• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

ایران جزو ۴ کشور اول دنیا در ” تکنولوژی نانو “

  • کد خبر : 33884
  • 07 اسفند 1401 - 9:57
ایران جزو ۴ کشور اول دنیا در ” تکنولوژی نانو “

دکتر رضا تحویلیان دکترای حرفه ای داروسازی گفت: کشور ما جزو ۴ کشور اول دنیا در رشته تکنولوژی نانو (فناوری نانو) است و در حال حاضر در ایران امکان ساخت هر نوع شکل دارویی و تحقیق توسعه اشکال دارویی جدید در دانشکده های داروسازی ایران وجود دارد . به گزارش میلکان؛ وی عنوان کرد: دانشکده […]

دکتر رضا تحویلیان دکترای حرفه ای داروسازی گفت: کشور ما جزو ۴ کشور اول دنیا در رشته تکنولوژی نانو (فناوری نانو) است و در حال حاضر در ایران امکان ساخت هر نوع شکل دارویی و تحقیق توسعه اشکال دارویی جدید در دانشکده های داروسازی ایران وجود دارد .

به گزارش میلکان؛ وی عنوان کرد: دانشکده داروسازی کرمانشاه نیز که از سال ۱۳۸۳ تاسیس شده موفق به استقرار بسیاری از آزمایشگاه های مرتبط با زمینه‌های تحقیقاتی علم داروسازی شده و محققین زیادی در این دانشکده فعالیت میکنند.

به گفته وی محققین دانشکده داروسازی کرمانشاه موفق شده اند پروژه های متعددی را در حوزه های مختلف داروسازی به انجام برسانند ضمن اینکه تاکنون داروهای جدیدی را در زمینه های مختلف درمانی در بازار عرضه کرده اند.

دکتر تحویلیان با بیان اینکه فناوری نانو شامل اجزای مختلفی همانند صنایع رنگ ، پوششی ،داروسازی و تصویربرداری های پزشکی و … می باشد گفت: این علم توانایی جداسازی مواد موثره دارویی از منابع طبیعی گیاهی و تبدیل آن به اشکال مختلف دارویی رادارد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ شکل دارویی درسطح داروخانه های کشور به بیماران عرضه میشود .

دکتر تحویلیان گفت: اشکال مختلف دارویی که در حال حاضر در سطح بازار دارویی ایران وجود دارد شامل: انواعی از داروهای بیولوژیکی ، داروهای نوترکیب ، دارو های با فناوری نانو ، داروهای تزریقی ، داروهای با منشا گیاهی است.

به گفته وی امروزه پزشکان زیادی هستند که از این داروها برای بیماران تجویز می کنند و تمایل دارند از این دارو ها در جهت درمان استفاده کنند و بعضاً داروهای هایی با منشاء گیاهی را به داروهایی با منشا شیمیایی ترجیح می دهند و این نشان از کیفیت و توانایی و توانمندی این مجموعه از محققین ما در تولید دارو دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ی این اقدامات توانمندی هایی است که در ایران در حوزه صنایع دارویی وجود دارد گفت: تقاضای من از عموم مردم ایران ، این است که به این توانایی و به این قابلیت ها ایمان داشته باشند و باور داشته باشند که فرزندان خودشان در این حوزه میتوانند داروهایی تولید کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه تبلیغات اغفال گرایانه و منفعت طلبانه بعضی از شرکت ها در حوزه های مختلف درمانی و تجاری مانع از تمایل مردم به خرید داروهای ساخت ایران می شود گفت: مردم دقت بیشتری نسبت به این فراورده ها و اثربخشی های مناسب و حتی ویژگی های منحصر به فرد آن ها پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.