• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
در جلسه رفع موانع تولید با حضور مسئولان تامین اجتماعی استان بررسی شد:

 چالش‌های تامین اجتماعی در فضای کسب و کار کرمانشاه

  • کد خبر : 20411
  • 23 خرداد 1400 - 6:09
 چالش‌های تامین اجتماعی در فضای کسب و کار کرمانشاه

جلسه رفع موانع تولید با موضوع بررسی مشکلات تامین اجتماعی و تاثیر آن بر فضای کسب و کار در اتاق کرمانشاه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری میلکان انلاین ، کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه در این نشست که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، جمعی از کارشناسان تامین اجتماعی و فعالین اقتصادی استان برگزار شد، […]

جلسه رفع موانع تولید با موضوع بررسی مشکلات تامین اجتماعی و تاثیر آن بر فضای کسب و کار در اتاق کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری میلکان انلاین ، کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه در این نشست که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، جمعی از کارشناسان تامین اجتماعی و فعالین اقتصادی استان برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات صنعتگران و فعالین اقتصادی کرمانشاه که درخواست دارند آن را در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و … مطرح کنیم مسائل تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به تاثیر مشکلات تامین اجتماعی بر فضای کسب و کار، خاطره کرد: طی چهار، پنج سال اخیر یکی از مهمترین مواردی که به چالش سد راه بخش تولید و بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده مباحث تامین اجتماعی خصوصا در بعد حسابرسی ها است.

رئیس اتاق کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته به جهت تعامل خوبی که در کرمانشاه با حوزه تامین اجتماعی وجود دارد، وضعیت کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر بهتر است.

کاشفی ابراز امیدواری کرد با طرح این چالش‌ها در جلسات کارشناسی مختلف، بتوان برخی مسائل موردی مربوط به بنگاه‌های اقتصادی را به راحتی حل و فصل کرد.

وی عنوان کرد: سایر چالش‌های عمده را نیز پس از طرح در جلسات کارشناسی، در جلسات اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یا ستاد تسهیل و … مطرح خواهیم کرد تا کمکی برای رفع موانع تامین اجتماعی و بهبود فضای کسب و کار باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه با اشاره به اینکه هیچکدام از مسائل فضای کسب و کار بدون طرح در جلسه کارشناسی، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و یا سایر جلسات حوزه کسب و کار و رفع موانع تولید مطرح نمی‌شود، عنوان کرد: تاکید داریم همه مشکلات ابتدا در جلسات کارشناسی مطرح شود تا بتوانیم پیشنهادات مشخص و خروجی و راهکار داشته باشیم.

در ادامه ایمان بیوس مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز از خدمات خوب تامین اجتماعی طی یکسال اخیر یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این خدمات در نظر گرفتن بخشودگی برای کارفرمایان است.

وی افزود: مهلت برخورداری از این بخشودگی تا پایان ۳۱ تیرماه است که تقاضا داریم کارفرمایان پیش از آنکه مهلت سرآید، از این فرصت استفاده کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، شرط استفاده از این بخشودگی آن است که ظرفیت اشتغال کارگاه یا بنگاه اقتصادی از بهمن ۹۸ تا کنون کم نشده باشد.

بیوس سپس از طرح غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی خبر داد که این طرح نیز کمکی برای کاهش دغدغه‌های کارفرمایان است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: طی ۱۰ سال اخیر نامگذاری‌های هر سال با محوریت اقتصاد و با تاکید بر حمایت از تولید بوده و ما نیز در تامین اجتماعی هرآنچه در توان داشته باشیم برای حمایت از تولید انجام خواهیم.
در ادامه این نشست مشکلات تامین اجتماعی خصوصا در زمینه حسابرسی ها مطرح شد و برخی از فعالان اقتصادی به بیان معضلات خود به صورت موردی و یا مشکلات عمده حوزه تامین اجتماعی پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.