونا واکسینه شدند. بيش از ۶۲ درصد کارکنان نيز هم دز سوم واکسن را دريافت کرده اند که این مهم با ۱۱ نوبت حضور تیم واکسیناسیون شبکه بهداشت شهرستان صحنه محقق شده است.
ملكي افزود: افزايش تيراژ و تنوع توليد محصولات و همچنین ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی بر اساس برنامه ریزی و با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده كه مطابق با راهبردهاي گروه صنعتي ايران خودرو و منويات مقام معظم رهبري است، در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.