• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
4

افتتاح کارگاه چرم دوزی در کرمانشاه

  • کد خبر : 39067
  • 26 خرداد 1403 - 13:02
افتتاح کارگاه چرم دوزی در کرمانشاه

به مناسبت هفته صنایع دستی کارگاه چرم دوزی در روستای هجوم آباد کرمانشاه افتتاح شد. به‌گزارش خبرنگار میلکان، داریوش فرمانی روز جمعه ۲۵ خردادماه در مراسم افتتاحیه کارگاه صنایع دستی گفت: با تلاش همکارانمان در حوزه صنایع‌دستی توانستیم برای توسعه صنایع‌دستی شهرستان این کارگاه را به بهره برداری برسانیم. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه […]

به مناسبت هفته صنایع دستی کارگاه چرم دوزی در روستای هجوم آباد کرمانشاه افتتاح شد.

به‌گزارش خبرنگار میلکان، داریوش فرمانی روز جمعه ۲۵ خردادماه در مراسم افتتاحیه کارگاه صنایع دستی گفت: با تلاش همکارانمان در حوزه صنایع‌دستی توانستیم برای توسعه صنایع‌دستی شهرستان این کارگاه را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: قطعا این موضوع با توجه به مکان آن که در فاصله‌ای دور از امکانات شهری قرار دارد، این نوید را می‌دهد که صنایع‌دستی جایگاه خود را یافته آن مقبولیتی که در بحث اقتصادی باید داشته باشد را کسب کرده و شتابان در حال طی طریق است.

او تصریح کرد: تمام تلاشمان را بکار بسته‌ایم تا برای رونق این هنر صنعت بزرگ و فاخر از هیچ کوششی فروگذار نباشیم و در بخش‌های ارائه تسهیلات و آموزش و همچنین حضور در نمایشگاه و تضمین بازار فروش در حال پیگیری بوده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است که ارائه تسهیلات به مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته موید این موضوع است.

همچنین محمد جواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از این گونه فعالیت‌ها و استقبال از توسعه صنایع دستی در روستاهای استان گفت: آماده‌ایم تا هرگونه کمک و تسهیلاتی که در این راستا موجود است را به فعالین این حوزه در روستاهای استان ارائه کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه، افزود: باید تلاش شود تا با برندسازی و شرکت در نمایشگاه‌ها ضمن معرفی این رشته‌ها، فرهنگ غنی استان را نیز با تکیه بر فرهنگ روستایی و عشایری که پیشینه ای استوار و پر افتخار دارند را صادر کنند.

او تصریح کرد: پیگیریم تا با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی بحث احداث بازارچه‌های دائمی در نقاط مختلف استان را به مرحله اجرا برسانیم.

امین کوگانی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته صنایع دستی گفت: این کارگاه با پیگیری‌های همکاران معاونت در مسیر کسب مجوز و پیگیری اعطای تسهیلات به مرحله افتتاح رسیده و تلاش می‌کنیم تا این هنر صنعت فاخر و تأثیر گذار در تمام نقاط استان عزیزمان گسترش یابد چرا که معتقدیم یکی از بهترین راهکارهای گشایش اقتصادی مردم محور بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهش اقتصادی با حضور مردم همین مقوله صنایع‌دستی است که اصلی‌ترین سرمایه این صنعت ارزان و فاخر هنر سرپنجه‌های هنرمندان این عرصه است.

این کارگاه که با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد و برای ۱۱ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=39067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.