• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دو برابر میانگین کشوری است

  • کد خبر : 38507
  • 09 خرداد 1403 - 12:12
کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دو برابر میانگین کشوری است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه با اعلام نرخ بیکاری کشور توسط مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه بیشترین کاهش بیکاری فصلی طی ۱۸ سال اخیر را داشته است، گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در سال گذشته، بیش از دو برابر میانگین کشوری است. به گزارش میلکان، […]

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه با اعلام نرخ بیکاری کشور توسط مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه بیشترین کاهش بیکاری فصلی طی ۱۸ سال اخیر را داشته است، گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در سال گذشته، بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش میلکان، بر اساس داده های مرکز آمار کشور، میانگین نرخ بیکاری کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است و کاهشی حدود ۰.۹ درصد را تجربه کرده است. البته این کاهش در استان بیشتر بوده است.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه از ۱۴.۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۲٫۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ کاهش یافته به طوری که نرخ بیکاری استان در سال گذشته یک کاهش دو برابری را نسبت به میانگین کشور تجربه کرده است.

نرخ بیکاری کرمانشاه طی سه سال اخیر روندی کاهشی داشته و از ۱۴.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۲.۳ درصد در سال ۱۴۰۲ بهبود یافته که یک ارتقای ۲.۶ درصدی محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ کمترین نرخ در ۱۵ سال اخیر بوده و یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

بهروز جمشیدمفید سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ضمن تشریح برخی اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه در راستای کاهش نرخ بیکاری گفت: استان کرمانشاه در سال گذشته در تحقق برنامه تحولی( تمامی حوزه های کاری)در بین ۳۱ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کشور جزء پنح استان برتر کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جذب تسهیلات مشاغل خانگی استان کرمانشاه دو سال پیاپی رتبه دوم کشور را کسب نمود، افزود: در مدت دو سال گذشته با جذب بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خرد و خانگی بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که سهم بسزایی در اشتغال بانوان در استان داشته است.

بهروز جمشیدمفید در ادامه به جذب ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: کرمانشاه با فاصله زیاد، رتبه اول کشور را در جذب این تسهیلات کسب نمود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین یادآور شد: کرمانشاه در جذب تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ بعد از آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور را کسب نمود.

وی در ادامه به تسهیلات سفر پر و خیر برکت ریاست محترم جمهور شهید به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با انتقال دبیرخانه این تسهیلات به اداره کل و با تشکیل بیش از ۲۰ کمیته فنی و کارشناسی بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان جذب که سهم بشزایی در احیا و تکمیل طرح های اقتصادی در استان و کاهش نرخ بیکاری داشت.

بهروز جمشیدمفید با تاکید براینکه با همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی و مالی، در سال ۱۴۰۲ یک جهش دلگرم کننده در کاهش فاصله نرخ بیکاری استان کرمانشاه و کشور رخ داد به گونه‌ای که نرخ بیکاری کرمانشاه در سه فصل اول سال ۱۴۰۲ به پایین‌ترین میزان در ۱۸ سال اخیر رسید و تنها در فصل زمستان این نرخ افزایشی بود.

وی افزود: مرکز آمار ایران در فصل بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان کرمانشاه را ۱۰.۲ درصد اعلام کرد که در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ با نرخ بیکاری ۱۵.۴ درصد، یک کاهش ۵.۲ درصدی را نشان می‌داد.

بهروز جمشید مفید اضافه نمود: در فصل تابستان ۱۴۰۲ هم نرخ بیکاری استان در همین محدوده بود و روی عدد ۱۰.۳ درصد متوقف شد که پایین‌ترین نرخ بیکاری در فصول تابستان ۱۸ سال اخیر محسوب می‌شد و در نوع خود یک رکوردشکنی بود.

وی افزود: بهبود وضعیت نرخ بیکاری در فصل پاییز هم ادامه داشت و این بار با اعلام نرخ بیکاری ۱۱.۲ درصدی، بازهم شاهد شکستن رکورد ۱۸ ساله در نرخ بیکاری فصل پاییز بودیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار نمود: اکنون این امیدواری تقویت شده که با ادامه این روند کاهشی، نرخ بیکاری استان طی سه تا ۵ سال آینده به میانگین کشوری برسد.

وی در پایان تصریح کرد: کرمانشاه از گذشته همواره با ثبت نرخ بالای بیکاری جزء استان‌های صدرنشین جدول کشور بوده است و اقدام شهید جمهور در سفر به استان کرمانشاه در ۲۳ تیر ۱۴۰۱ و صدور دستور تشکیل قرارگاه رفع بیکاری، نرخ سالیانه بیکاری در استان را کاهش داد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=38507
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
  • 108 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.