• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

آب‌های تونل قطارشهری نیازمندتوجه بیشتر

  • کد خبر : 36008
  • 22 خرداد 1402 - 14:01
آب‌های تونل قطارشهری نیازمندتوجه بیشتر

یادداشت: عبدالله مرادی عبور قطار شهری کرمانشاه از زیر خیابان مدرس با چالش‌هایی مواجه شده است. حفر تونل در این بخش از بافت قدیمی شهر کرمانشاه با توجه به اینکه لایه‌های نامعلوم زیر پوست شهر کرمانشاه به خوبی شناسایی نشده است، هندوانه سر بسته‌ای است که در برخی نقاط امکان دارد با ریزش‌های خاک فراتر […]

یادداشت: عبدالله مرادی
عبور قطار شهری کرمانشاه از زیر خیابان مدرس با چالش‌هایی مواجه شده است.
حفر تونل در این بخش از بافت قدیمی شهر کرمانشاه با توجه به اینکه لایه‌های نامعلوم زیر پوست شهر کرمانشاه به خوبی شناسایی نشده است، هندوانه سر بسته‌ای است که در برخی نقاط امکان دارد با ریزش‌های خاک فراتر از انتظار به خاطر سستی زمین اتفاق بیافتد.
البته این اتفاق جای نگرانی زیادی ندارد و با توجه به اقدامات تزریق بتون و سازه های بتونی که در داخل تونل احداث می‌شود بعید است که مشکل حادی پیش بیاورد.
اما نکته نگران کننده که نیاز است مدیران شهری و استان برای آن فکر بکنند برخورد این پروژه با رگه‌های آب است. شبکه های آب شهری که در مسیر این پروژه قرار دارد مدتی است که با شکستگی مواجه شده است که موجب حدر رفت و تضعیف فشار آب در این منطقه خواهد شد که هنوز فکری برای آن نشده است.
معضل اصلی تغییر رگه‌های آب های زیر زمینی به واسطه حفر تونل است که امکان دارد آثار و بناهای با ارزش، بافت تاریخی و حتی ساختمان‌های حاشیه این پروژه را با مخاطراتی روبرو سازد.
تکیه بیگلربیگی، مسجد جامع کرمانشاه، بازار سنتی کرمانشاه حداقل آثاری هستند که می توانند در معرض تخریب یا حداقل نم زدگی قرار بگیرند.
بلایی که بر سر تکیه معاون الملک پس ازاحداث کانال بتونی آبشوران آمد و رگه های آب مسیر خود را تغییر دادند و سال ها است که بخشهایی از این اثر فاخر را در معرض تخریب قرار داده اند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.