• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
علی‌رغم دعوت از بازوند برای استانداری خوزستان

بازماند

  • کد خبر : 17553
  • 27 بهمن 1399 - 20:51
بازماند

عبدالله مرادی – میلکان هوشنگ بازوند نمی‌خواهد سکوی پرتاب خوبی به نام کرمانشاه را برای تداوم حیات سیاسی خود در دولت سیزدهم از دست بدهد. هوش و ذکاوت سیاسی بازوند مانع از تحویل گرفتن پست استانداری استانی همچون خوزستان در ماه های پایانی عمر دولت دوازدهم شد. هوشنگ بازوند در یک سال اخیر و با […]

عبدالله مرادی – میلکان
هوشنگ بازوند نمی‌خواهد سکوی پرتاب خوبی به نام کرمانشاه را برای تداوم حیات سیاسی خود در دولت سیزدهم از دست بدهد. هوش و ذکاوت سیاسی بازوند مانع از تحویل گرفتن پست استانداری استانی همچون خوزستان در ماه های پایانی عمر دولت دوازدهم شد.
هوشنگ بازوند در یک سال اخیر و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هوای همه نامزدهای ریاست جمهوری حتی محسن رضایی را که خودش هم امید زیادی ندارد در سفرهایشان به کرمانشاه داشته است.
با توجه به قدرت رایزنی و ارتباط گیری این مدیر مطمئناً در دولت آینده -هر کس که می خواهد رییس جمهور باشد- وزارت یا استانداری یک استان بزرگ و پر اهمیت در انتظار او خواهد بود.
این مدیر باهوش که با سابقه بیش از۱۶سال کار در معاونت عمرانی استانداری های استانهای کرمان، همدان، لرستان و مرکزی در دولت‌های اصلاحات ودولت احمدی‌نژاد در آغاز دولت تدبیر و امید سکاندار استانداری لرستان و پس از آن در دولت دوازدهم استانداری کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد حاضر نیست آخرین سالهای خدمت خود را با ریسک گرفتن سکان استانداری خوستان خراب کند.
بحث تصدی استانداری سایر استان ها از جمله خوزستان طی ۲ سال گذشته چندین بار برای بازوند مطرح شده که با تکذیب و مخالفت او مختومه شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد تصدی استانداری خوزستان به او گفت: من به طور قطع به خوزستان نمی‌روم و تا آخر دولت در خدمت مردم استان کرمانشاه می‌مانم.
هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در جریان سفر اخیر معاون اول رییس‌جمهوری به استان کرمانشاه، پیشنهاد استانداری خوزستان به من داده شد که البته پاسخ دادم بعد از سه و نیم سال کار و خدمت در کرمانشاه که یکی از خروجی‌های آن جذب ۷۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز استان است، رفتن از این استان امکان‌پذیر نیست زیرا این خدمات شروع بسیار خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کرمانشاه است و لازم است که پیگیری شود و به سرانجام برسد.
به گفته بازوند، معاون اول رییس جمهوری از پاسخ‌های من متقاعد شد اما این موضوع روز جمعه بار دیگر مطرح و پیگیری شد با این ‌حال با توضیحات وی و تاکید بر این ‌که تا آخر دولت در کرمانشاه خواهدماند، مختومه شد.
استاندار کرمانشاه با بیان این‌ که بازوند با مردم کرمانشاه عهد بسته‌ام و تا پایان عمر دولت بر آن پای‌بند خواهم بود، گفت: باوجود این‌ که شاید خدمات زیادی نداشته‌ایم اما امیدوارم مردم استان کرمانشاه من را تا چند ماه دیگر تحمل کنند.
تصويب منطقه آزاد تجاري قصرشيرين آرزوي ديرينه مرزنشينان است
استاندار كرمانشاه گفت: با توجه به پيگيري هاي به عمل آمده تصويب منطقه آزاد قصرشيرين در گام نهايي قرار دارد و تا اوايل اسفندماه در مجمع تشخيص مصلحت نظام به رأي گذاشته مي شود و اميدواريم رويا و آرزوي چندين ساله مرزنشينان تحقق يابد.
بازوند ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از ديدگاه مثبت اعضای کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و اظهار داشت: رأی‌گیری نهایی برای تصویب مناطق آزاد تجاری در پایان بهمن یا اوایل اسفند در صحن مجمع تشخیص برگزار می‌شود.
وي افزود: در جلسه کمیسیون اصلی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام كه طرح تصویب مناطق آزاد تجاری را در دستور کار قرار داد، یک گزارش بسیار خوب از ظرفیت‌ها و اثرگذاری‌های منطقه آزاد قصرشیرین در توسعه استان و غرب کشور ارائه کردیم و مزیت‌ها و زیرساخت‌های برتر آن نسبت به سایر مناطق را تشریح کردیم.
بازوند يادآور شد: تکمیل خط ریلی کرمانشاه به قصرشیرین طی سه یا چهار سال آینده سپس اتصال آن به راه آهن عراق و بندر لاذقیه سوریه از جمله این مزیت‌های منحصربه‌ فرد قصرشیرین نسبت به سایر مناطق است و همچنین فاصله مناسب قصرشیرین با مرکز ایران و عراق و ارتباط هم‌زمان و نزدیک با منطقه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق اين مرز را متفاوت كرده است.
به گفته بازوند، «جلسه اصلی برای رأی‌گیری نهایی درباره طرح تصویب مناطق آزاد تجاری جدید در پایان بهمن ‌ماه یا اوایل اسفند در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود و امیدواریم که منطقه آزاد قصرشیرین در این جلسه به تأیید نهایی برسد».
بازوند گفت: هر احتمالی وجود دارد اما به اعتقاد من تنها ۲ منطقه آزاد تجاری در جلسه نهایی مجمع تشخیص مصلحت به تصویب اعضا خواهد رسید و بسیار امیدوارم قصرشیرین یکی از آنها باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=17553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.