• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

كسب جايگاه نخست كشور توسط استانداري كرمانشاه نتيجه همدلي و هم افزايي همه كاركنان دلسوز است

  • کد خبر : 13962
  • 27 مهر 1399 - 6:51
كسب جايگاه نخست كشور توسط استانداري كرمانشاه نتيجه همدلي و هم افزايي همه كاركنان دلسوز است

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه کسب رتبه نخست کشور توسط استان در حوزه شاخص هاي عمومي و اختصاصي نتیجه تلاش و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی است؛ گفت: از زحمات خالصانه پرسنل زحمتکش، دلسوز و شريف استانداری، فرمانداری­ ها، بخشداری ها، دهیاری­ها كه در بحران­ها درخط مقدم قرار دارند، صميمانه تشكر مي كنم.   به […]

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه کسب رتبه نخست کشور توسط استان در حوزه شاخص هاي عمومي و اختصاصي نتیجه تلاش و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی است؛ گفت: از زحمات خالصانه پرسنل زحمتکش، دلسوز و شريف استانداری، فرمانداری­ ها، بخشداری ها، دهیاری­ها كه در بحران­ها درخط مقدم قرار دارند، صميمانه تشكر مي كنم.

 

به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند  در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: دستيابي استانداري كرمانشاه به جايگاه نخست كشور در بين ۳۱ استان، نشان از همدلي و همراهي مسوولين براي تحقق اهداف پيش بيني شده است و امروز نيز شاهد هستيم كاركنان استانداري كرمانشاه علي رغم وجود سختي­ ها، متواضعانه و خالصانه در حال انجام وظايف هستند و براي خدمتگزاري به مردم و حل مشكلات ديگر دستگاه­هاي اجرايي تلاش و كوششي مستمر دارند كه لازم است از همه آنها به ویژه معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تشکر کنم.

بازوند شرايط استان را به لحاظ بيماري كرونا بسيار بد توصيف كرد و تأكيد كرد: عدم رعايت توصيه هاي بهداشتي يكي از عوامل افزايش تعداد مبتلايان است كه از مردم انتظار داريم در اين خصوص مشاركت بيشتري مانند اوايل سال داشته باشند و به هيچ وجه تصور نكنند كه اوضاع عادي است و احتمال ابتلا كاهش يافته است.

وي افزود: ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي در ادارات و سازمانها مطلوب نيست به گونه اي كه ۴۶ درصد توصيه هاي بهداشتي توسط كاركنان و مراجعين در محيط دستگاه هاي اجرايي رعايت مي شود و بسيار جاي نگراني دارد.

مقام ارشد استان ادامه داد: حفظ سلامت مردم بايد در حال حاضر در اولويت كاري تمامي مديران دستگاه هاي اجرايي قرار بگيرد و مديران موظف هستند ضمن تلاش براي قطع زنجيره انتقال ويروس كرونا نظارت دقيق و مستمري بر شيوه رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي داشته باشند؛ زيرا عدم رعايت اين موضوع در صورت گزارش تيم هاي نظارتي با برخورد جدي و معرفي به تخلفات اداري همراه خواهد بود.

بازوند گفت: ادارات استان نباید به ارباب رجوعی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، خدمت‌رسانی کند و همچنین مدیران ادارات موظف به برخورد با کارمندان متخلف در این زمینه هستند.

استاندار كرمانشاه از عدم ريسك پذيري برخي مديران در فروش اموال مازاد و منجمد دستگاه های دولتی استان انتقاد كرد و گفت: برخی مدیران استان ریسک نمی کنند و در زمینه فروش اموال مازاد دستگاه متبوع خود وارد عمل نمی شوند.

بازوند يادآور شد: دولت و کشور با شرایط سختی در کرونا و تحریم ها مواجه است و ضرورت دارد مدیران اموال و دارایی های مازاد را براي حل مشكلات به فروش برسانند و عدم تلاش در اين زمينه در ارزيابي ها بررسي مي شود و همچنين هیچ یک از مدیران استان تصور نکنند که از محل فروش اموال سایر دستگاه‌ها، بودجه‌ای به آنها داده می شود مگر در موارد خاص که مشکل دستگاهی با یک اعتبار اندک حل می شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه به موضوع جذب به موقع اعتبارات اشاره كرد و بيان داشت: ۱۵۶ میلیارد تومان پول نقد در خزانه دولت داریم ولي برخی از مدیران استان تلاشی برای رفع موانع و جذب این اعتبار نمی‌کنند اما بعدا براي اجراي طرح ها می‌گویند پول نداریم.

او افزود: ۷۵ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به اعتبارات حوزه مدیریت بحران، ۵۶ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی و ۲۵ میلیارد تومان هم متعلق به محل توازن است اما نمی‌دانم چرا این پول جذب نمی‌شود.

بازوند با تاکید بر ضرورت رفع موانع جذب این اعتبار گفت: مدیران استان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و فصل کاری را از دست ندهند با پيگيري مبادله موافقت نامه ها اين موضوع را در اولويت قرار دهند.

وي ظرفيت ايجاد شده براي پرداخت طلب پيمانكاران از طريق تهاتر را يادآور شد و گفت: پنج هزار ميليارد تومان  تحت عنوان بدهي هاي مالياتي و ۳۰ هزار ميليارد تومان از طريق طريق سيستم بانكي براي تهاتر در كشور پيش بيني شده است و بايد تلاش كنيم با محوريت معاون عمراني ۶ يا ۷ درصد اين ميزان را جذب كنيم و اگر مديري از اين ظرفيت در صورت دارا بودن شرايط استفاده نكند،‌ ضعفي در عملكرد وي محسوب مي شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.