• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

چنگال کرونا برگلوی کرمانشاهیان

  • کد خبر : 21169
  • 07 شهریور 1400 - 7:11
چنگال کرونا برگلوی کرمانشاهیان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از فارس مهدی محمدی در خصوص گونه جدید لامبدا کرونا، اظهار داشت: ویروس موجودی زنده است و برای زنده ماندن اول به دنبال میزبان […]

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از فارس مهدی محمدی در خصوص گونه جدید لامبدا کرونا، اظهار داشت: ویروس موجودی زنده است و برای زنده ماندن اول به دنبال میزبان می‌گردد تا در محیطی امن و گرم قرار گیرد و تکثیر یابد و دوم اینکه ویروس برای ادامه زندگی تغییر شکل می‌دهد تا مقاوم‌تر شود و به بقای خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباطات کشورها هر گونه‌ای در هر جایی منتشر می‌شود به دیگر کشورها هم سرایت می‌کند، بنابراین  امکان ورود گونه خطرناک و کشنده لامبدا به کشور وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده علائم لامبدا با سرفه مداوم، تب بالا، از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه است.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت بیش از یکی‌دو سال از اپیدمی کرونا، مهم نیست چه سویه‌ای باشد مهم محافظت خود ما در مقابل ویروس در استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و اقدام به واکسیناسیون است.

محمدی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون برای افراد ۳۵ سال به بالا اعلام شده که متأسفانه تعدادی هنوز مراجعه نکرده‌اند علی‌رغم افزایش ظرفیت‌ها و فعال شدن چهار مراکزی در نوبت عصر، روز گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۵ دُز واکسن در استان تزریق شد در حالی که دوبرابر این تعداد هم می‌توانیم تزریق کنیم.

وی در پایان اشاره‌ای به آمار فوتی‌های کرونایی طی شبانه‌روز گذشته داشت و گفت: کرونا همچنان در استان جان می‌گیرد، روز گذشته ۹ هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم و مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسید.

محمدی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۹۳ مورد بیمار بستری و ۲۵۳ بیماری مثبت سرپایی شناسایی شده است، گفت: در این بازده زمانی ۳۷۲ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۲۷۸ نفر هم پس از بهبودب از بیمارستان استان ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته گذشته ۵۷۲ بیمار برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شده‌اند، گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۷۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۴۷ بیمار اینتوبه هستند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.