به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا: نریمان رحمانی بااشاره به برگزاری چالش روز جهانی پیاده روی، اظهارکرد: فدراسیون بین المللی تافیسا (ورزش برای همه) امسال به مناسبت چهارم اکتبر(۱۳ مهر) روز جهانی “پیاده روی”،  یک چالش جهانی را در این رابطه برگزار کرد.

وی تصریح کرد: تافیسا در برنامه خود برای روز جهانی پیاده روی، از مردم کشورهای مختلف دنیا خواست تا به مناسبت این روز ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند و از پیاده روی‌شان فیلم‌های کوتاهی تهیه کنند و با هشتگ کشورهایشان آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: از ایران بیش از ۲۵۰۰ پست در این رابطه در فضای مجازی منتشر شد که سهم مردم ورزشکار کرمانشاه از آن قابل توجه بود.

وی تاکید کرد: از استان کرمانشاه بیش از ۶۸۰ پست با هشتگ Kermanshahwwd#  به مناسبت این روز در فضای مجازی منتشر شد و توانستیم با این تعداد پست پیشتاز چالش روز جهانی پیاده روی در ایران باشیم.

رحمانی با اشاره به مشارکت و همراهی کمیته‌های مختلف هیات ورزش‌های همگانی استان در برگزاری این چالش، اعلام کرد: خوشبختانه با حضور گسترده ای که مردم کرمانشاه در این چالش داشتند، توانستیم در بین ۳۲ استان کشور مقام اول را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه از پیاده روی به عنوان ساده ترین ورزش برای همه گروه های سنی یاد کرد و گفت: انجام منظم و اصولی روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می‌تواند در بهبود روند زندگی و حتی سرعت بخشیدن به درمان برخی از بیماری‌ها موثر باشد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: کاهش وزن، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم فشار خون، کاهش ابتلاء به سرطان ها، کاهش خطر دیابت، تقویت قلب و عروق، تقویت ماهیچه و استخوان ها، کاهش استرس و جلوگیری از زوال عقل تنها بخش‌هایی از فواید پیاده روی است.

وی با تاکید براینکه در پیاده روی اصولی ورزشکاران از کفش‌های استاندارد و لباس مناسب استفاده می‌کنند، عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان علوم ورزشی، بهترین زمان برای انجام ورزش پیاده روی هنگام عصر و به مدت نیم ساعت در طول روز است.