• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ثبت جهانی اورامانات؛ بی تفاوت نباشیم

  • کد خبر : 12998
  • 26 شهریور 1399 - 12:38
ثبت جهانی اورامانات؛ بی تفاوت نباشیم

یادداشت : مهدی خالوندی سردبیر میلکان گروه رسانه ای میلکان _ پرونده ثبت جهانی اورامانات دارد به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود. در طول دو سال گذشته برای به ثمر رسیدن این اتفاق بزرگ تا کنون اقدامات و تلاش های بسیار ارزشمندی از سوی مجموعه مسئولین، نمایندگان، دلسوزان محلی، اصحاب رسانه […]

یادداشت : مهدی خالوندی سردبیر میلکان

گروه رسانه ای میلکان _ پرونده ثبت جهانی اورامانات دارد به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود. در طول دو سال گذشته برای به ثمر رسیدن این اتفاق بزرگ تا کنون اقدامات و تلاش های بسیار ارزشمندی از سوی مجموعه مسئولین، نمایندگان، دلسوزان محلی، اصحاب رسانه و میراث فرهنگی استان، پایگاه اورامانات و … صورت گرفته تا منجر به تکمیل پرونده و پذیرش آن از سوی یونسکو گردیده است، حال فصل آن رسیده تا این تلاش ها به ثمر نشیند.
بدون شک نتیجه بازدید پیش روی نمایندگان یونسکو از منطقه در چند روز آینده مهمترین مساله این روزهای استان کرمانشاه و به ویژه اورامانات خواهد بود.
شانس جهانی شدن اورامانات فرصتیست که شاید به دست آوردن مجدد آن با توجه به محدودیت های موجود به آسانی دست ندهد. حضور ارزیابان یونسکو برای تایید امکان ثبت جهانی حریم منظری اورامانات اصلی ترین گام در تایید و یا رد این پرونده خواهد بود.
ضرورت همدلی و همراهی مسئولان ارشد استان، بزرگان، روحانیون و مسئولان محلی، فرمانداران، نماینده اورامانات، اصحاب رسانه و از همه مهمتر مردم منطقه برای برداشتن این گام اساسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
باید به این درک رسید که جهانی شدن اورامانات نه تنها فرصت توسعه را برای این منطقه به لحاظ توسعه شاخص های  گردشگری فراهم می کند، بلکه در پهنه استان کرمانشاه و حتی غرب کشور نیز تاثیرات شگرفی از خود به جای خواهد گذاشت که می تواند به عنوان قطب گردشگری منطقه نقش موتور محرکه توسعه منطقه ای را ایفا کند.
تحقق این اتفاق فرصت های سرمایه گذاری بسیاری را در حوزه گردشگری و خدمات برای استان فراهم خواهد کرد که در آینده نه چندان دور می تواند منجر به قطبیت استان کرمانشاه در گردشگری غرب کشور شود.
مساله ای با این سطح از اهمیت باید مهم انگاشته شود و نوع برخورد مسئولین استانی و بزرگان منطقه و حتی مردم عادی با آن، متناسب و در شان این رخداد باشد.
بی تفاوت بودن به این مهم در مقطع کنونی که باید ثمره تلاش ها را چید بزرگترین آسیب به ثبت جهانی اورامانات و استان کرمانشاه است.
در کنار همه عوامل اثر گذار بر شکل گیری این همدلی و همراهی، نقش رسانه ها و اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی بسیار حائز اهمیت و کاربردی است. رسانه ها با پرداختن ویژه به اهمیت این موضوع و تبیین و تشریح آن برای مردم و همچنین پیگیری این مطالبه مهم از مسئولین امر و پای کار آوردن همه ظرفیت های انسانی موجود نقش و جایگاه ویژه ای دارند که در این مقطع حساس باید با جدیت و پشتکار بیشتری پیگیری شود.
ثبت جهانی اورامانات فرصتیست برای همه مردم استان کرمانشاه پس بیایید به سرانجام آن بی تفاوت نباشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.