کیومرث مظفری گفت:با استفاده ازسازمان الکترونیک میتوان نظارت مناسبی روی بیمهشدهها ورفتارشناسی آنها انجام دادوبرای این موضوع باید دادهها واطلاعات درست دراختیار بیمهها قرارداشته باشد.
به گزارش میلکان آنلاین؛وی افزود: اگر بخواهیم نگاه متعالیتری به بیمه داشته باشیم باید اقدامات بیمه را به پیش،حین وپس از خدمت تبدیل کنیم.در این صورت به دادههایی نیازداریم که اگر به درستی جمع آوری وتحلیل ورسیدگی نشود،به اهداف مورد نظر نمیرسیم.
وی ادامه داد:هدف این است که روی اسناد پزشکی بررسی دقیقی داشته باشیم وبا استفاده ازاصول وقواعد بتوانیم مدیریت منطقی روی منابع انجام بدهیم تا عدالت دردسترسی به خدمات سلامت اجرایی شود.از طرفی باید نیازهای ذینفعان هم شناسایی شده وچهارچوب مشخصی داشته باشد.یکی از اصولی که باید رعایت شود،جدا کردن لایه تصمیمهای راهبری ازمدیریت است.
مظفری بیان کرد:مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژهای ازخدمات الکترونیکی داشته وبا ایجاد معاونت فناوری اطلاعات،اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شدکه گام موثری محسوب میشود.
مدیر کل بیمه سلامت اظهارکرد:وقتی سند بخواهد بررسی شود،اول باید مشخص باشدکه قوانین چیست و سپس براساس قوانین،تقبل هزینه انجام شود.اطلاعات آن به سامانه مالی میرود ودر سامانه مالی براساس بودجه،تخصیص داده شده ودرنهایت پرداخت میشود.اگر این زنجیره درنظرگرفته شود،میبینیم با یک رسیدگی ساده سروکار نداریم وبا زنجیرهای ازفعالیتها در ارتباط هستیم.
وی افزود:رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷در برنامههای سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد.اسناد در حوزه بستری وسرپایی رسیدگی میشود.برای اسناد سرپایی،چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
وی گفت: بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.