• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
فرماندار دالاهو:

جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است

  • کد خبر : 20763
  • 29 تیر 1400 - 5:24
جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است

فرماندار دالاهو با بیان اینکه روز ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن ،کودک و افراد غیر نظامی  در بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به شهادت رسیدند گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است. به گزارش میلکان آنلاین، کرم محمدی افزود: ۳۱ تیرماه ،روز بمباران شیمیایی زرده و […]

فرماندار دالاهو با بیان اینکه روز ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن ،کودک و افراد غیر نظامی  در بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به شهادت رسیدند گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است.

به گزارش میلکان آنلاین، کرم محمدی افزود: ۳۱ تیرماه ،روز بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به عنوان روز ملی دالاهو نامگذاری شده است. این روز، روز انسجام و وحدت تمام ساکنان شهرستان دالاهو است که طی صدها سال به نیکوترین وجه ممکن آنرا نشان داده اند.

وی اظهار داشت: وطن دوستی یکی از خصیصه های بارز دالاهو نشینان است. بمباران شیمیایی زرده و سرمیل تاوان وطن دوستی و عشق به انقلاب اسلامی و مقاومت جانانه این مردم است.

وی ادامه داد: خس خس سینه های سوخته جانبازان عزیز شیمیایی ،فریاد رسای حق طلبی توام با مظلومیت ملت ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی است و این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

وی گفت: بدن های تاول زده جانبازان عزیز و سرافراز شیمیایی، سند جنایت علیه بشریت و همگامی وهمراهی و حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر از صدام حسین  می باشد.

وی افزود: از آمران و عاملان بمباران وحشیانه شیمیایی زرده و سرمیل نامی جز توام با ننگ و نفرت و انزجار باقی نمانده است اما شهدای همیشه جاوید شیمیایی، ستارگان درخشان امروز و فردای آسمان مقاومت، وطن دوستی، دین داری و انسجام ایران بوده و خواهند بود.

وی گفت: جانبازان راست قامت شیمیایی نماد ابستادگی وپایمردی در دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی هستند.

محمدی افزود: از همه کسانی که به هر نحوی می توانند  بازتاب دهنده زوایای مختلف بمباران شیمیایی زرده و سرمیل باشند بویژه نویسندگان، اهالی رسانه،  فعالان فضای مجازی، سخنرانان، و … انتظار می رود تا عمق  این فاجعه بزرگ و جنایت هولناک را نه تنها در داخل کشور بلکه فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازتاب دهند.

وی اظهار داشت: در روز ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن ،کودک و افراد غیر نظامی  به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر نیز مصدوم و هم اکنون جانباز شیمیایی هستند. از مدیریت صداوسیمای مرکز استان انتظار می رود در بازتاب مظلومیت قربانیان حملات شیمیایی در زرده و سرمیل، نهایت تلاش خود را معمول نمایند.

کرم محمدی تصریح کرد: ما خود را مدیون صبر و ایثار شما دانسته و با تاسی به سیره عملی مقام معظم رهبری خدمتگزاری به چنین مردم غیور و فداکاری را افتخار بزرگ خود می دانیم.

لازم به ذکر است که بخاطر رعایت پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا،امسال نیز مراسم عمومی برگزار نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.