• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه:

۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است

  • کد خبر : 12842
  • 23 شهریور 1399 - 4:11
۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در گیلانغرب است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه کارگروه مشترک انجام فعالیت های معدنی در عرصه های هوانوردی غرب استان با بیان این مطلب که مطالعات زیادی بر روی پهنه اکتشافی شهرستان گیلانغرب صورت گرفته، افزود: پهنه گیلانغرب با دارا بودن ذخایر معدنی قیرطبیعی فراوان ظرفیت ممتاز و ویژه ای دارد به طوری […]

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه کارگروه مشترک انجام فعالیت های معدنی در عرصه های هوانوردی غرب استان با بیان این مطلب که مطالعات زیادی بر روی پهنه اکتشافی شهرستان گیلانغرب صورت گرفته، افزود: پهنه گیلانغرب با دارا بودن ذخایر معدنی قیرطبیعی فراوان ظرفیت ممتاز و ویژه ای دارد به طوری که وزارت صنعت برای این پهنه مشاور تعیین نموده و توسط همین مشاور کار مطالعاتی بر روی آن انجام داده، به طوریکه در این راستا تا کنون ۱۶ محدوده امید بخش شناسایی شده است.

محسن دارابی در ادامه تاکید کرد: ایران از لحاظ دارا بودن ذخایرقیر طبیعی در جایگاه سوم جهان قرار دارد که ۶۵ تا ۷۰ درصد این ذخایر در شهرستان گیلانغرب وجود دارد.
وی با بیان مطلب فوق افزود: در حوزه قیر طبیعی ۱۰۰ نفر به طور مستقیم بر روی ۱۸ معدن، ۳۰۰ نفر بر روی ۱۴ واحد میکرونیزه و ۱۰۰ نفر در حوزه حمل و نقل و جابجایی این ماده معدنی فعالیت دارند.
رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان در ادامه اظهار کرد:در سال جهش تولید و براساس برنامه های سازمان در حوزه معادن استان بنا داریم، معادن قیر طبیعی رو که هم اکنون فرآوری اندکی بر روی آن صورت می گیرد وبا ارزش افزوده پایینی به فروش می رسد. با استفاده ازدانش بومی و بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته دنیا فرآوری نموده و با ارزش افزوده بیشتری به بازارهای جهانی عرضه کنیم.
مهندس دارابی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه پهنه اکتشافی گیلانغرب در محدوده هوانوردی قرار دارد با کمک شورای معادن استان هم اکنون وضع موجود در استان رو تعیین تکلیف نمودیم، و امیدواریم در خصوص سایر معادن و محدوده های اکتشافی در حوزه قیرطبیعی نیز به نتایج مثبتی برسیم

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.