• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

رفع مشکل آب شرب سه روستای جوانرود

  • کد خبر : 20375
  • 20 خرداد 1400 - 5:51
رفع مشکل آب شرب سه روستای جوانرود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل کمبود آب شرب سه روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود و برخورداری بیش از ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین؛ کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه ضمن بیان این خبر اظهار داشت: ماهیت شرکت آب و فاضلاب […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل کمبود آب شرب سه روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود و برخورداری بیش از ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.
به گزارش میلکان آنلاین؛ کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه ضمن بیان این خبر اظهار داشت: ماهیت شرکت آب و فاضلاب بر تامین آب شرب سالم و پایدار مبتنی است، که در همین راستا صیانت از منابع آبی زیرزمینی و ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب امری مسلم تلقی می شود.

وی افزود: با اجرای طرح پکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، تلاش برای ارتقای سطح خدمات در استان و علی الخصوص ساماندهی آب روستایی و تسهیل در بخش خدمات رسانی به این قشر با جدیت هر چه تمام تر در برنامه های کاری این شرکت قرار گرفت.

کاکاوند خاطر نشان ساخت: در همین راستا و در پی بازدیدی که در ۹ فروردین ماه سال جاری از بخش کلاشی به عمل آمد تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات آب شرب روستاهای این بخش که به سبب کاهش نزولات آسمانی در سال جاری و اثرات آن بر منابع تامین آب شهرستان رخ داده بود و موجب کاهش و بعضا خشک شدن چشمه های آب در منطقه شده است، اتخاذ و مقرر گردید تا قبل از شروع فصل تابستان مشکل کمبود آب شرب این روستاها مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: شرایط فوق و لزوم برنامه ریزی جهت اقدامات اساسی و جدی برای رفع سریعتر مشکلات موجود، شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا با بررسی و کارشناسی دقیق منطقه تمهیدات لازم در این زمینه را اتخاذ و اجرا نماید.

وی در ادامه گفت: از جمله این اقدامات که در سه روستای این بخش صورت گرفت، می توان به حفر چاه دستی به عمق ۶ متر و تجهیز و راه اندازی آن با نصب تابلو تک ضرب و الکتروپمپ شناور۷/۵ کیلو وات و لوله گذاری به متراژ ۴۰۰ متر با لوله ۷۵ میلی متری و از نوع پلی اتیلن و انتقال آب از چاه به ایستگاه پمپاژ میانی در روستای دولتا، همچنین لوله گذاری از چشمه روستای مزران به متراژ ۵ هزار و ۳۰۰ متر با لوله پلی اتیلن به سایزهای ۹۰ و ۱۱۰ میلی متر به روستای کلاش هوش اشاره نمود.

کاکاوند افزود: دیگر اقدام انجام شده تجهیز و راه اندازی چاه دستی روستای بانی لوان به عمق ۷ متر با نصب پست برق و الکتروپمپ شناور ۱۸/۵ کیلو وات و یک کیلومتر لوله گذاری با لوله ۱۲۵ میلی متر و از نوع پلی اتیلن است، که پس از رفع مشکل برق چاه روستا با همکاری و همراهی همکاران اداره برق شهرستان، آب به روستای بانی لوان خواهد رسید.

کاکاوند اظهار داشت: به همت همکاران شرکت آبفا و با اقدامات انجام شده ۴۵۰ خانوار در این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار گشتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به این مسئله که کم آبی در استان باید به عنوان یک اصل واقعی و عینی مورد توجه قرار گیرد تا مصرف کننده به اهمیت واقعی آب پی ببرد بیان کرد: متاسفانه مصرف بهینه آب و استفاده درست از این مایه حیاتی نادیده گرفته شده که بازنگری در همه سطوح برای اصلاح فرهنگ مصرف درست ضرورتی اجتناب ناپذیر است، باید این نکته را مدنظر قرار داد که بدون تحقق راهبرد مصرف پایدار، توسعه پایدار کشور امری غیر ممکن بوده و این مهم باید در جامعه به عنوان یک اولویت و باور عمومی مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است بخش کلاشی شامل ۴۶ روستا با تعداد ۲ هزار و ۲۵۴ خانوار و جمعیتی بالغ بر۹ هزار نفر می باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.