• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

اختتامیه جشنواره عکس منطقه ای غرب کشور “زیر پوست شهر” در سنقر برگزار شد

  • کد خبر : 29908
  • 17 شهریور 1401 - 11:22
اختتامیه جشنواره عکس منطقه ای غرب کشور “زیر پوست شهر” در سنقر برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای عکس “زیر پوست شهر” با موضوع آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین و هنرمندان، در شهرستان سنقروکلیایی برگزار گردید. به گزارش میلکان؛مرتضوی شهرستان سنقروکلیایی را چهره زیبای استان کرمانشاه با مردمانی فرهنگ دوست و دارای ظرفیت غنی فرهنگی معرفی کرد و گفت: هنرمندان […]

آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای عکس “زیر پوست شهر” با موضوع آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین و هنرمندان، در شهرستان سنقروکلیایی برگزار گردید.

به گزارش میلکان؛مرتضوی شهرستان سنقروکلیایی را چهره زیبای استان کرمانشاه با مردمانی فرهنگ دوست و دارای ظرفیت غنی فرهنگی معرفی کرد و گفت: هنرمندان در صیانت از مردم و اقتدار آفرینی کشور نقش موثری دارند و میتوانند با بهره گیری از زبان گویای هنر در تزریق امید و آگاهی بخشی به جامعه و همچنین مسئله جهاد تبیین  تاثیر گذار باشند.

فرماندار سنقروکلیایی بیان کرد: آسیب های اجتماعی امروزه به عنوان یکی از موضوعات مهم همه دولت ها مطرح است و هر جامعه ای به گونه ای با این موضوع رودر رو هستند.
وی ادامه داد: همه ما چه مسئولین و چه مردم در برابر جامعه و تک تک همشهریان مسئولیت اجتماعی داریم و باید در برابر آسیب های اجتماعی با اطلاع رسانی و آگاه سازی مانع گسترش آن شویم.
فرماندار سنقروکلیایی تاکید کرد: در کنار این موضوعات باید نسبت به القای امید و خودباوری در جامعه تلاش کنیم چرا که امروزه متاسفانه با اخبار منفی و پروژه های دشمنان در جهت ناامید سازی مردم رو به رو هستیم و باید نسبت به این مهم با استفاده از ظرفیت زبان هنر که در انتقال مفاهیم موثرتر است تلاش کنیم.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین جشنواره هایی، و نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی هنری که در شهرستان سنقر وجود دارد، یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی را حمایت از این فعالیت‌های هنری دانست و افزود: عکاسی از مسائل اجتماعی می تواند تلنگری برای مسئولان و شهروندان باشد،که به فکر چاره اندیشی برای حل مشکلات و آسیبهای اجتماعی جامعه باشند.
صفدری تاثیر گذاری اینگونه جشنواره ها را نیز بسیار مهم دانسته و تأکید کرد: باید به خروجی جشنواره های هنری نیز توجه داشت، تا بتوانیم تاثیر گذاری هنر را، هم در اعتلای فرد و هم در اعتلای جامعه مشاهده کنیم.
وی افزود: زبان هنر عکاسی بسیار گویا و تاثیرگذار است و هنرمندان و بخصوص عکاسان باید از این ابزار در جهت امید بخشی و نشاط جامعه نیز بهره ببرند.
 کماسی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر وکلیایی نیز ضمن تشریح روند برگزاری جشنواره، توجه ویژه به اجرای برنامه های هنری را موردنیاز و ضروری دانست، که در سال‌های اخیر نیز ازسوی پژوهشگران و مسئولان فرهنگی، مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر جشنواره عکس منطقه ای غرب کشور ، هنر را تاثیر گذارترین ابزار برای درمان آسیبهای اجتماعی دانستند ،که از طریق آن می‌توان هر پیامی را به شکل ساده ،سریع و قابل فهم به اقشار مختلف جامعه انتقال داد.
ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به رابطه تنگاتنگ هنر و شادی،و نیاز انسانها به وجود نشاط در جامعه، هنر را ابزار مهمی برای خلق نشاط و شادی در جامعه دانستند، و موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها و جامعه را در راستای کاهش جرم و معضلات اجتماعی از زبان هنر را از اهداف مهم برگزاری جشنواره به شمار آورد.
وی در ادامه به مفاهیم هنر متعالی و تاثیرگزار بودن انواع هنرها و بخصوص هنر عکاسی، در بازتاب مشکلات جامعه پرداخت.
در پایان این مراسم که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی، فرمانداری شهرستان سنقروکلیایی، انجمن عکاسان استان کرمانشاه، انجمن عکاسان سنقر و موسسه فرهنگی بوی جوی مولیان سنقر برگزار گردید، از برگزیدگان اين جشنواره تقدیر و نفرات برتر معرفی شدند.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=29908
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 158 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.