• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
7

حیرت مردم و مسئولان از شکوه فرش زاگرس

  • کد خبر : 7147
  • 18 تیر 1398 - 12:57

گروه صنعتی فرش زاگرس در همایش گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ، استاندار و معاونین استانداری کرمانشاه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی در خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه برگزار شد به عنوان واحد نمونه صنعتی […]

گروه صنعتی فرش زاگرس در همایش گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ، استاندار و معاونین استانداری کرمانشاه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی در خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه برگزار شد به عنوان واحد نمونه صنعتی استان کرمانشاه در سال ۹۸ مورد تجلیل قرار گرفت.
فرش زاگرس در نمایشگاه رونق تولید استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان موفق استان حضور داشت و با شکوهی که در طرح، نقش و کیفیت خود داشت موجب حیرت مسئولین و بازدید کنندگان شد.
یحیی خسروی رئیس هیات مدیره شرکت فرش زاگرس در گفتگو با خبرنگار میلکان با بیان اینکه رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف و مدیرعامل نمایشگاه کرمانشاه در برپایی نمایشگاه رونق تولید زحمات زیادی را متحمل شدند گفت: با برپایی چنین نمایشگاه هایی مردم استان و دیگر مشتریان با تولیدات استان آشنا می شوند.
وی یادآور شد: این شرکت کرمانشاهی مفتخر است خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی درایران به ویژه درغرب کشور معرفی نماید. این شرکت از بدو تأسیس، امر صادرات را جزو اهداف مهم خود قرارداد در همین راستا و در جریان برگزاری نمایشگاه رونق تولید، فرش زاگرس با یک تاجر بین‌المللی قراردادی به مبلغ ۲۲۰میلیارد ریال بابت صادرات ۷۵هزار مترمربع فرش ماشینی به کشورهای همسایه را به امضاء رساند.
همانطور که فرش درجهان با نام ایران شناخته می شود، فرش زاگرس نیزدراین زمینه احساس مسئولیت کرده و تلاش می کند که درتولید فرش ماشینی به بالاترین کیفیت دست پیدا کرده و نام ایران و ایرانی را دردنیا سرافراز نگه دارد؛ که درهمین راستا به کشورهای همسایه فرش صادر می‌نماید و همچنین دارای دفتر نمایندگی در کشورآلمان شهر کلن و دفتر نمایندگی در کشور عراق شهرهای بغداد سلیمانیه خانقین، کلار می‌باشد. این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا شامل دستگاه بافندگی ۱۲۰۰ شانه هشت رنگ با تراکم ۳۶۰۰ واقعی (فوق دستبافت گونه)، ۱۰۰۰شانه ده رنگ تراکم ۳۰۰۰(دستبافت گونه) و ۷۰۰شانه هشت رنگ تراکم ۲۵۵۰ می باشد که مرغوب ترین نخ اکریلیک ۱۰۰ درصد هیت ست شده را بکار میگیرد.
همچنین بوسیله‌ی دستگاه ۳۲۰شانه هشت رنگ تراکم ۹۸۰ (نخ پلی پروپیلن) فرش های فانتزی، عروسکی، عشایرو قشقایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.شرکت تولیدی فرش زاگرس با بکارگیری کادر مجرب مهندسی، طراحی و پرسنل ماهر توانسته با حرکت به سمت استاندارد سازی هرچه بیشتر محصولات و هم چنین خطوط تولیدی فرش ماشینی نقش مهمی را دراین عرصه ایفاکند.درحال حاضر ۷۹ نفر بیمه شده کارخانه فرش زاگرس کرمانشاه هستند که به صورت قراردادی نیز بیش از ۲۰ نفر مشغول به کار هستند.
این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۳ شروع به احداث نموده و پروانه بهره برداری مربوطه را درتاریخ ۱۳۹۴/۸/۱۱ازسازمان صنایع و معادن اخذ نموده است. فرش زاگرس از زمان دریافت پروانه بهره برداری بطورپیوسته مشغول به فعالیت می باشد و به طور متوسط ماهیانه ۲۵ هزار مترمربع فرش ماشینی تولید می نماید که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۸ همواره به عنوان واحد صنعتی نمونه استان کرمانشاه انتخاب گردید.
با عنایت به نیاز عموم به استفاده از فرش ، کلیه ادارات و ارگان ها مانند اداره کل استانداری، فرمانداری، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره راه و ترابری، شرکت شهرک های صنعتی، کلیه شاغلین بیمارستان ها و مراکز درمانی، تعاونی ها و…می توانند از تولیدات این کارخانه خرید داشته باشند.
با توجه به افزایش نرخ دلار و نوسانات موجود، بالابودن نرخ سود وامها، نبودنقدینگی کافی جهت ادامه کاروافزایش نرخ مواد اولیه و عدم همخوانی با قیمت فرشهای تولیدی که مردم قادربه خرید باشند چالش هایی را پیش رودارد.
میزان تولیدات فرش زاگرس درحال حاضر، روزانه ۴۰۰ مترمربع فرش ۱۲۰۰ شانه، ۳۰۰مترمربع فرش ۱۰۰۰شانه، ۱۴۴ متر مربع فرش۷۰۰ شانه و ۱۰۰ متر مربع فرش ۳۲۰ شانه است که با حمایت شما همشهریان عزیز این تولیدات می تواند به روزانه ۶۰۰ مترمربع فر ش۱۲۰۰ شانه، ۴۸۰ مترمربع فرش ۱۰۰۰شانه، ۲۵۰ متر مربع فرش ۷۰۰ شانه و ۱۸۰ متر مربع فرش ۳۲۰ شانه ارتقا یابد.
این گروه صنعتی موفق به اخذ استاندارد اجباری ۱۳۶۰، استاندارد تشویقی ۱۰۷۵۳ ،iso9001،iso10002،iso14001 وiso18001شده است.
گروه صنعتی فرش زاگرس درانجمن نساجی ایران، انجمن کنترل و کیفیت ایران، اتحادیه صادرکنندگان نساجی ایران و نشان دوگانه کیفیت و استانداردسازی عضویت دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.