• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
با رویکردی نوین در عرصه فعالیت‌های شاخص علمی، فرهنگی و اجتماعی؛

باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی افتتاح شد

  • کد خبر : 16798
  • 02 بهمن 1399 - 7:23
باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی افتتاح شد

مهندس عسکری: باشگاه دانشجویان باید با تمرکز بر عنصر «خلاقیت» و مشارکت‌پذیری در عرصه فناوری‌های نرم، تسهیل‌گر ارتقاء ساختار مجموعه‌های دانشجویی در دانشگاه و منطقه باشد به گزارش میلکان آنلاین، باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی به عنوان دومین مجموعه باشگاه دانشجویی در کشور، با رویکردی نوین در عرصه فعالیت‌های شاخص علمی، فرهنگی و اجتماعی، ۲۹ دی ماه […]

مهندس عسکری: باشگاه دانشجویان باید با تمرکز بر عنصر «خلاقیت» و مشارکت‌پذیری در عرصه فناوری‌های نرم، تسهیل‌گر ارتقاء ساختار مجموعه‌های دانشجویی در دانشگاه و منطقه باشد

به گزارش میلکان آنلاین، باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی به عنوان دومین مجموعه باشگاه دانشجویی در کشور، با رویکردی نوین در عرصه فعالیت‌های شاخص علمی، فرهنگی و اجتماعی، ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹ طی مراسمی با حضور مدیران وزارت عتف و دانشگاه، در قالب ۹ کارگروه تخصصی افتتاح گردید.

در این مراسم، دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به مدعوین و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی باشگاه دانشجویان، طی سخنانی اظهار داشت: جوشش فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به عنوان الگویی نمادین با آثار و برکات بسیار، قابل تقدیر است و شایسته است توسط مدیران محترم ذی‌ربط به وزارت متبوع منعکس گردد.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا با اشاره به بهره‌مندی دانشگاه از حضور اساتید تراز بالا و ممتاز همچون پروفسور شمسی‌پور و دانشجویان خلاق و فعال در عرصه‌های مختلف گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ «دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است»؛ این راهبرد ارزشمند جایگاه دانشگاه را به خوبی در ذهن ترسیم می‌کند و لذا همه باید برای اعتلای فرهنگی و علمی این مجموعه تلاش کنیم.

ایشان یادآور شد: همه ما در سوق دادن جامعه به سمت علم‌محوری اشتراک مساعی داریم و دانشگاه رازی با شعار زیبنده «اخلاق‌محور، پیشرو در تحقق جامعه دانش‌بنیان» در این مسیر حرکت می‌کند و افتخار می‌کنیم که با توجه به نقش مرجعیتی دانشگاه و تکیه بر توانمندی و پتانسیل جوانان پراستعداد و علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و علمی، گامی موثر در راستای اعتلای ساختار فرهنگی این شهر برداریم و به یاری خداوند متعال آثار و برکات ماندگاری برای نسل‌های آینده داشته باشد.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا در ادامه باشگاه دانشجویی را فضایی ارزشمند برای تمرین کارِ گروهی و تخصصی دانست و تاکید کرد: در این مجموعه باید با افزایش تعاملات دانشجویی و کارِ گروهی بتوانیم به معنای واقعی دیده‌بان آموزش عالی باشیم و مطالبه‌گرانه فراز و نشیب‌های جامعه در ارتباط با مسائل علمی و محیط پیرامونی را رصد نماییم و تریبون رسای جامعه علمی در قالب نشریات، وبینار، هم‌اندیشی‌های علمی و… باشیم.

رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه بخش فرهنگی در استان کرمانشاه مورد غفلت واقع شده، تصریح کرد: دانشگاه باید در حوزه فرهنگی و اقدامات و فعالیت‌های مبتنی بر دانش‌بنیان مطالبه‌گر باشد و از سفیران فرهنگی خود به عنوان ذخایر ارزشمندی برای احیای علم‌باوری در سطح جامعه استفاده کند.

در ادامه، مهندس محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از اهتمام دکتر اعلمی‌آل‌آقا به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، طی سخنانی مجموعه باشگاه دانشجویان را فضایی سرشار از انرژی و نشاط اجتماعی دانست که نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌آید.

ایشان تاکید کرد: باشگاه دانشجویان باید با تمرکز بر عنصر «خلاقیت» و اصل مشارکت‌پذیری در عرصه علم و فناوری به ویژه فناوری‌های نرم، تسهیل‌گر عبور و ارتقاء ساختار مجموعه‌های دانشجویی در دانشگاه و منطقه باشد و لازمه این مهم همراهی و کُنشگری همه فعالان انجمن‌های علمی، نشریات، تشکل‌ها و کانون‌های اسلامی است.

مهندس عسکری فردمحوری را از مشکلات ساختاری عدم پیشرفت جوامع دانست و گفت: باشگاه دانشجویان باید به نهادینه‌سازی مدیریت کار تیمی در ساختار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار مشارکت بیش از پیش اعضای هیات علمی در کارگروه‌های مختلف باشگاه دانشجویی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=16798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.