• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
با حضور معاون عمرانی استاندار انجام شد:

اهدای پنل های خورشیدی به عشایراستان کرمانشاه

  • کد خبر : 21209
  • 21 شهریور 1400 - 8:35
اهدای پنل های خورشیدی به عشایراستان کرمانشاه

۵۴۴ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۰۰ وات برق و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به عشایر ایل زوله استان کرمانشاه اهدا شد. به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین، دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی در این مراسم که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، […]

۵۴۴ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۰۰ وات برق و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به عشایر ایل زوله استان کرمانشاه اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین، دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی در این مراسم که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیرکل امور عشایری و جمعی از مسوولین و مردم برگزار شد؛ اظهار داشت: جامعه عشایر کشور بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند و امیدوارم با پیگیری های دولتمردان و همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط این اقدامات تداوم داشته باشد تا بتوانیم به همه خانواده های عشایر خدمات شایسته ای ارائه دهیم.

وی که در جمع مردم و در بیستون سخن می گفت، بیان داشت: عشایر به عنوان قشری مولد، برای حفاظت از امنیت غذایی و توسعه پایدار و حفظ محیط زیست وخودکفایی گوشت قرمز و حفظ مراتع کشور تلاش می کنند و در جهت ارائه خدمات مطلوب به این بخش از جامعه و براساس آیین نامه ساماندهی و ماده ۵ آن دستگاه های اجرایی مکلف شده‌اند همان شاخص‌هایی که برای برخوداری از زندگی روستایی هست برای عشایر هم تدوین شود.

در ادامه محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، گفت: عشایر گرانقدر تلاش گسترده ای در طول تاریخ و در طول پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و  باید با نگاه ویژه ای مطالبات آنها را پیگیری کرد.

مرادی با اشاره به عدم دسترسی عشایر به شبکه برق، بیان کرد: طرح استفاده عشایر از سامانه های خورشیدی مور توجه قرار گرفت تا بتوانند علاوه برتامین روشنایی و استفاده از تجهیزات برقی کم مصرف، کمک حداقلی به توسعه امر آموزش بچه های عشایر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری های روز نسبت به تامین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل حمل اقدام شد و ۵۴۴ خانوار عشایری از این نعمت برخودار شدند.

بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به همکاری که بین سازمان امور عشایری و شرکت توزیع برق استان کرمانشاه و رتبه چهارم کشور به لحاظ دارا بودن دام و رتبه هشتم جمعیتی برقرسانی به این قشر زحمتکش و ایثارگر در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایل های دوسر کوچ رو در اولویت واگذاری تخصیص پنل های خورشیدی قرار گرفته اند، افزود: واگذاری این پنل های خورشیدی با استفاده از قرعه کشی صورت گرفته است و امسال نیز این همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برای دادن تسهیلات بیشتری به مردم عشایر استان ادامه می یابد.

در پایان این مراسم نیز تعدادی از سامانه های پنل خورشیدی به صورت نمادین روشن و به خانواده تعدادی از عشایر استان کرمانشاه اهدا شد.

کرمانشاه؛ ۱۴ ایل در قالب  ۱۴ هزار و ۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیون استان دارد.

 

خبرنگار:رضوان شاه ابادی

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.