• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

ساختمان فرمانداری سرپل ذهاب برای من یادآور دوران سخت زلزله و بازسازی است / خانه‌های زلزله‌زدگان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ساخته شد

  • کد خبر : 20814
  • 03 مرداد 1400 - 3:41
ساختمان فرمانداری سرپل ذهاب برای من یادآور دوران سخت زلزله و بازسازی است / خانه‌های زلزله‌زدگان در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ساخته شد

استاندار كرمانشاه گفت: تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده به کار گرفتيم و خوشبختانه خانه های ویران شده مردم در شهرها و روستاها به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن بازسازی شدند. به گزارش خبرنگار  پايگاه خبری میلکان آنلاین ؛ « هوشنگ بازوند» در نشست بررسی مشکلات شهرستان سرپل ذهاب که […]

استاندار كرمانشاه گفت: تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده به کار گرفتيم و خوشبختانه خانه های ویران شده مردم در شهرها و روستاها به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن بازسازی شدند.

به گزارش خبرنگار  پايگاه خبری میلکان آنلاین ؛ « هوشنگ بازوند» در نشست بررسی مشکلات شهرستان سرپل ذهاب که با حضور امام جمعه شهرستان، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، نماینده مردم شهرستان هاي قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس شوراي اسلامي، فرماندار و مدیران کل ادارات دولتی برگزار شد؛ اظهار داشت: اخیرا یک عمل جراحی بسیار سخت داشتم و به همین دلیل چندماهی نتوانسته‌ام به سرپل ذهاب بیایم اما خوشحالم كه روحيه اميد و تلاش براي ساختن فردايي بهتر در بين مرزنشينان غيور و دلير مي بينم.

وی با اشاره به اینکه ساختمان فرمانداری سرپل ذهاب مانند ساختمان استانداری برایم خاطره انگیز است در ادامه عنوان کرد: با وجود توصیه‌ها و هشدارها، درست بعد از وقوع زلزله و در خطرناکترین شرایط به لحاظ ایمنی در این ساختمان، بارها با حضور معاون اول رئیس جمهور و و دیگر مقامات ارشد کشور در این ساختمان جلسات ستاد بحران و بازسازی را برگزار کردیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در آن شرایط حاضر نشدیم این ساختمان آسیب دیده را ترک کنیم و چادر برپا کنیم برای اینکه سریعتر از بحران عبور کنیم زیرا ماندن در آن شرایط بحرانی، هزینه‌های بازسازی را بسیار افزایش می‌داد.

مدیر ارشد استان حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده را یک نقطه عطف و تحول ساز دانست و گفت: ایشان در جمع مدیران و فرماندهان ارشد نظامی تاکید کردند خیلی نگران حال مردم زلزله زده هستند و آنجا قول دادیم این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: خوشحالم با هماهنگی های بسیار خوب میان همه نیروها و مجموعه های اجرایی و حاکمیتی و شکل گیری یک انسجام ملی و با کمک های مردم توانستیم بحران زلزله و دوران بازسازی را با سربلندی پشت سر بگذاریم.‌

بازوند تاکید کرد: انصافا دولت در این زلزله سنگ تمام گذاشت و حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سه روستای حاشیه شهر سرپل ذهاب که به تازگی به شهر الحاق شده‌اند که متاسفانه فاقد سیستم فاضلاب هستند‌ در این نشست مقرر شد ۵۰ درصد از محل اعتبارات استانی و ۵۰ درصد از محل اعتبارات ملی برای حل مشکل این روستاها اختصاص یابد.

بازوند افزود: ۱۵ روستای شهرستان سرپل ذهاب دچار  مشکل آب شرب هستند که مقرر شد از محل اعتبارات استانی و اعتبارات آب و فاضلاب کشور مشکل این روستاها حل شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای این شهرستان از سال ۹۶ آغاز شده است در ادامه عنوان کرد: تاکنون به ۵۲ روستا گازرسانی شده و کار گازرسانی به ۸۰ روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است.

وی ایجاد مخازن نگهداری آب در فصول غیر کشاورزی را یکی از ضرورت های طرح گرمسیری دانست و گفت: پروژه سد هواسان به این منظور طرحی شده است که با پیگیری های انجام گرفته اعتبار مورد نیاز از طریق یکی از بانک های عامل در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می گیرد و پروژه اکنون منتظر ابلاغ دکتر نوبخت است.

 

خبرنگار:رضوان شاه ابادی

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.