• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب:

احداث وبهره برداری از ۶پروژه بزرگ دربرق منطقه ای غرب/ ظرفیت تولیدبرق درکرمانشاه ۲/۵برابرپیک بارامسال بوده است

  • کد خبر : 36807
  • 21 بهمن 1402 - 16:25
احداث وبهره برداری از ۶پروژه بزرگ دربرق منطقه ای غرب/ ظرفیت تولیدبرق درکرمانشاه ۲/۵برابرپیک بارامسال بوده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از احداث و بهره‌برداری ۶ پروژه بزرگ در برق منطقه غرب خبر داد و گفت: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است. به گزارش خبرنگار میلکان؛ الفتی‌نیا در نشستی که با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر داشت افزود: توسعه ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از احداث و بهره‌برداری ۶ پروژه بزرگ در برق منطقه غرب خبر داد و گفت: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار میلکان؛ الفتی‌نیا در نشستی که با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر داشت افزود: توسعه ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون و ایجاد زیرساخت مناسب برای صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع در شرق استان و افزایش ظرفیت پست قصر شیرین با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان و ۶۰ کیلو ولت و ایجاد زیرساخت مناسب برای ایام اربعین از جمله پروژه‌هایی بود که در قالب این شش پروژه بزرگ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌ها درسه استان ۳هزارو ۹۵۷ مگاوات است که ۲هزارو۲۲۱ مگاوات آن مربوط به کرمانشاه است، در حالی که پیک بار امسال ۹۷۰ مگاوات بوده است.

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه برق منطقه ای غرب  گفت: در ابتدای انقلاب ظرفیت نصب شده در کرمانشاه ۶۴ مگاوات بوده است که امروز با۲هزارو ۲۲۱ ظرفیت نصب شده تقریباً رشد ۳۵ برابری داشته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد ترانسفورماتورهای انتقال فوق توزیع از ۷ به ۱۱۳ ترانسفورماتور گفت: طول خطوط انتقال و فوق توزیع باافزایش ۳۳۵ کیلومتر به ۳۲۳۷ مدار کیلومتر دارای رشد ۱۰ برابری، تعداد مشترکین از ابتدای انقلاب از ۸۱ هزار نفر به ۸۳۲ هزار نفر رشد ۱۰ برابری، ظرفیت ترانس‌ها از ۱۰۱ مگاوات آمپر به ۲۳۲۰ مگاوات آمپر دارای رشد ۲۳ برابری و تعداد روستاهای برقدار از ۱۱۶ روستا به ۲۵۶۴ روستا رشد ۲۲برابری داشته است.

الفتی نیا در خصوص نیروگاه‌های موجود در استان بیان داشت: ما دارای۳ نیروگاه بزرگ گازی زاگرس، حرارتی بیستون و سیکل ترکیبی دالاهو،یک نیروگاه گازی کوچک دراسلام آبادغرب و نیز تعدادی نیروگاه‌های تولید پراکنده می‌باشیم که جمع نیروگاه‌های تولید پراکنده در سه استان حدود ۴۳/۷ مگاوات است که این مقدار در کرمانشاه به ۱۵/۷ می‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه غرب در خصوص برنامه های دردست اقدام جهت افزایش تولید برق در استان نیز تصریح کرد:  بدین منظور امیدواریم واحد شماره ۳ نیروگاه دالاهو تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ به مدار آمده و ۲۹۰ مگاوات انرژی به شبکه تزریق شود، همچنین یرنامه داریم نیروگاه زاگرس هم ۳۲۰ مگاوات افزایش ظرفیت پیدا کند اما این برنامه بلند مدت بوده و در سال‌های آینده انشاالله این نیروگاه از گازی به سیکل ترکیبی تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه به بحث پیرامون نیروگاه‌های تجدید پذیر و خورشیدی پرداخت و افزود:درحوزه نیروگاه های تجدیدپذیر ۱۰ مگاوات نیروگاه برق آبی در سد آزاد در استان کردستان و ۸/۴ مگاوات نیروگاه پیران و در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی نیز ۱۸ مگاوات پروانه احداث صادر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در ابتدای دولت سیزدهم مقرر شد تا پایان دولت۲۵ هزار به ظرفیت نصب شده در کشور افزوده شود که ۱۰ هزار مگاوات آن بر عهده وزارت نیرو و ۱۰ هزار بر عهده صنایع انرژی بر می‌باشد در وزارت نیرو مناقصه ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر برگزار شده است که از آن میزان ۸۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی سهم استان کرمانشاه می‌باشد که ۶۰ مگاوات آن در سرپل و ۲۰ مگاوات آن در کرمانشاه در دست اقدام می‌باشد.

وی در حوزه نیروگاه‌های تجدید پذیر به سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو اشاره کرد و گفت: این شرکت در فاز اول تعهد دارد ۴۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلکان در خصوص اقدامات شرکت ایمیدرو در شرکت موسوم به پویاانرژی که به تازگی کلنگ آن بر زمین زده شد گفت: این شرکت قرار است نیروگاه سیکل ترکیبی کوچک به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در آنجا احداث کرده و ۱۰۰ مگاوات هم تعهد ساخت نیروگاه خورشیدی دارد که مقرر شده ۴۰ مگاوات آن تا قبل از تابستان سال آینده وارد مدار شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.