• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون استاندار کرمانشاه:

سامانه کنترل پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه باید راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 13064
  • 02 مهر 1399 - 6:14
سامانه کنترل پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه باید راه‌اندازی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بااشاره به روند موفقیت‌آمیز سامانه پنجره واحد در استان، گفت: برای نظارت روند احداث طرح‌های اقتصادی، عدم انحراف و رصد پیشرفت آنها باید هرچه زودتر سامانه کنترل پروژه‌ها راه‌اندازی شود. به گزارش میلکان آنلاین و به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه های […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بااشاره به روند موفقیت‌آمیز سامانه پنجره واحد در استان، گفت: برای نظارت روند احداث طرح‌های اقتصادی، عدم انحراف و رصد پیشرفت آنها باید هرچه زودتر سامانه کنترل پروژه‌ها راه‌اندازی شود.

به گزارش میلکان آنلاین و به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در ۶ ماه گذشته در سامانه پنجره واحد افزود: سامانه کنترل پروژه باید نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می رسید اما هنوز راه اندازی نشده که باید زوتر کار آن به اتمام برسد.

او راه اندازی سامانه های نرم افزاری برای تسریع امور، تجمیع اطلاعات، نظارت بر پیشرفت کارها، ارایه اطلاعات، پیش بینی و برنامه ریزی های آینده طرح ها و نحوه سرمایه گذاری، رفع موانع بنگاه های اقتصادی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: هرچه بیشتر اطلاعات و تحلیل ها از روند اجرای طرح ها، تعداد متقاضیان، میزان سرمایه گذاری در اختیار داشته باشیم قدرت بیشتری برای برنامه ریزی و جهت گیری اقتصادی در استان اختیار خواهیم داشت.

حاتمی در ادامه از ادارات خواست هر ۲ ماه با گزارش عملکرد یک تحلیل کارشناسی از نقاط قوت و ضعف سامانه پنجره واحد ارایه دهند، تا در جذب،کیفیت، جهت دهی سرمایه گذاری استان قوی تر و بهتر عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رویکرد ویژه استان در حوزه گردشگری گفت: در پاسخ به استعلام های طرح های اقتصادی این حوزه باید تیم های تخصصی تری شکل بگیرد.

حاتمی همچنین با اشاره به برخی از محدودیت های پدافند غیرعامل و وجود معارض در صدور مجوز بهره برداری از معادن توسط معاون حوزه معادن سازمان صمت، از این سازمان خواست، گزارش و تحلیلی از مشکلات، محدودیت ها و موانع سر راه صدور مجوز معادن در سطح استان تهیه کنند تا رفع مشکل شود.

او همچنین به برخی کم کاری های صاحبان معادن استان در خصوص مسوولیت های اجتماعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: صاحبان معادن باید در قبال تخریب محیط زیست باید اقداماتی در خصوص آبادانی و بهبود محیط زیست انجام دهند  تا ذهنیت منفی در باره آنها و بهره برداری از معادن در منطقه شکل نگیرد.

حاتمی همچنین با اشاره به گزارش شرکت شهرک های صنعتی در این جلسه از مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان خواست، راهکار، برنامه، میزان اعتبارات برای تقویت زیرساخت شهرک های صنعتی استان و از نقاط قوت و ضعف آنها گزارش تهیه کند تا برای تقویت و توسعه شهرک های صنعتی با مسوولان کشوری رایزنی شود.

در این جلسه عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی استان در سامانه پنجره واحد در نیمه نخست سال جاری بررسی شد که در این مدت؛ ۲ هزار و ۶۹۷ طرح در این سامانه برای استعلام ثبت شده بود که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۴ طرح به موقع پاسخ دریافت کردند، ۲۳۳ مورد در حال اجرا است و ۹۵ طرح نیز در دریافت استعلام با تاخیر مواجهه است.

حمایت، تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری در راستای اهداف مندرج در قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری، اطلاع رسانی و ارایه مشوق های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری، انجام هماهنگی و پشتیبانی در امور مربوط به اخذ مجوزهای موردنیاز سرمایه گذاری، انجام هماهنگی و پیگیری های لازم با واحدهای اجرایی دستگاه های مرتبط با درخواست های سرمایه گذاری، پذیرش سرمایه گذاری در استان و پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاری از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط و دریافت درخواست سرمایه گذاری خارجی از مهمترین اهداف ایجاد پنجره واحد است.
استان کرمانشاه دارای بیش از هزار واحد تولیدی با اشتغال زایی بیش از ۳۰ هزار نفر است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.