• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
شهردار کرمانشاه:

نقش رسانه در توسعه مهم است

  • کد خبر : 37051
  • 09 اسفند 1402 - 13:07
نقش رسانه در توسعه مهم است

شهردارکرمانشاه در نشست مدیران مسئول نشریات استان با مدیران اجرایی دستگاه های دولتی بر نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت کرمانشاه تأکید کرد. به گزارش میلکان؛ دکترنوروزی گفت: در دوره‌های مختلف زندگانی بشر اطلاع رسانی از طرق مختلف صورت می گرفته که به وسیله آنها اطلاعات منتقل و ارتباطات برقرار می شد که اول […]

شهردارکرمانشاه در نشست مدیران مسئول نشریات استان با مدیران اجرایی دستگاه های دولتی بر نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت کرمانشاه تأکید کرد.

به گزارش میلکان؛ دکترنوروزی گفت: در دوره‌های مختلف زندگانی بشر اطلاع رسانی از طرق مختلف صورت می گرفته که به وسیله آنها اطلاعات منتقل و ارتباطات برقرار می شد که اول دوران خرافات بوده بعد فلسفه و سپس علم و دانش تا عصر حاضر که دوران اطلاعات یا عصر اطلاعات نامگذاری شده و در این عصرقدرت در دست کسی است که رسانه و اطلاعات داشته باشد.

وی افزود: در عصر حاضر سرعت انتقال اطلاعات به لحظه رسیده است و این سرعت می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد چرا که باید مراقب بود که آنچه از این ابزار منتقل می شود چیست ؟

دکتر نوروزی ادامه داد: زندگی بشر در دوره کنونی به گونه ای شده است که انسان نمی تواند گوشی موبایل را لحظه ای از خود جدا کند چرا که مغز ما به تصرف اطلاعات درآمده است بدون اینکه بدانیم چه اتفاقی دارد برای ما رخ می‌دهد.

شهردار کلانشهر کرمانشاه گفت: نقش مهم و تاثیر گذار رهبری در روشنگری جامعه بسیار زیاد است ،خوشبختانه مقام معظم رهبری چند دهه از جامعه جلوتر است سه دهه پیش در مورد هجمه فرهنگی صحبت کردند و در این خصوص هشدار دادند و امروز همان شده که ایشان هشدار دادند افرادی نشسته و مغز جوانان ما را کنترل می کنند در حال تغییر ذهن‌ها هستند، و این گوشی های موبایل برای ما اندیشه تولید و استرس وارد می‌کنند حتی عامل خوشحالی یا ناراحتی ما همین گوشی ها شده است، ما درگیر جنگی هستیم که ذهن ما را می خواهند کنترل کنند و به سمت حواشی ببرند نمونه آن اتفاقات سال گذشته بود که خسارات زیادی به کشور وارد نمود.

دکتر نوروزی ادامه داد: این درگیری فکر و ذهن ما در گوشی و فضای مجازی نوعی جنگ نرم است ،اما ژنرال های این جنگ همین رسانه ها هستند رسانه ای که تولید می کند می تواند در جنگ نرم موثر باشد، اما برای تاثیر گذاری رسانه ها عواملی مهم موثر هستند مانند اینکه رسالت رسانه و تحولات اقتصادی چقدر در رسانه ها و جهت دهی افکار بوسیله آن می تواند تاثیر گذار باشند ؟ اخلاق در رسانه چه جایگاهی دارد؟ آنچه ما تولید و منتشر می کنیم چقدر اخلاقی است ؟ ترور فیزیکی جان آدم را می گیرد اما ترور شخصیتی می تواند خیلی ویرانگرتر باشد،اخلاق حرفه‌ای در تمام مشاغل هست در رسانه باید بیشتر باشد چون هر جا قدرت بیشتر بود باید اخلاق پررنگ تر باشد.

شهردار کرمانشاه افزود: فضای رسانه کرمانشاه که من خودم را جزیی از فضای رسانه ای آن میدانم متأسفانه دچار بی هنجاری هستیم چون رسانه قدرت دارد و ممکن است سوءاستفاده شود اما امیدوارم روی قواعد و قانونمند کردن رسانه بیشتر کار شود، رسانه ها روی نوشته ها و قلم خود بیشتر کار کنند و ما هم در مجموعه مدیریت شهری آمادگی هر نوع کمک و همکاری را در جهت رشد رسانه ها داریم چرا که اعتقاد داریم نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت شهر مهم است و می توانند برای رشد و تعالی مدیریت شهری کمک های بسیاری نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.