• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

مجلس به کمک بخش تولید بیاید

  • کد خبر : 13567
  • 13 مهر 1399 - 7:42
مجلس به کمک بخش تولید بیاید

فعالان اقتصادی کرمانشاه با مجمع نمایندگان استان دیدار کردند و به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند. به گزارش میلکان آنلاین؛ رئیس اتاق کرمانشاه خواستار تلاش مجلس برای تسهیل‌گری و بهبود شرایط جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی شد. کیوان کاشفی در این نشست از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد بسیار مهم و اثرگذار […]

فعالان اقتصادی کرمانشاه با مجمع نمایندگان استان دیدار کردند و به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند.

به گزارش میلکان آنلاین؛ رئیس اتاق کرمانشاه خواستار تلاش مجلس برای تسهیل‌گری و بهبود شرایط جهت انجام فعالیت‌های اقتصادی شد.
کیوان کاشفی در این نشست از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد بسیار مهم و اثرگذار بر مسائل اقتصادی در بعد ملی و استانی یاد کرد و گفت: در حالیکه طی دو سه سال اخیر شرایط اقتصادی کشور دشوار شده و هر روز بر وخامت آن افزوده می‌شود، توقع داریم اثرگذاری فعالیت‌های مجلس افزایش یابد

وی مشکل کنونی که با آن مواجه هستیم را سرعت بسیار بالای صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولتی در برابر قوانین مجلس دانست و خاطرنشان کرد: هرچقدر سرعت مشکلات اقتصادی بالا می‌رود، سرعت صدور بخشنامه‌ها که مانع اصلی بخش تولید است نیز زیاد می‌شود، اما روند قانونگذاری و تصمیم‌گیری در مجلس در برابر آن کند است، زیرا در مجلس تصویب یک قانون نیازمند روند طولانی تبدیل شدن لایحه یا طرح به قانون است.
کاشفی معتقد است، اگر یکی از بخشنامه‌های دولتی مغایرتی با قانون داشته باشد تا فعال اقتصادی بخواهد موضوع را پیگیری کند و حکم بگیرد باید زمان و هزینه زیادی صرف کند که شرایط آن فراهم نیست.
رئیس اتاق کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این وضعیت و تسهیل‌گری شرایط برای فعالین اقتصادی شد.
کاشفی موضوع دیگری که باید اولویت مجلس باشد را حمایت از تولید دانست و اظهار کرد: حمایت واحدهای تولیدی با صادرات گره خورده است و واحدی می‌تواند استوار باشد و اشتغال پایدار داشته باشد که در فضای بین‌المللی رقابت کند، در حالیکه اتکا صرف به بازار داخلی به جهت کوچک شدن آن و رقابت زیادی که در آن وجود دارد باعث شکننده شدن واحدها خواهد شد.
کاشفی با بیان اینکه امروز واحدهایی که در زمینه تجارت خارجی فعالیت دارند با مشکلات متعددی مواجهند، یادآور شد: بنگاه‌های اقتصادی برای تامین مواد اولیه وارداتی با مشکلات زیادی در زمینه گشایش اعتبار، ثبت سفارش و … مواجه‌اند و در بعد صادرات نیز تعهدات ارزی وموضع گیری کم سابقه بانک مرکزی در این زمینه چالش‌های جدی ایجاد کرده است.
وی ورود جدی مجلس خصوصا کمیسیون جهش تولید را برای حل مشکلات تجارت خارجی ضروری دانست.
رئیس اتاق کرمانشاه از معضلات کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: در کرمانشاه علی‌رغم تعاملات خوبی که مدیران استان از مدیران ارشد گرفته تا مدیران دستگاه‌ها با بخش خصوصی دارند، اما اثرگذاری این تعامل کم است.
کاشفی دلیل این موضوع را بخشنامه‌های متعدد و دست و پاگیری دانست که دست مدیران را بسته است و تاکید کرد: از سوی دیگر مدیران نگران دستگاه‌های نظارتی هم هستند، زیرا هرچقدر مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود فشارهای نظارتی هم به همان نسبت سنگین می‌شود.
وی تعامل بیشتر مدیران استان، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی را برای کمک به جهش اقتصادی استان ضروری دانست و افزود: باید برای حفظ حتی یک ریال سرمایه‌گذاری در استان هم تلاش کنیم، زیرا شرایط کرمانشاه با استان‌های دیگر که سرمایه‌گذاری‌های چند میلیاردی دارند، فرق می‌کند.
کاشفی بر لزوم حفظ سرمایه‌گذاری های موجود و جذب سرمایه‌گذاری جدید در استان تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه اکنون تمایل برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه خوب است و نباید اجازه بدهیم این فرصت از دست برود.
کاشفی توجه به سایر حوزه‌ها ی اقتصادی مانند کشاورزی، گردشگری و … را نیز ضروری اعلام کرد و گفت: اصناف هم در شرایط کرونا آسیب جدی دیدند و اکنون نیازمند حمایت جدی و تسهیل‌گری هستند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.