• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

اولین مدافع سلامت در روانسر آسمانی شد

  • کد خبر : 13870
  • 22 مهر 1399 - 8:33
اولین مدافع سلامت در روانسر آسمانی شد

“عبدالرضا ویسی” از بهورزان شهرستان روانسر روز دوشنبه ۲۱ مهرماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به عنوان اولین مدافع سلامت این شهرستان جان به جان آفرین تسلیم کرد. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ مرحوم «ویسی» بهورز خانه بهداشت روستای «کانی‌شریف» شهرستان روانسر با ۳۰ سال خدمت در آستانه بازنشستگی بود […]

“عبدالرضا ویسی” از بهورزان شهرستان روانسر روز دوشنبه ۲۱ مهرماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به عنوان اولین مدافع سلامت این شهرستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ مرحوم «ویسی» بهورز خانه بهداشت روستای «کانی‌شریف» شهرستان روانسر با ۳۰ سال خدمت در آستانه بازنشستگی بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری کرونا بامداد دوشنبه در بیمارستان حضرت رسول(ص) شهرستان جوانرود آسمانی شد.

پیکر مرحوم ویسی امروز در میان حزن و اندوه مسوُولان و کادر بهداشت و درمان به سوی دیار ابدی بدرقه شد.

فرماندار شهرستان روانسر در آیین تشییع اولین مدافع سلامت این شهرستان، گفت: وضعیت شهرستان در ابتلای به کرونا، قرمز است و نیازمند همکاری بیشتر مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

«سعدی مصطفی‌زاده» تاکید کرد: در این روزهای سخت همه باید همیار مدافعان سلامت باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر نیز در حاشیه تشییع مدافع سلامت روانسر، گفت: عروج همکار عزیز و گرانقدرمان، مرحوم عبدالرضا ویسی که با ۳۰ سال خدمت همچنان خستگی‌ناپذیر در جبهه نبرد بی‌امان با ویروس کرونا تا آخرین نفس ایستاد و جنگید، بسیار سخت و جانکاه است اما یاد و خاطره تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی او که در آستانه بازنشستگی بود در کنار سایر مدافعان سلامت به ویژه سایر بهورزان عزیز، همواره در یادها باقی خواهد ماند.

دکتر «محمدسعید سریری» اظهار داشت : در ۳۰ خانه بهداشت روستایی این شهرستان ۵۳ بهورز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ٨۲ بیمار مبتلا به کرونا از این شهرستان، در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۱۵ بیمار نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه تاکنون ۱۶ نفر بر اثر کرونا در این شهرستان جان باخته‌اند، تاکید کرد : از مردم می خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان حتما رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند تا به این شرایط دچار نشویم.

تاکنون ۱۰ نفر از مدافعان سلامت در استان کرمانشاه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در پیامی درگذشت مرحوم «عبدالرضا ویسی» را تسلیت گفت و این حادثه را موجب تاسف مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌درمانی کرمانشاه به ویژه بخش بهداشت و بهورزان زحمتکش دانست.

دکتر «محمودرضا مرادی» در پیام خود آورده است: اینجانب با تسلیت به بازماندگان ارجمند آن مرحوم، با تاکید بر نقش بسیار موثر بهورزان در مبارزه با کرونا در جوامع روستایی، از همه آنان می خواهم کماکان به صورت مسوولانه و با رعایت احتیاط و مراقبت از خود، در این سنگر مقدس به خوبی از مردم دفاع کرده و وظیفه تاریخی خود را در کنار سایر همکاران رده های مختلف انجام دهند.

فوت ۲۷۲ بیمار در شبانه رو گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۲۷۲ بیمار در شبانه‌روز گذشته بر اثر بیماری کرونا خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

«سیماسادات لاری» با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

وی با اشاره به این که خوشبختانه تاکنون ۴۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: چهار هزار و ۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون چهار میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.