• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مدیر مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در گفتگو با میلکان مطرح کرد:

فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت کافی ندارد

  • کد خبر : 20806
  • 02 مرداد 1400 - 4:07
فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت کافی ندارد

مهارت جوانان را می توان اصلی ترین موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر جامعه دانست. مهارت بروز و متناسب با تحولات جهانی در هر حوزهای می‌تواند تحولات شگرفی در نوآوری و تولید کشورها داشته باشد. به گزارش میلکان، روز جهانی مهارت جوانان روزی برای افزایش آگاهی مردم و جوانان در مورد اهمیت سرمایه گذاری در […]

مهارت جوانان را می توان اصلی ترین موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر جامعه دانست. مهارت بروز و متناسب با تحولات جهانی در هر حوزهای می‌تواند تحولات شگرفی در نوآوری و تولید کشورها داشته باشد.

به گزارش میلکان، روز جهانی مهارت جوانان روزی برای افزایش آگاهی مردم و جوانان در مورد اهمیت سرمایه گذاری در توسعه کسب و کار توسط جوانان است. ۱۵ جولای توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز جهانی مهارت جوانان نامگذاری شده است.

در این روز بر حمایت از برنامه‌ریزی و ابتکارات مختلف جهت مجهز کردن جوانان به ابزارها و منابع لازم جهت پیشرفت و توانایی هایی آن ها برای ساختن یک زندگی مبتنی بر آگاهی و گزینه های کاری و مناسب تاکید میشود.

یکی از دلایل بیکاری مردم از جمله جوانان عدم تناسب بین مهارت واقعی افراد با مهارت مورد نیاز کارفرمایان است.

خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در جهت پرورش نیروهای جوان با مهارت های مورد نیاز واحدهای تولیدی، کارآفرینان و صنایع نوپای کرمانشاه اقدام به راه‌اندازی مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن به عنوان اولین مجتمع در بین خانه‌های صنعت و معدن ایران کرد.

مدیر مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در گفت‌وگویی که با خبرنگار میلکان به مناسبت روز جهانی مهارت جوانان داشت، گفت: در جامعه ،جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها به وفور دیده می شوند که به دلیل عدم مهارت و تخصص لازم نمیتوانند جذب بازار کار شوند.

دکتر روژین مرزی معتقد است آمار بالای بیکاری در استان بیشتر از نبود مهارت نشات می‌گیرد تا نبود کار و می افزاید: کسی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود تجربه و مهارت کافی برای حضور در بازار کار را ندارد.  چون نمی‌تواند جذب بازار کار شود با سرخوردگی مواجه و ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر را به دنبال می آورد. وی با اشاره به فاصله بین آموزش های محیط دانشگاه و محیط کار واقعی خاطرنشان ساخت: با راه اندازی مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای سعی کردیم تا حدودی این فاصله را کم و دانشجویان را آماده ورود به بازار کار کنیم.

مدیر مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان کرد: در دانشگاه مکان های مناسبی برای این آموزشها و یادگیری مهارت وجود ندارد. این امکان در مجتمع فنی و حرفه‌ای فراهم است و افراد می توانند مهارت های لازم را کسب کرده و راحت تر از قبل وارد بازار کار بشوند.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق این اهداف اقدام به نیازسنجی دوره های آموزشی برای واحدهای صنعتی کردیم تا کارکنان این واحد ها آموزش های لازم را ببینندکه پیشرفت واحدهای صنعتی در آینده به پیشرفت صنعت استان کمک کند . مرزی افزود: در گام های بعدی نیازسنجی را در سطح گسترده تری انجام خواهیم داد و آموزش‌های کاربردی‌تری را تدارک می‌بینیم که افراد بتوانند با گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنایع استان وارد بازار کار شوند.

وی آموزش در محیط کار را یکی از راهکارهای کسب مهارت متناسب عنوان کرد و گفت: در جهت ارتقا تجربه دانشجویان برای ورود به کار حرفه‌ای و بالا بردن مهارت و تخصص آنها با شرکت های تولیدی استان تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است که حضور کارآموزان و کارورزان در محیط کار فراهم شود.

جوانان با امید و آرزوی کسب و کار وارد دانشگاه می‌شوند اما در هنگام خروج از دانشگاه آمادگی برای حضور در محیط کار را ندارند.

مدیر مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تاکید کرد: مدیران باید از ایده و ابتکارات جوانان حمایت کنند و زمینه لازم در جهت تحقق اهداف آنها را فراهم کنند. برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد که جوانان به ابزارهای مورد نیاز و منابع برای رسیدن به اهداف دست پیدا کنند.

 

خبرنگار:فرنگیس صفری

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.