• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

پارک فناوری سلامت کرمانشاه؛ زمینه‌ساز اشتغال و رشد اقتصادی منطقه

  • کد خبر : 20335
  • 19 خرداد 1400 - 5:55
پارک فناوری سلامت کرمانشاه؛ زمینه‌ساز اشتغال و رشد اقتصادی منطقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پارک فناوری سلامت زمینه اشتغالزایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از فارس، اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه، رییس پارک و […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پارک فناوری سلامت زمینه اشتغالزایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از فارس، اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه، رییس پارک و روسای دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: تغییر نام معاونت پژوهشی به تحقیقات و فناوری، تاکید بر گسترش فناوری، تولید ثروت و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار بود.

محمودرضا مرادی تصریح رد: یکی از ارکان مهم حوزه فناوری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری است که باعث توانمندسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار و ایجاد، انتقال و بومی‌سازی دانش و نیز ارتباط موثر با صنعت برای عملیاتی کردن ایده‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: امکانات خوبی در کلان منطقه وجود دارد که می‌توانند در کنار هم باعث‌رشد منطقه شوند و با توجه به اینکه یکی از معضلات مهم‌ منطقه کمبود زمینه کار است، این امکان می‌تواند زمینه اشتغالزایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌ گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

وی در پایان، با معرفی پارک فناوری سلامت، خواستار همکاری دانشگاه‌های کلان منطقه و تبادل نظر روسای دانشگاه‌ها در این حوزه شد

کرمانشاه، اولین دانشگاهی که شورای پارک فناوری سلامت آن شروع به فعالیت کرده است

رضا خدارحمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز، اظهار داشت: پارک فناوری سلامت کلان منطقه ۳، در اردیبهشت ۹۹ از شورای گسترش دانشگاه‌ها مجوز گرفت. در سراسر کشور ۱۰ کلان منطقه دارای پارک فناوری سلامت هستند.

وی تصریح کرد: امور هماهنگی و هدایت پارک بر عهده دانشگاهی است که مجوز به‌نام آن دانشگاه صادر شده، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خود را نسبت به کلان منطقه متعهد می‌داند.

خدارحمی اضافه کرد: ما اولین دانشگاهی هستیم که شورای پارک شروع به فعالیت کرده است. از اهداف پارک فناوری سلامت، بومی‌سازی دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در کلان منطقه داریم همچون بهره‌مندی از اراضی مستعد و همجواری با کشور عراق؛ در چشم‌انداز پارک کلان منطقه استقرار شرکت‌های عضو مراکز رشد دانشگاه‌های کلان منطقه دیده شده است.

خدارحمی اضافه کرد: محل استقرار شرکت‌ها،واحدهای توسعه صنایع، شتاب دهنده‌ها در فضای پارک است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.