• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
علی صفدری در آئین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان:

استاد یوسفی و استاد کشاورز همچون رودی پر برکت برای استان هستند

  • کد خبر : 25128
  • 24 اردیبهشت 1401 - 11:10
استاد یوسفی و استاد کشاورز همچون رودی پر برکت برای استان هستند

آئین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه؛ استاد فرشید یوسفی و استاد اردشیر کشاورز، در محل تالار وحدت برگزار گردید. به گزارش میلکان، به همت معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی،  با حضور علی صفدری مدیرکل، رنجبر فرماندار، شهرستانی رئیس دفتر امام جمعه محترم، حسنی خوانسار مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، […]

آئین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه؛ استاد فرشید یوسفی و استاد اردشیر کشاورز، در محل تالار وحدت برگزار گردید.

به گزارش میلکان، به همت معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی،  با حضور علی صفدری مدیرکل، رنجبر فرماندار، شهرستانی رئیس دفتر امام جمعه محترم، حسنی خوانسار مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، رحیمی زنگنه از اساتید دانشگاه، تیموری معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل و جمعی از مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر و به پاس سال ها مجاهدت استاد یوسفی و استاد کشاورز، در عرصه های مختلف هنری، شعر، تاریخ نگاری، نشر کتاب و… آئین نکوداشت مفاخر فرهنگی استان کرمانشاه، برگزار شد.

خودمان را موظف به تکریم مفاخر استان می دانیم

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کمتر کسی در استان و حتی در کشور هست که با حوزه ادب و فرهنگ مأنوس باشد و استاد یوسفی و استاد کشاورز را نشناسد. این بزرگواران همچون رودخانه هایی عظیم و پر برکت هستند و ما با این رودخانه ها می توانیم به چند نوع برخورد کنیم. یک انتخاب این است که از وجود این عزیزان بهره ای نبریم. دقیقا مثل رودی که می تواند آبادانی به همراه داشته باشد، ولی وقتی بدان توجهی نکنیم عملا خودمان را محروم کرده ایم از حیات.

انتخاب دیگر این است که ظرفیت های این رود را کشف کنیم و از آن در مسیر درست استفاده کنیم. ما در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی جامعه جوانان نیاز داریم که از ظرفیت های فرهنگی غنی استفاده کنیم و برای پیشرفت هیچ انتخابی به جز اثربخشی به فعالیت های فرهنگی نداریم.

وی ادامه داد: این اساتید بزرگوار نعماتی هستند که خدا به ما و استان ما داده است و برای این نعمت باید خدارا شاکر باشیم. از هرکس هم که بپرسید به شما خواهد گفت که مهم ترین شاخصه این فرهیختگان  ادب، اخلاق و تواضع آن ها است؛ درخت هرچه پر بار تر که باشد افتاده تر است و این اخلاق و تواضع در روایات ما هم همواره مورد تاکید بوده است.

صفدری گفت: اولین کاری که وظیفه ما است، تقدیر و تکریم بزرگان است؛ وقتی فرهنگ را تکریم می کنیم عملا ریشه های فرهنگی را بسط داده ایم. ریشه همه تحولات سیاسی و اجتماعی به حوزه فرهنگ بر می گردد و با این باور و این نگاه برای اعتلای فرهنگی استان و تکریم بزرگان تلاش می کنیم.

در پایان این مراسم ضمن رو نمایی از مجموعه کتاب های این اساتید، لوح یادبود و هدایایی به پاس سال ها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر به هردو بزرگوار اهدا گردید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25128
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 229 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.