• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

ارتقا دانش در عرصه های کشاورزی؛ عملکرد مطلوب و بهره وری را بوجود می آورد

  • کد خبر : 25073
  • 21 اردیبهشت 1401 - 20:26
ارتقا دانش در عرصه های کشاورزی؛ عملکرد مطلوب و بهره وری را بوجود می آورد

جلسه هماهنگی تشکیل کاروانهای بهره وری در بخش کشاورزی با حضور دکتر علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و رئیس‌ موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس شهریار قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر قیطوری معاون مرکز تحقیقات کشاورزی، دکتر عبدالهی […]

جلسه هماهنگی تشکیل کاروانهای بهره وری در بخش کشاورزی با حضور دکتر علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و رئیس‌ موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس شهریار قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر قیطوری معاون مرکز تحقیقات کشاورزی، دکتر عبدالهی رئیس موسسه تحقیقات دیم سرارود، مهندس مهرابی مدیر هماهنگی ترویج و روسای ادارات ترویج در سالن شماره دو برگزار شد.

به گزارش میلکان، مهندس شهریار قاسمی به انتخاب استان کرمانشاه بعنوان استان پایلوت کاروان های بهره وری کشاورزی پرداخت و گفت: عرصه های کشاورزی تشنه دانش روز کشاورزی است و  کاروانهای بهره وری به این منظور راه اندازی شده اند.

وی با بیان اینکه ارتقا جایگاه استان کرمانشاه در بخش کشاورزی با توجه به پتانسیل بالای منابع و کشاورزان پیشرو امری اجتناب ناپذیر است گفت: مسیر دستیابی به بهره وری با توسعه بهره گیری از دانش میسر می شود.

وی گفت: ارتقا دانش کشاورزی بایستی عملکرد مطلوب را در مزارع کشاورزان بوجود آورد.

مهندس شهریار قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بعنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است گفت: در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) قرارگاه دانش بنیان با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تشکیل شده و برنامه جامعی در جهت تحقق این مهم تدوین شده است.

وی گفت: اولین استانی بودیم که قرارگاه دانش بنیان را تشکیل و تاکنون جلسات هماهنگی و برنامه ریزی آن را برگزار کرده ایم.

مهندس قاسمی استفاده مطلوب از فضای مجازی و آموزش حضوری را بسیار حائز اهمیت دانست و بر آن تاکید ورزید.

دکتر مویدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه در تحقق شعار سال بخش کشاورزی بصورت ویژه دیده شده است خاطرنشان کرد: ارتقا دانش در حوزه کشاورزی امنیت غذایی را فراهم می آورد که باعث اقتدار کشور خواهد بود.

وی سپس به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه استفاده از فناوریها در ترویج و آموزش کشاورزی و بهره مندی بیشتر از اپلیکیشن تات پرداخت و تصریح نمود: از طریق فضای ایجاد شده بایستی در جهت نفوذ بیشتر دانش بهره گیری شود.

دکتر مویدی سپس به دستاوردها در حوزه پژوهش اشاره و خواستار سرعت بخشی در ترویج دستاوردها و انتقال دانش به کشاورزان شد.

دکتر مویدی سپس با بیان اینکه عمده کشاورزان بی سواد اند اضافه کرد: این امر سرعت انتقال و نفوذ دانش را با کندی روبرو می کند لذا نیازمند ایجاد نهضت آموزشی و ترویجی برای بالا بردن نفوذ دانش هستیم.

وی ایجاد بهره وری را در گرو رواج کشاورزی مدرن و نیازمند بهره گیری از ادوات جدید و روش های نوآورانه کاشت، داشت و برداشت دانست.

وی سپس توضیحات مبسوطی در خصوص ضرورت و ایجاد کاروان های بهره وری را ارائه  و رویکردها در این خصوص را بیان کرد.

در ادامه اعضای جلسه به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تشکیل کاروانهای بهره وری پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.