• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اختتامیه کارگاه شاهنامه خوانی دربزرگداشت مقام فردوسی برگزارشد

  • کد خبر : 35790
  • 11 خرداد 1402 - 12:38
اختتامیه کارگاه شاهنامه خوانی دربزرگداشت مقام فردوسی برگزارشد

در بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم اختتامیه‌ی کارگاه شاهنامه خوانی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان کرمانشاه برگزار شد. به گزارش میلکان؛ در این همایش،که با حضور دانش‌آموزان  دبستان سماء۲ واحد کرمانشاه و با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مرکز شمارۀ ۴ برپا شد، کارگاه شاهنامه خوانی […]

در بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم اختتامیه‌ی کارگاه شاهنامه خوانی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش میلکان؛ در این همایش،که با حضور دانش‌آموزان  دبستان سماء۲ واحد کرمانشاه و با همکاری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در مرکز شمارۀ ۴ برپا شد، کارگاه شاهنامه خوانی نیز با مربیگری سرکار خانم صبا عباسی به کارخود پایان داد.
در این بزرگداشت، استاد صمد امیریان در سخنانی از اهمیت آموختن شاهنامه و شاهنامه خوانی به کودکان تأکید کرد و گفت: «نسل جدید کودکان ما، باید پیروِ فرهنگ اصیل ایران و ایرانی، در آثار کهن ادبیات فارسی باشند».
در ادامه‌ی همایش، با حضور و سخنرانی آقای ابراهیم مرادی بر نکات مهم‌تری در شاهنامه تأکید گردید. نقش پررنگ و پرقدرت زن در شاهنامه، از نکاتی بود که در این همایش، به آن پرداخته شد.
و بر تحلیل‌های داستان‌های شاهنامه افزوده گردید.

حضور زیبا و هماهنگ دانش آموزان در دو اجرای شاهنامه خوانی توسط گروه ۵۰ نفره در داستان سرایی، به زیبایی و غنای این فرهنگ ایرانی در میان نسل جدید افزود.
اجرای داستان زال و سیمرغ و سیاوش، توسط گروه سفیران سیمرغ. و دو اجرای تک‌خوان درباره‌ی داستان گذر سیاوش از آتش، از جمله اجراهای دانش آموزانِ کرمانشاهی بود.

در این همایش، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،  از دو ویژگی مهمّ شاهنامه خوانی یاد کرد و گفت:« خواندن شاهنامه و آموختن آیین‌های اصیل ایرانی در کودکان ما، تلاش و کوشش و انگیزه‌‌ی ساختن آینده‌ی ایرانمان را تقویت می‌کند. و شاهنامه و قصه‌ها، راهی‌ست برای انتقال فرهنگ ایرانی به نسل‌های جدید».
دکترمحمدخیاط زنجانی خاطرنشان کرد:شاهنامه، حکمت است و ما با مطالعه‌ی شاهنامه، در تک تک کلمات آن، درسِ زندگی را می‌آموزیم.
وی، کرمانشاه را شهر قصه‌ها نامید و از جشنواره‌ی قصه خوانی در کرمانشاه، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه در محل طاق بستان خبر داد و وجود چنین جشنواره‌هایی را در سطح شهر، با اهمیّت دانست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.