• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

انواع عفونت های قارچی سر در کودکان

  • کد خبر : 37255
  • 29 فروردین 1403 - 13:28
انواع عفونت های قارچی سر در کودکان

یک متخصص قارچ شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عفونت های قارچی سر در کودکان به دو گروه تقسیم می شوند گفت: گروه اول درماتوفیتوزیس یا کچلی سر و گروه دوم بیماری قارچی تینه آ ورسی کالر است. به گزارش میلکان؛ دکتر علی میکائیلی با بیان اینکه بیماری […]

یک متخصص قارچ شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عفونت های قارچی سر در کودکان به دو گروه تقسیم می شوند گفت: گروه اول درماتوفیتوزیس یا کچلی سر و گروه دوم بیماری قارچی تینه آ ورسی کالر است.

به گزارش میلکان؛ دکتر علی میکائیلی با بیان اینکه بیماری قارچی کچلی سر در کودکان بعلت تهاجم قارچ به مو، پوست سر و ابرو ایجاد می شود و اغلب به دلیل قارچ های عامل بیماری به اشکال مختلفی مشاهده می گردد گفت: اشکالی چون، بسیار التهابی و چرکی و کریونی که گاهی سکه ای و گاهی منتشر است و یا به شکل شوره ای همراه با ریزش مو که غالبا خفیف و سطحی است.
وی اظهار داشت: این بیماری مسری است و از طریق تماس با افراد آلوده و وسایل بهداشتی و آرایشی آنها و یا در اثر تماس با مکان‌هایی چون آرایشگاه‌ها، استخر ها، سالن های ورزشی و یا تماس با حیوانات و پرندگان آلوده ابتلا صورت می گیرد.

به گفته وی گروه دوم بیماری های قارچی سر شامل تینه آ ورسی کالر است که قارچ های عامل این بیماری بر خلاف گروه قبلی بسیار پاتوژن و بیماری زا نیستند ضمن اینکه عوامل بیماری در حضور زمینه های مختلفی چون چرب بودن پوست، تعریق زیاد و استحمام اندک و سایر شرایط موجود در پوست سر قدرت تهاجمی پیدا می کنند.
وی عنوان کرد: این بیماری مسری نیست و علایم بالینی در پیتریازیس ورسی کالر محدود به پوست سر است که به شکل شوره ریزی و التهاب پوست سر نمایان می شود.

دکتر میکائیلی با بیان اینکه جهت درمان اختصاصی، تشخیص آزمایشگاهی قارچ شناسی لازم است گفت: درمان و پیشگیری در دو بیماری فوق متفاوت است لذا حتما پس از تشخیص طبی قارچ شناسی این دو بیماری درمان اختصاصی استفاده می شود.

وی با عنوان اینکه هر دو بیماری فاقد واکسن جهت پیشگیری هستند گفت: برای پیشگیری در کچلی سر در طول درمان تاکید بیشتری بر جدا بودن وسایل شخصی فرد آلوده و عدم استفاده از مکان های عمومی می شودو پیشگیری در کچلی سر بر پرهیز از تماس با افراد آلوده و مکان های دارای پتانسیل آلودگی متمرکز است در حالیکه در پیتریازیس ورسی کالر نداشتن شرایط مساعد کننده رشد قارچ در پوست سر مد نظر است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.